hoe komt het dat er zoveel verschil zit in blond en blond?
Ik zie bijna spierwitte labjes en echte gele labjes.
en wat is meer wenselijk?
En hoe zit het met de neuzen? sommige hebben zwarte neuzen en sommige hebben meer bruine neuzen.

Zet tien zwarte labradors op een rijtje en je zult je verbazen over het verschil in zwartHuub schreef:Is maar net wat je zelf mooi vind.
Kijk een zwarte lab is zwart klaar.Maar in het bruin zie ik ook veel verschil Huub is echt heel donkerbruin maar ik zie ook vaak erg lichte bruine chocjes.
Baloe was rozig blond.
Zie je toch ook bij mensenhaar zwart is zwart maar blond en bruin en rood is er in zoveel tinten.

Inderdaad! Ik krijg zo vaak de opmerking dat James zo mooi zwart isLaboriginals schreef:Zet tien zwarte labradors op een rijtje en je zult je verbazen over het verschil in zwartHuub schreef:Is maar net wat je zelf mooi vind.
Kijk een zwarte lab is zwart klaar.Maar in het bruin zie ik ook veel verschil Huub is echt heel donkerbruin maar ik zie ook vaak erg lichte bruine chocjes.
Baloe was rozig blond.
Zie je toch ook bij mensenhaar zwart is zwart maar blond en bruin en rood is er in zoveel tinten.![]()
Hanneke

Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007

Doe je best!Laboriginals schreef:En als je dat schema goed hebt bestudeerd, kan je hier oefenen:
http://www.doggenetichealth.org/colourlab01.php" onclick="window.open(this.href);return false;
![]()
![]()
Hanneke
Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007

ow haha dan snap jij waar mijn interesse vandaan komt...genetica is echt mijn ding. Ik fok zelf heilige birmanen en ben by the way niet van plan om labjes te fokken maar ik direct de verschillen in kleur en typen en dan zoek ik de verklaringen in de genetica puur uit interesse.Huub schreef:Ik heb britse korthaar katten gefokt en dan was het ook een hele uitzoekerij welke poes bij welke kater je wilde.
Ik fokte met de silvertabby maar kreeg ook wel eens goldentabby kittens. (als dit in de voorouders of vader zat).
En dan heb je ook nog de blotched en de spotted dus de tekening.
Is zo ontzettend leuk om uit te zoeken.
Dacht eigenlijk dat het bij labjes simpeler was