Kreupel of winterproblemen?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Kreupel of winterproblemen?

Ongelezen bericht door Anna&Milow »

Hoi,

Mijn lieve lab wordt volgende maand twee jaar. Tot een maand geleden heeft hij nooit klachten van zijn heupen of gewrichten gehad. We wandelen en fietsen veel en dit ging altijd prima. Een maand geleden was Milow tijdens de honden training met een hond aan het spelen. Er was geen contact, maar ze renden achter elkaar aan. Opeens gilde Milow....en trok met zijn rechter achterpoot. Dit trok wel vlot weer bij. Voor de zekerheid hebben we het daarna drie dagen rustig aan gedaan, mocht hij toch een blessure hebben. Daarna....had hij geen klachten meer. Nu valt het me sinds een paar dagen op dat hij soms ineens tijdens het wandelen met zijn poot trekt. Hij wil er dan niet meer op staan en hinkt. Dit is sinds de sneeuw er ligt en het zo hard vriest. Na een aantal seconden trekt dit bij en heeft hij geen last meer. Hèt lijkt zijn voet te zijn, die wil hij dan niet meer op de grond zetten. Dit is nu afwisselen zijn linker en rechter poot. Bij inspectie zie ik niets bijzonders, alleen een paar kleine scheurtjes in zijn kussentjes. Zou dit de pijn kunnen veroorzaken? Of zou dit in relatie staan met zijn mogelijke blessure? Of maak ik me te druk? Wil ook niet gelijk naar de da....maar wil ook niet te laat naar de da.....ben een beetje onzeker geloof ik.... :(
Lankmark
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lankmark »

als je het niet vertrouwd gewoon naar de DA gaan, beter 1 keer teveel dan 1 keer teweinig
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Hier ook honden die af en toe met hun achterpoten trekken en als we hun voetkussentjes dan schoonmaken (sneeuwvrij) is het weer verdwenen...
Ik denk de combi kloofjes/pekel want in Oostenrijk heb ik het niet gezien in de sneeuw bij de mannen

Hier is het dus puur de sneeuw/ijsklontjes die irriteren en ze daarom hun poten optrekken
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

knieband blessures geven een beetje hetzelfde beeld, dan wel trekken en even later niet...

en nu met de sneeuw kan ijsbolletjes en zout ook een oorzaak zijn, de haartjes wegknippen aan de onderkant en zuurvrije vaseline erop smeren voordat je naar buiten gaat, houdt het zout tegen en ijs kan niet meer klonteren en na de vorst ff naar de da als ie nog een x trekt met achterpoot
al me kinders uitgevlogen
Annamaria
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annamaria »

Hier voor het eerst 3 labjes die hun poot tijdens het wandelen intrekken en er mee naar achteren proberen te trappen. Hier komt het duidelijk van de pekel. Het lijkt wel of die een andere samenstelling heeft, want ik had dit nog nooit eerder meegemaakt.
:zwartkopje: Pippi ♀ (Doiridh of Molly's Mountain) 2-7-2007 (2-3-2017 overleden)
:zwartkopje: Zelda ♀ (Fairywood's Top of the Rock) 28-1-2009
:zwartkopje: Yoshi ♀ (Black Yoshi van Labradorestad) 26-2-2012
:blondkopje: Mika ♀(Fair-Court Whispering Star,oppashond is van zus) 3-3-2013
:blondkopje: Rosalina ♀(Yoshi's Rosalina v. Labradorestad) 5-9-2016
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Keo vertoont hetzelfde beeld sinds de sneeuw. Staat regelmatig stil met een pootje omhoog. Een keer erover wrijven is meestal voldoende. Doet hem pijn dat zout/ijs...
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Ik heb het Bob voorgaande jaren ook niet zien, maar Bob en James zijn momenteel regelmatig met de achterpootjes aan het trekken. Afwisselend. Hier komt het dus door de sneeuw/pekel.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Huub »

Is goed mogelijk dat het de pekel is had Huub vrijdag ook.
Ik dacht joh wat sta jij stom te dansen op ons stoepje vond ons stoepje ook wel erg schoon na mijn veegkunsten maar zo schoon lukte me niet.
Had de buurman mijn stoepje gestrooid hel lief alleen Huub denkt er anders over.
Gister op de dag telkens zijn pootjes ingevet voor de wandeling en daarna goed schoon en droog gemaakt.
En nu is er niets meer aan de hand.
Dat toen bij de training kan ook goed een verstuiking zijn.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

ook hier die problemen
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door dinodap »

esmoezie schreef:Keo vertoont hetzelfde beeld sinds de sneeuw. Staat regelmatig stil met een pootje omhoog. Een keer erover wrijven is meestal voldoende. Doet hem pijn dat zout/ijs...
Hier idem dito
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Hier ook een hond die met haar poten omhoog loopt als we over een gestrooide stoep zijn gelopen.
Sommige mensen gooien ook gewoon echt een hele emmer zout op hun stoep leeg. :?
Ik loop nu dus alleen op de weg en daarbij ondervind ze geen last.
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Anna&Milow »

Bedankt allemaal! Ik smeer zijn poten nu ruim in met vaseline voor we gaan wandelen en ik heb het niet meer gezien! Dat helpt dus! Wat zullen onze hondjes koude voetjes hebben met deze temperaturen....bttttttv :(
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Bij ons ook. Hij tilt zijn pootje op en als ik over zijn pootje heb gewreven, wandelt hij zonder problemen weer verder. Dit is ook bij ons pas ontstaan vanaf de kou.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Plaats reactie