Hallo, Ik kreeg vandaag een rare mail van http://www.azurakennels.co.in" onclick="window.open(this.href);return false; (India?) met de vraag of ik een Labradorpup te koop had van mijn huidige nest. Op mijn website staat dat mijn teef gedekt is en dat we eind maart pups verwachten. Ik heb gekeken op de website van Azura, volgens mij zijn het gewoon handelaren.
Wie zou daar nu een pup aan verkopen?????
Zijn er meer fokkers die zulke mails krijgen?
Heb de site ook even bekeken .... Tja, die straalt nu niet echt uit dat het een heel betrouwbare goede fokker is
Geen haar op m'n hoofd die er aan zou denken om daar een pup naar toe te doen !
En als antwoord op je vraag, ik heb ook een aantal vreemde buitenlandse verzoeken gehad voor de pups uit mijn recente nestje. Uit allerlei landen (Afrika, Tjechië en nog een paar).
Ik stuur meestal wel een antwoord, in de trant van : dat ik nooit iets toezeg via mail en dat ze eerst maar eens persoonlijk langs moeten komen voor een kennismaking. Doen ze toch niet
Banner en avatar gemaakt door Monika, bedankt!
Malick (Forza Malick of the Work Fellows) 23-10-2002 - 23-03-2013 (voor altijd in onze gedachten)
Kieran (Mocca's Kieran of the Work Fellows) 06-12-2003
Kaylan (Barons Kaylan from the Groove of Joy) 08-09-2005
Maiti (Scandica Join My Bravehearts Maiti) 02-05-2009
Youghky (My Bravehearts Whole Lotta Love) 14-10-2011
Chunky (My Bravehearts Chunky Cookie) 23-10-2013
Oh ja, ook wij krijgen bijzondere verzoeken die ook linea rechte in de prullenbak gaan. Dit zou er voor mij ook 1 zijn waar ik om zou lachen en dan gewoon weggooien. Hier blijft ook de regel: kom eerst maar eens aan onze keukentafel zitten en dan zien we wel verder.
Het is een bekende oplichtingstruc bij wat duurdere zaken. De pup moet worden opgestuurd, en jij vraagt een voorschot, of zij bieden aan om vooraf te betalen (om zeker te zijn dat je gerust kunt zijn op hen).
Dan krijg je een cheque thuisgestuurd, met daarop een bedrag wat veel te hoog is. Foutje van hen, of je het teveel betaalde wilt terug storten. Jij kunt de cheque hier innen, maar je krijgt pas na een paar dagen te horen dat de cheque niet is gedekt. Je hebt dus het teveel betaalde terug gestort, en je moet ook de bank terugbetalen...
Zulke mails gaan bij mij de prullebak in!
En wat Cor schrijft is helemaal waar.
Marron R.I.P Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F) La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F) Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F) Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F) Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F) Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)