Kapotte neus door de sneeuw
-
- Hele grote hondenneus
Kapotte neus door de sneeuw
Zyva heeft sinds een aantal dagen haar neus kapot net op de grens van haar natte neusgedeelte zeg maar en waar de vacht begint. Ik heb het idee dat het komt omdat ze steeds met haar neus in de sneeuw zit, zou dat kunnen? Ik doe nu steeds vaseline op haar neus voordat we gaan wandelen, maar vanochtend zat haar hele neus onder het bloed, zo kapot was het. De druppels vielen er gewoon vanaf. Ze likt er natuurlijk ook steeds over, wat het niet echt bevorderd natuurlijk. Iemand enig idee of dit gewoon van de sneeuw kan zijn en wat ik er het beste op kan smeren?
-
- Speurneus
- Contacteer:
Mijn honden hebben dat ook wel eens, maar ze hebben dat volgens mij als gevolg van verminderde weerstand. Laatst had mijn hond ernstige maag/darmklachten, ze was echt ziek en toen kreeg ze ook zo'n blaar op haar neus die later open ging. Ik heb dat vaker gezien, altijd als er "iets" gebeurd was op gezondheidsgebied. Ziva is toch ook ziek geweest?
groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
-
- Speurneus
- Contacteer:
-
- Hele grote hondenneus
Ja zo ziet het er inderdaad uit maar dan wat vuriger. Ik herken het absoluut alleen dat van die blaar niet. Het is gewoon ineens 'kaal' zeg maar zonder enige aanleiding lijkt het. Eind van de zomer heeft ze het trouwens ook gehad bedenk ik me nu en toen had ze inderdaad last van een verlaagde weerstand met Demodex tot gevolg. Had liever gehad dat het van de sneeuw was eerlijk gezegd, nu 2e keer dat ze dan iets zou hebben door een verminderde weerstand. Is dat niet raar voor een gezonde hond die KVV en wat Barf krijgt om steeds een verlaagde weerstand te hebben? Ze heeft de afgelopen maanden dagelijks weerstandverhogende homeopathische druppels gehad en die zijn net sinds een week op. Hoe zou het kunnen komen dat ze dan steeds een lage weerstand heeft? Krijgt ze dan toch ergens een tekort?
-
- Speurneus
- Contacteer:
Tja, onze weerstand schommelt ook, we zijn ook wel eens verkouden o.i.d. Ik maak me er niet zo'n zorgen om. Als je nagaat waar we allemaal aan blootgesteld worden is het nog een wonder dat het allemaal goed gaat. Maar ik sluit ook niet uit dat het door de sneeuw komt. Ik heb ook wel eens een herplaatser gehad die het kreeg. Duidelijk van stress, dan keldert de weerstand ook. Ik denk niet dat ze een tekort heeft, maar het is wel een jonge hond en die moeten nog weerstand (afweer) opbouwen. Wellicht als ze wat ouder is dat de weerstand ook hoger is. 

groetjes, Lien
-
- Hele grote hondenneus
Waarschijnlijk moet ze inderdaad nog weerstand opbouwen, kleine kinderen zijn ook vaker ziek natuurlijk. Het eerste jaar had ze regelmatig last van diarree en dat is nu ook over eigenlijk dus dit zal ook wel beter worden. Je denkt het alleen zo goed te doen door KVV en Barf te geven, veel beweging, zelf gedroogde beloninkjes etc dat je verwacht dat ze gewoon altijd super gezond moet zijn! Bedankt voor je reacties in ieder geval.
-
- Speurneus
- Contacteer:
Ik denk dat je het hartstikke goed doet!jeltje schreef:Waarschijnlijk moet ze inderdaad nog weerstand opbouwen, kleine kinderen zijn ook vaker ziek natuurlijk. Het eerste jaar had ze regelmatig last van diarree en dat is nu ook over eigenlijk dus dit zal ook wel beter worden. Je denkt het alleen zo goed te doen door KVV en Barf te geven, veel beweging, zelf gedroogde beloninkjes etc dat je verwacht dat ze gewoon altijd super gezond moet zijn! Bedankt voor je reacties in ieder geval.

Je kan ook denken, als je het anders had gedaan was ze misschien echt ziek geworden en nu is alleen dit het gevolg van een "infectie". Misschien was het anders erger geweest en nu heeft ze alleen een plekje op haar neus

groetjes, Lien
-
- Speurneus
- Contacteer:
-
- Hele grote hondenneus
@Hanneke, heb ff gegoogled op 'nasale hyperkeratose' maar herken de neus van Zyva daar toch niet in denk ik. Het is niet verdikt, geen korsten enzo, gewoon een kale neus.
@Amanda, hopelijk is het inderdaad gewoon schraal, van de zomer is het ook gewoon overgegaan en dat zal nu ook wel gebeuren. We houden het wel in de gaten en als het nog eens terug komt misschien toch eens verder laten onderzoeken bij een DA!
@Amanda, hopelijk is het inderdaad gewoon schraal, van de zomer is het ook gewoon overgegaan en dat zal nu ook wel gebeuren. We houden het wel in de gaten en als het nog eens terug komt misschien toch eens verder laten onderzoeken bij een DA!