HELP groen nylon netje opgegeten

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door roxy »

Geeft niet Roos, zakt wel weer weg, ik ben gewoon een stresskip en zeker als het om mijn hond gaat :verliefd1: Hij heeft idd heel veel gebraakt dus ik denk dat het er wel uit is. Inmiddels is Jim ook weer gewoon zichzelf en heeft net een bakje brokken op. Los weet hij wel maar als ik iets van hem af sta en het gaat om eten is het heel wat anders dan een bal :) want eten los laten als ik niet dichtbij genoeg ben is toch wel heel wet anders. Die lekkere vetbol moest er is :oops:

De meningen blijven wel verdeeld moet ik zeggen fokker zegt ook dat als het een klein schepje is en hij alles heeft uitgebraakt het niet zoveel kwaad kan. Maar evengoed doe ik het dus niet meer. Ik neem geen enkele risico....
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Dank je Annette, wat jij zegt zei de fokker eigenlijk ook. De dierenarts overigens ook, mensen blijven zout geven als de hond niet braakt en dat is niet goed, maar zodra je hond heeft gebraakt dan is het zout eruit en de rest gaat dmv de nieren naar buiten. Nja hoe dan ook ik ben geschrokken terecht of onterecht ik neem het zekere voor het onzekere en voortaan bedenk ik me even wat ik ga doen. Vanzelf eruit laten komen hopen dan dat dat gebeurd of een injectie....
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

roxy schreef:Geeft niet Roos, zakt wel weer weg, ik ben gewoon een stresskip en zeker als het om mijn hond gaat :verliefd1: Hij heeft idd heel veel gebraakt dus ik denk dat het er wel uit is. Inmiddels is Jim ook weer gewoon zichzelf en heeft net een bakje brokken op. Los weet hij wel maar als ik iets van hem af sta en het gaat om eten is het heel wat anders dan een bal :) want eten los laten als ik niet dichtbij genoeg ben is toch wel heel wet anders. Die lekkere vetbol moest er is :oops:

De meningen blijven wel verdeeld moet ik zeggen fokker zegt ook dat als het een klein schepje is en hij alles heeft uitgebraakt het niet zoveel kwaad kan. Maar evengoed doe ik het dus niet meer. Ik neem geen enkele risico....
Nu vind ik een eetlepel niet direct een klein schepje, jij wel?
En dat zei ik ook al, alleen bij niet/onvolledig braken is dit echt een fout advies en kan het gevaar opleveren voor de hond.
Als je weer rustig bent moet je maar eens googlen hierop, dan weet je zelf ook precies waar het over gaat :wink:
Maar goed dat je het niet meer doet in ieder geval :klasse:
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Hier nog zo'n hond die probeerde een vetbal met netje op te kauwen. Gelukkig was de vetbal nog te groot en kon ik het geheel uit haar bek trekken. Ik zag opeens dat ze als een bezetene aan het kauwen was en op mijn commando los ging ze alleen maar heel hard proberen het door te slikken. Het netje met inhoud meegenomen want ik dacht, straks een andere hond die het probeert op te vreten.
Wat zijn het ook rare beesten die labradors, ze denken echt dat alles om op te vreten is.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jolien »

HennyH schreef:Hier nog zo'n hond die probeerde een vetbal met netje op te kauwen. Gelukkig was de vetbal nog te groot en kon ik het geheel uit haar bek trekken. Ik zag opeens dat ze als een bezetene aan het kauwen was en op mijn commando los ging ze alleen maar heel hard proberen het door te slikken. Het netje met inhoud meegenomen want ik dacht, straks een andere hond die het probeert op te vreten.
Wat zijn het ook rare beesten die labradors, ze denken echt dat alles om op te vreten is.
Even off topic, maar wat een lieve koppies hebben jouw honden! :verliefd1:
HennyH
Speurneus
Speurneus

jolien schreef:
Even off topic, maar wat een lieve koppies hebben jouw honden! :verliefd1:
Bedankt, het zijn ook (meestal) ontzettende lieverds!
Afbeelding
Marga
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marga »

Heb eens ergens gelezen hoeveel gr zout per kilo lichaamsgewicht problemen gaat geven en dan moet je heel veel geven.
Vroeger was het het eerste advies en in de 8 jaar dat ik in een kliniek heb gewerkt nog nooit een zoutvergiftiging meegemaakt.
Inderdaad geen gigantische hoeveelheden geven, maar het komt vast goed met jouw hondje.
Marga
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Heb het opgezocht:
Hoeveel zout is schadelijk

De opname van zout kan al schadelijke gevolgen hebben vanaf 1,9 gram per kilogram lichaamsgewicht. Een opname van 3,7 gram per kilogram lichaamsgewicht is een dodelijke dosis.
Een eetlepel zout is ongeveer 16,5 gram.
Weet niet wat jouw hond weegt maar bij 25kg zouden 3 eetlepels zout schadelijke gevolgen KUNNEN hebben.
Voor een dodelijke dosis zou je 5,5 eetlepels moeten hebben gegeven.
De ene eetlepel die jij hebt gegeven kan schade geven bij een gewicht van 8 á 9 kg lichaamsgewicht.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Hoe gaat het met Jim?
Goed dat je de DA hebt gebeld en wel een beetje jammer van dat advies van het geven van zout.
Ik heb dat een keer ook gedaan toen Max twee kleine glazen kerstballen had opgegeten :shock: Ook op advies van de DA.....
Ik las hierna pas dat het kwaad kon....had ik eigenlijk vanmorgen erbij ook kunnen zetten :oops:
Met Max is alles goed gekomen.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Met Jim gaat het wel goed, ik vind hem wel wat lustelozer maar dat kan ook door het spugen komen denk ik. Jim weegt overigens rond de 30 kilo.
Vreemd toch dat de meningen zo verdeeld zijn je zou denken als het bekend is waarom geeft een dierenarts dan nog die tip.
Kwam vanmiddag iemand tegen waarmee wij ook vaak lopen heeft een klein hondje en ook deze hond had een zakje opgegeten, dierenartsass had gezegd dat hij het waarschijnlijk wel uit zou poepen en als het er over 2 dagen niet zou zijn ze langs moesten komen, snap ik ook niet zo goed eigenlijk, want geef het beestje dan die injectie dan weet je meteen dat het eruit komt want wat moet er uiteindelijk na 2 dagen gebeuren als het er niet uit komt dan? Opereren? Morgen zal ik het haar vragen....

Bedankt voor jullie meedenken en oppeppen had ik echt ff nodig zat er flink doorheen, kinderachtig misschien maar ik ga toch een nachtje op de bank slapen bij Jim kan ik hem in de gaten houden.
HennyH
Speurneus
Speurneus

roxy schreef:
Bedankt voor jullie meedenken en oppeppen had ik echt ff nodig zat er flink doorheen, kinderachtig misschien maar ik ga toch een nachtje op de bank slapen bij Jim kan ik hem in de gaten houden.
Dat lijkt mij een heel goed idee want anders kun je ook niet slapen. Hopelijk zijn jullie morgen allebei weer fit en vrolijk.

Ik had ook nog nooit meegemaakt dat Yarra zo'n vetbolnetje gevonden had en wilde opvreten. Ik denk dat de mensen ze niet goed vastmaken en dat de kraaien of eksters ze dan meenemen.
Afbeelding
Marga
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Meestal poepen ze het ook weer uit, maar het kan ook vast gaan zitten om de darmen en dan moet er inderdaad geopereerd worden.
Jim zal zich nu nog wat akelig voelen van het overgeven. Voor een zoutvergiftiging hoef je nu niet meer bang te zijn, dan had hij al verschijnselen gehad zoals niet eten, overgeven, diarree en oedeemvorming.
Lekker slapen jullie!
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Dat zal ik zeker doen met Jim heerlijk tegen me aan :verliefd1:
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Vannacht is prima gegaan, Jim is heerlijk tegen me aangekropen en niet meer van de bank weggeweest ik heb me in allerlei bochten moeten wringen :D maar dat heb ik er graag voor over. We gaan zo weer naar het park nu maar extra opletten op die vervelende zakjes :mad: sowieso ga ik op zakjes jact :wink: weg met die krengen, sorry vogeltjes...........
HennyH
Speurneus
Speurneus

roxy schreef: We gaan zo weer naar het park nu maar extra opletten op die vervelende zakjes :mad: sowieso ga ik op zakjes jact :wink: weg met die krengen, sorry vogeltjes...........
Je gaat ze toch niet uit de bomen halen! :lol:
Afbeelding
Plaats reactie