Marley, gister gebeten door andere hond

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
claudia-marley

Marley, gister gebeten door andere hond

Ongelezen bericht door claudia-marley »

Pff.. ik moet het even kwijt, weet niet of het op de juiste plek staat, maarja

Ik was gister leuk met Marley, mijn labradorpup van 6 maanden, aan het wandelen. We waren al op de terugweg bij mij in de straat. Ik liep op de stoep. Naast de stoep loopt een fietspad, maar hier zit een hek tussen. Marley was heel lief en braaf bij dat hek aan het snuffelen. Ik zag dat er een oude vrouw met een (volgens mij) Jack Russel aan kwam. Dat hondje loopt naar Marley toe. Als mensen hun hond naar mijn hond toe laten ben ik nog wel op mijn hoede, maar toch kwam het onverwacht. Het hondje snuffelt even aan Marley en valt hem ineens aan. Gelukkig stond er een hek tussen. Maar hij ging behoorlijk te keer. Marley sprong achteruit, met zijn staart tussen zijn benen, en kwam snel naast mij staan. Het hondje blafte nogsteeds met zijn tanden bloot, ik nog steeds blij dat er een hek stond. De vrouw doet net als of er niks gebeurd is. Ik besloot eerst even naar Marley te kijken. Zijn staart was ondertussen weer tussen zijn benen vandaan. Hij kwispelde zelfs toen ik me naar hem keerde. Maar toen zag ik ineens dat zijn hele bek rood was van het bloed. Ik schrok me kapot. Nou was het donker buiten en ik kon niet zien wat er precies aan de hand was. Ik deed wel een poging, maar er zat te veel bloed.
Dus ik kijk weer op, is die mevrouw gewoon weg ..!! Ze was gewoon verder gelopen. Terwijl ik nog hardop zij dat hij bloedde. Ze was waarschijnlijk de hoek om gelopen.

Maar ik maakte me op dat moment meer zorgen om mijn kleine mannetje. Dus ik snel naar huis (daar was ik vlakbij). Marley likte ondertussen zij bek schoon. Eenmaal binnen, bij meer licht, zag ik dat er een niet al te groot wondje op zijn neus zat. Gelukkig niet heel diep. Hij had zijn rechter neusvleugel te pakken gehad, maar alles zat nog wel vast, alleen een wondje. Marley leek nergens last van te hebben, die vond het tijd voor spelen.

Zo naar, als zoiets gebeurd, en dan gewoon door lopen!! Daar kan ik echt boos om worden. Maar ik denk dat de oude mevrouw niet de eigenaar was, maar dat ze met de hond van haar dochter liep, die bij mij in de straat woont. Ik ga vanmiddag eens vragen of dat kan kloppen...

Maar nu loop ik vannochtend met Marley langs de plek waar hij gebeten was. Hij ging tegen me aan lopen. En wilde zo snel mogelijk door. Ik heb gedaan als of er niks aan de hand was en ben gewoon rustig doorgelopen. Ik zag gewoon nog bloed liggen, bah.. Ik hoop dat hij er niks aan over houd..

Maar nu een vraag, hoe zouden jullie in deze situatie gereageerd hebben? Zowel bij het bijten, als de reactie van Marley vanmorgen??
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ik denk dat ik zelf ook gewoon er weer langs zou lopen en doen of er niks aan de hand is,evt met een beloning in de hand.

tja als je zeker weet van wie de jack russel is zou je evt een praatje kunnen maken,maar helaas weet ik uit ervaring dat de meesten heel verontwaardigt zijn als je maar suggereerd dat hun lieve fifi zo iets gedaan heeft.zeker het slag dat zich zo snel uit de voeten maakt.

een vriendin van me met wie ik bijna dagelijks samen met de honden loop heeft een heidewachtel en die werd ook out of the blue gegrepen door een bruine lab.reu. en had een gescheurd oortje,door alle consernatie kon de baas van de bruine lab. zich snel uit de voeten maken :mad:
een paar weken later zien we hem lopen en confronteerden hem er mee,maar nee hoor conan deed zo iets niet :eusashhh: en hoe we het ook maar durften te sugereren :mad:

de illusie dat honden eigenaren het zelfde denken in dit soort situaties ben ik al lang kwijt 8)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
claudia-marley

Als mijn vermoeden over de eigenaar juist is, dan heb ik al wel eens gepraat met deze vrouw, ze heeft ook een andere hond die helemaal gek op Marley is. Ik denk (mits ik het op een goede manier breng) dat ze niet verontwaardigt zal reageren. Ik wil het meer zeggen omdat ik het eigenlijk niet helmaal verantwoord vind dat deze oude mevrouw met dit hondje liep.. Ik ben het hondje ook wel eens tegen gekomen toen de eigenaar er zelf mee liep, en toe deed het beestje niks.. Hij verstijfde wel, maar viel niet aan. Dus ik denk dat de oude vrouw hem niet onder controle heeft..

Maar misschien heb ik het wel fout, is het een hele andere hond,.. Dus bedankt voor de tip :klasse: Ik ben benieuwd hoe ze reageert..
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

He bah wat vervelend! Als je zeker van je zaak bent, kun je de eigenaar misschien eens rustig aanspreken :)

Sterkte met het wondje!
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

Charella schreef:He bah wat vervelend! Als je zeker van je zaak bent, kun je de eigenaar misschien eens rustig aanspreken :)

Sterkte met het wondje!
welnee dat helpt niks, soortgelijk iets heb ik ook eens gehad ,ook gebeten in zn neus.Mensen vonden het nog grappig ook toen ik er wat van zei. :?

Als het andersom zou zijn, dan waren de rapen gaar geweest. Want grote honden hebben het altijd gedaan. :mad:

geef Marley maar een kus op zn zere neus en groetjes van Wilma :)
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Hee bah, wat vervelend. Geen leuke ervaring voor Marley. Soms heb ik het idee dat er voor kleinere hondjes andere regels gelden. Die kunnen zo vreg zijn! En keffen! Tjonge jonge, ook die honden moeten opgevoed worden!
Ik vind dat je goed gereageerd hebt toen Marley bang was toen jullie weer langs de plek kwamen :klasse:
Hopelijk is hij snel minder bang.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

royenmarjolein schreef:Hee bah, wat vervelend. Geen leuke ervaring voor Marley. Soms heb ik het idee dat er voor kleinere hondjes andere regels gelden. Die kunnen zo vreg zijn! En keffen! Tjonge jonge, ook die honden moeten opgevoed worden!
Ik vind dat je goed gereageerd hebt toen Marley bang was toen jullie weer langs de plek kwamen :klasse:
Hopelijk is hij snel minder bang.
Het gebeurt zelden, maar ik zie hier een nieuw woord: "vreg", wat bedoel je daarmee? :wink:

Sterkte met Marley zijn neusje, en gewoon langs het plekje lopen hoor, zolang jij normaal doet zal hij het zo kwijt zijn :wink:
Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Koor »

In de achterhoek betekent vreg > brutaal :D
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)
Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Koor »

Arme Marley. En inderdaad, zolang je er zelf geen " drama" van maakt zal Marley dat ook niet doen.
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)
DayKy
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door DayKy »

In Limburg is vreg ook wel vrek, en dat is gewoon brutaal/grote mond

Verder er gewoon langs blijven lopen 'er is niets aan de hand'
Don't dream your life, live your dreams!
Afbeelding
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Dank jullie voor de uitleg :wink:
claudia-marley

Met het neusje gaat het goed, mijn zus is dierenartsassistente en heeft er naar gekeken. Het wondje is vrij opppervlakkig en ziet er goed uit. Marley lijkt nergens last van te hebben, behalve dan wat bang bij die plek.. Morgen weer er langs, kijken wat hij doet..

We hebben trouwens ook al wat mensen uit de buurt gesproken, ook degene die ik dacht dat de eigenaar van het hondje was. Ik had (gelukkig) ongelijk. Dat hondje was het niet, eigenaar reageerde trouwens erg vriendelijk, omdat wij het ook vriendelijk gevraagd hadden of het haar hond had kunnen zijn. Ze begon wel over een andere hond die ook in de buurt woont, ze kende de hond niet zo goed.. maar ze beschreef de vrouw en dat kwam overeen. Weet nu dat het hondje bij ons uit de buurt komt.. Dus dan kan ik goed opletten zodat het niet nog eens gebeurd!
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Monique »

Nee, dat is niet leuk zo'n nare ervaring. Ik zou ook gewoon langs die plek lopen en doen alsof het de normaalste zaak van de wereld was.

Rudy is toen hij pup was ook een keer besprongen en gebeten door een grotere hond hier uit de buurt die los liep. Die mevrouw liep met haar dochter en zei: ja hij luistert niet zo goed". Nou, hou hem dan aan de riem!!
Ze pakte hem vast, liet hem per ongeluk weer los en die hond sprong weer bovenop op Ruud.
Mijn man is toen zo kwaad geworden dat die dochter er 's nacht niet van kon slapen.....
Ik wil niet zeggen dat dat goed is hoor, je maakt er in elk geval geen vrienden mee zeg maar :oops:
Maar het grote voordeel is wel dat ze ons nu ontlopen, na nog een tweede ontmoeting, die ook niet goed ging zie ik ze nu nooit meer lopen en als dat per ongeluk toch het geval is dan draait ze gauw om.

Sterkte met Marley z'n neusje!
Afbeelding

Bedankt Monika!
claudia-marley

Heb ondertussen aan degene die ik 'verdacht' gevraagd of het kon zijn dat iemand ander haar hondje uitgelaten had. Maar ze reageerde heel aardig dat dit niet kon. Ze gaf me zelfs nog een tip. Nu weet ik wel wie het geweest is, kan ik die persoon ontlopen!

Ben stiekem wel blij dat mijn eerste vermoeden niet klopt! Want die mevrouw heeft twee hondjes en de andere is goede vriendjes met Marley!

Met Marley gaat alles erg goed! Zijn wondje begint te helen, helaas ben ik bang dat het wel een litteken gaat worden.. Maarja dat is beter dan dat er iets ergs is.. ziet er ook wel stoer uit... 8)
Plaats reactie