Dikke bult op in de nek

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Alma

Dikke bult op in de nek

Ongelezen bericht door Alma »

Vanmorgen deed ik Senna haar halsbandje om en daar zat ineens een hele dikke bult.
Die zat er gisteren avond echt niet, dat moet ik gewoon gevoelt hebben.
Senna lijkt er geen last van te hebben, ze probeert er wel wat aan te krabben maar niet overdreven.

Tis echt een bal onder de huid, die je met enige voorzichtigheid gewoon kunt pakken. Je hand er om heen vouwen.

Ik heb er foto's van gemaakt.
Vrijdag heb ik zo wie zo een afspraak bij de DA dus neem ik haar mee. Maar als jullie denken dat ik beter meteen kan gaan..dan ga ik morgen.
Iemand ervaring met zo iets:
Afbeelding
Afbeelding
Lankmark
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lankmark »

als het in zo een korte tijd zo groot is zou ik morgen al gaan.
Alma

ja beter wel.

ik bedacht me net ook dat ze op dezelfde plek ander halve week geleden een spuitje heeft gehad (en pillen) - kan dat nu nog een reactie geven?

(Eerlijk gezegd weet ik niet meer wat ze kreeg, maar ze had diarree van de dikke darm)
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Zo flinke bult. :shock:
Het zou inderdaad mogelijk een reactie op de prik kunnen zijn, heb dat vaker gehoord.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Kan evt ook een bloeduitstorting zijn en als het zomer was geweest, zou ik daarna nog denken aan een insectenbeet. Aangezien de kou lijkt het laatste mij nogal sterk.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Alma schreef:ja beter wel.

ik bedacht me net ook dat ze op dezelfde plek ander halve week geleden een spuitje heeft gehad (en pillen) - kan dat nu nog een reactie geven?

(Eerlijk gezegd weet ik niet meer wat ze kreeg, maar ze had diarree van de dikke darm)
meestal is het dan de dag erna al dik :?
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoran99 »

Als ze op die plek een inspuiting heeft gehad zou de bult inderdaad daar vandaan kunnen komen.
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
wobbetje

Ongelezen bericht door wobbetje »

nou ik vind het toch wel een erg dikke bult hoor... ik persoonlijk zou daar niet mee wachten tot maandag maar morgen al gaan...
Sterkte ermee...

Groetjes
Martine
Alma

Wachten tot maandag was zo wie zo niet de planning hoor :wink: Ik zit/zat te dubben of ik morgen moet gaan of ook kan wachten tot vrijdag omdat ik dan een aantal poezels moet gaan enten.

Ik kijk even hoe het er morgen uitziet, is het minder geworden kan ze vrijdag mee en anders bel ik morgen voor een afspraak voor dezelfde dag.

Gelukkig lijkt ze er niks van te merken...het zijn die baasjes die weer lekker menselijk doen en in de stress te schieten bij een bult, ze gaan meteen de ergste dingen denken :oops:
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Lijkt mij heel goed mogelijk dat het van de inenting komt. En ik zie geen noodzaak om morgen meteen naar de DA te gaan. Ze heeft er geen last van, en wat kan er in één dag gebeuren??
Hopelijk kan je DA je geruststellen, of nog beter: is de bult morgen een stuk kleiner!
Alma

Het was geen inenting hoor, het was een spuitje om de darmen stil te leggen door spuit-diarree en een ab prik. Maar ik denk nu toch wel dat ze gewoon gevoelig heeft gereageerd op 1 van die vloeistoffen ookal is het ander halve week geleden.

Wel balen want haar derde enting hebben we uitgesteld juist omdat ze ziekjes was en die had ze nu eigenlijk wel mogen hebben... nu kunnen we weer wachten :roll:
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

vuile naald gebruikt of besmette vloeistof en daar een reactie op.

toen de kennelhoest nog gegeven werd met en prik heb ik ook een labrador gehad die daar een reactie op gaf die kreeg een bal op zijn nek van ongeveer een voetbal. 1,5 liter vocht afgetapt en binnen 2 uur weer een liter daarna een drain aangelegd heeft 3 weken geduurd toen was het weg.

nooit meer kennelhoestprik gegeven alleen via de neuspuf
al me kinders uitgevlogen
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Hoe is het nu?

Ben je nog naar de DA gegaan?
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Alma

ja ben vanmiddag geweest.
De bult was al wel deels geslonken tot een knikker ongeveer, en de DA denkt ook dat het een reactie was op de AB-spuit die ze krap twee weken geleden heeft gehad.
Die conclusie was naar aanleiding van hoe de bult voelt en de plek.
al heb ik wel zo iets van ...ff in de gaten houden.
Plaats reactie