Ochtendstijfheid?
-
- Snuffelneus
Ochtendstijfheid?
Noa is nu 17 weken en ik heb het idee dat ze last heeft van, ik noem het maar, ochtendstijfheid. Ze komt 's ochtends hartstikke vrolijk en opgewekt de bench uit maar als we dan gaan wandelen dan gaat ze om de 10 meter even zitten. Ik heb ook het idee dat ze wat moeilijker loopt maar ik kan niet zeggen dat ze echt met een poot trekt. Ze had vorige week met die sneeuw en zout, wel af en toe last van een kloofje in haar poot.
Na enkele minuten wordt dit wel beter en gaat ze soepeler lopen. Ze groeit om het moment ontzettend snel. Ze is 17 weken en is ontzettend groot. Ze woog met 15 weken al 13,5 kilo.
Zou die " stijfheid" met de groei te maken hebben of zou het iets anders zijn?
Na enkele minuten wordt dit wel beter en gaat ze soepeler lopen. Ze groeit om het moment ontzettend snel. Ze is 17 weken en is ontzettend groot. Ze woog met 15 weken al 13,5 kilo.
Zou die " stijfheid" met de groei te maken hebben of zou het iets anders zijn?
- JulKriek
- Kleine hondenneus
-
- Speurneus
Lijkt er op dat ze last heeft van groeipijntjes, maar het kan evengoed iets anders zijn, bijv. gevoelige voetzooltjes van al het zout e.d. Bij twijfel en voor je gemoedsrust even naar laten kijken 

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
- Speurneus
-
- Middelgrote hondenneus
Bruce doet hetzelfde, lekker uitrekken als ie uit zijn mandje komt! Onze pupperts zijn nog zo onbeholpen dat ze dat niet echt subtiel doenJulKriek schreef:geen idee? Isa heeft ook zoiets maf's , als ze uit haar mand komt dan glijd ze er zeg maar uit ze gebruikt haar achterste pootjes niet en haar voorste wel om eruit te komen zo'n maf gezicht

TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
- marie
- Middelgrote hondenneus
Niet overstappen op volwassen voer hoor! Daar is ze veeeeel te jong voor.
Eventueel als het inderdaad aantoonbaar groeipijnen zijn kun je het eten dat je al geeft (puppybrokken) aan vullen met een beetje rood vlees. Dat is tegen de groeipijnen. Of via je dierenarts voeding kopen voor pups met minder calcium erin. Dit is ook tegen de groeipijn. Moet je maar even overleggen met je dierenarts 

Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
Seda 23-12-2014
-
- Speurneus
-
- Speurneus
kan mischien aan mij liggen hoor,maar ik zat de zelfde dag nog bij een da om zeker te weten dat het werkelijk groeipijn is of iets anders
zo grappig zou ik het niet vinden dat mijn pup als een zeehond zou lopen!
helaas al te veel verhalen gelezen en gehoord over puppen met zgn "groeipijntjes"en dat het toch HD of ED is na een paar weken of maanden.
je mag me te bezorgt noemen,maar de poot problemen bij een labrador indachtig neem ik geen risico`s en liet het goed na kijken!

helaas al te veel verhalen gelezen en gehoord over puppen met zgn "groeipijntjes"en dat het toch HD of ED is na een paar weken of maanden.
je mag me te bezorgt noemen,maar de poot problemen bij een labrador indachtig neem ik geen risico`s en liet het goed na kijken!

-
- Speurneus
adult brok bevat ook minder calcium en is iets liever voor de portomoneemarie schreef:Niet overstappen op volwassen voer hoor! Daar is ze veeeeel te jong voor.Eventueel als het inderdaad aantoonbaar groeipijnen zijn kun je het eten dat je al geeft (puppybrokken) aan vullen met een beetje rood vlees. Dat is tegen de groeipijnen. Of via je dierenarts voeding kopen voor pups met minder calcium erin. Dit is ook tegen de groeipijn. Moet je maar even overleggen met je dierenarts

beter nog voer je KVV met een natuurlijke calciumbron ipv rood vlees.
hier haalt je hondje alleen de calcium uit wat het op dat moment nodig heeft ipv de kunstmatige calciumtoevoeging uit brok of bepaalde KVV`s dit wordt nl wel allemaal opgenomen en kán zorgen voor groeipijn.

-
- Speurneus
- Contacteer:
Ja, ik ben het helemaal met Miranda (Roef) eens. Ik wil geen paniek zaaien, maar de HD/ED ellende begint vaak al rond een maand of 4. Dus ik zou een bezoekje aan de DA adviseren en foto's laten maken. Ik hoop dat het allemaal meevalt.
groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
-
- Speurneus
- Contacteer:
Ben het hier volledig mee eens! En dan ook echt naar een orthopeed om de foto's te laten beoordelen, want anders kun je nog steeds "groeipijn" te horen krijgen terwijl het wel foute boel is. Indicaties voor gewrichtsproblemen kunnen zo vroeg al beginnen en ik heb geleerd van een orthopeed te kijken naar: startpijn, "gek" loopje wat later op de wandeling bijtrekt, kopwiegen van boven naar beneden (teken dat ze voorpoten ontzien).roef schreef:kan mischien aan mij liggen hoor,maar ik zat de zelfde dag nog bij een da om zeker te weten dat het werkelijk groeipijn is of iets anders![]()
Een hond die startpijn heeft en daarna niet meer heeft in elk geval geen groeipijn, want dat is altijd aanwezig!

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
- Hele grote hondenneus
Een pup met groeipijn heeft geen opstart problemen maar pijn, en meestal is heel duidelijk te zien aan welke poot, omdat de pup die poot niet of nauwelijks zal gebruiken, verder kan de pijn ook wisselen, dus vandaag linksvoor, morgen rechtsvoor enz.
Ook met een pup met groeipijnen is het heel verstandig een arts te bezoeken, enkel deze kan a beoordelen of t groeipijn is, en b de juiste behandeling hiervoor voorschrijven.
Daarnaast ben ik het geheel en al met mijn voorgangsters eens, een pup van die leeftijd hoort soepel te lopen, altijd, en als dat niet zo is, dan is er een probleem....en wij kunnen hier allemaal niet zeggen vanuit onze computer wat dat probleem is, dus persoonlijk zou ik ten alle tijde in ieder geval een dierenarts er naar laten kijken.
Ps als met een loopje als een zeehond bedoeld wordt dat t pupje met de voorpootjes naar buiten gericht loopt, dus als t ware charly chaplin voetjes lijkt te hebben....dan is dat verre van grappig, dit noemen wij de franse stand, en betekent in bijna alle gevallen elleboogproblemen.
Succes met t pupke!!
Ook met een pup met groeipijnen is het heel verstandig een arts te bezoeken, enkel deze kan a beoordelen of t groeipijn is, en b de juiste behandeling hiervoor voorschrijven.
Daarnaast ben ik het geheel en al met mijn voorgangsters eens, een pup van die leeftijd hoort soepel te lopen, altijd, en als dat niet zo is, dan is er een probleem....en wij kunnen hier allemaal niet zeggen vanuit onze computer wat dat probleem is, dus persoonlijk zou ik ten alle tijde in ieder geval een dierenarts er naar laten kijken.
Ps als met een loopje als een zeehond bedoeld wordt dat t pupje met de voorpootjes naar buiten gericht loopt, dus als t ware charly chaplin voetjes lijkt te hebben....dan is dat verre van grappig, dit noemen wij de franse stand, en betekent in bijna alle gevallen elleboogproblemen.
Succes met t pupke!!

-
- Speurneus
Hier wordt met 'als een zeehond' bedoeld dat de pup zich als een zeehond uit de bench laat glijden. Pontus doet dit ook: als het deurtje open gaat duikt hij met zijn voorpootjes uit de bench en krabbelt vooruit terwijl zijn achterpootjes in de bench blijven staan. Hij gaapt er ook bij als een schurend scharniertje. Ik zegt altijd dat hij zich als een slang uit de bench laat glijden.
Ik zou overigens ook niet gaan 'gokken' op groeipijnen, als die pup iets mankeert dan wil je dat zo vroeg mogelijk weten want inderdaad, we hebben al heel vaak gelezen dat een pup 'groeipijnen' heeft en achteraf toch iets ernstigers mankeert.
Ik zou overigens ook niet gaan 'gokken' op groeipijnen, als die pup iets mankeert dan wil je dat zo vroeg mogelijk weten want inderdaad, we hebben al heel vaak gelezen dat een pup 'groeipijnen' heeft en achteraf toch iets ernstigers mankeert.
Groetjes van Brigitte & Zoo

Bedankt Marjolein, hij is top!

Bedankt Marjolein, hij is top!
-
- Speurneus
Hopelijk zijn het groeipijnen en niet iets anders.
Hier kom je alleen maar achter wanneer je even naar de dierenarts gaat voor onderzoek.
Weet helaas uit ervaring dat 'groeipijnen' niet altijd groeipijnen zijn.
Hier kom je alleen maar achter wanneer je even naar de dierenarts gaat voor onderzoek.
Weet helaas uit ervaring dat 'groeipijnen' niet altijd groeipijnen zijn.