Yunah is bij de chiropractor geweest
-
YDOZ
Yunah is bij de chiropractor geweest
Gisteren zijn we naar de chiropractor geweest en hij heeft geconstateerd dat de pijn die Yunah heeft in haar rechterachterpoot komt van doordat zij een opgerekte en ingescheurde voorste kruisband heeft.
Ik ben erg blij dat we zijn gegaan maar volgens de chiropractor kon ze beter een botbreuk hebben aangezien deze beter en sneller geneest.
Nu moet ze 6 weken rusten en daarna hopen we dat we alles weer kunnen gaan opbouwen.
Het is afwachten hoever de kruisband is opgerekt, mocht het te veel opgerekt zijn zal ze eraan geopereerd moeten worden.
Wat zijn jullie ervaringen met een ingescheurde en opgerekte voorste kruisband.
Ik ben erg blij dat we zijn gegaan maar volgens de chiropractor kon ze beter een botbreuk hebben aangezien deze beter en sneller geneest.
Nu moet ze 6 weken rusten en daarna hopen we dat we alles weer kunnen gaan opbouwen.
Het is afwachten hoever de kruisband is opgerekt, mocht het te veel opgerekt zijn zal ze eraan geopereerd moeten worden.
Wat zijn jullie ervaringen met een ingescheurde en opgerekte voorste kruisband.
-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
Hier ook gehad, idd 6 weken rust en daarna weer langzaam opbouwen. Je kan geluk hebben, maar dat hadden wij niet. Ze maakte weer 1 gekke beweging en toen was hij toch gescheurd. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik gelijk opereren. Het blijft een zwakke plek 
groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
-
Annette
- Speurneus

- Contacteer:
-
Terra5
- Speurneus

Hier ook ervaring.. In 2006 was dit bij Terra ook geconstateerd, 6 weken complete rust genomen. Toen ging het een hele tijd goed. Maar in 2007 (ruim een jaar later) is de kuisband alsnog gegaan en er volgde operaties 
Soms kan het wel helpen die rust, dan ontstaat er soort van littekenweefsel en dat houdt alles verder op zijn plaats. Maar heel vaak gaat de kruisband alsnog en dat kan een tijd duren. Je moet de kruisband zien als een in elkaar gedraaid touw, als daar een rafeltje los komt dan wordt dat touw zwakker en meestal rafelt er steeds meer los.. Tot het uiteindelijk helemaal door is. Dat kan dus in etappes gaan..
Het risico van doorlopen is volgens mij wel dat je meer risico hebt dat er iets beschadigt; meniscus en artrose. Maar een operatie is ook niet niets en ook daardoor is de kans op artrose groot.. Ik zou zelf dus bij verdenking van kruisbandletsel me heel goed laten adviseren door een orthopeed, eentje die veel ervaring heeft met kruisbanden
Sterkte met je meisje!
Soms kan het wel helpen die rust, dan ontstaat er soort van littekenweefsel en dat houdt alles verder op zijn plaats. Maar heel vaak gaat de kruisband alsnog en dat kan een tijd duren. Je moet de kruisband zien als een in elkaar gedraaid touw, als daar een rafeltje los komt dan wordt dat touw zwakker en meestal rafelt er steeds meer los.. Tot het uiteindelijk helemaal door is. Dat kan dus in etappes gaan..
Het risico van doorlopen is volgens mij wel dat je meer risico hebt dat er iets beschadigt; meniscus en artrose. Maar een operatie is ook niet niets en ook daardoor is de kans op artrose groot.. Ik zou zelf dus bij verdenking van kruisbandletsel me heel goed laten adviseren door een orthopeed, eentje die veel ervaring heeft met kruisbanden
Sterkte met je meisje!
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
In loving memory

- bud en weiser
- Middelgrote hondenneus

Wij hebben op een half jaar tijd bij de twee honden kruisbandoperatie gehad,had het nog nooit voor gehad in me hele leven met honden en bam de een was nog maar net goed hesteld en de tweede hond had het,een flink stuk uit het budget.
Bij de twee honden is het goed herstelt,wel wat langer geduurd dan ze hadden gezegt,maar het is terug inorde.
Ik zou ook direct voor de operatie gaan,anders moet je je hond zes weken laten rusten en de kans dat het toch een operatie wordt is toch vrij groot(ik wil je niet ongerust maken hoor)maar dan moet je hem nog eens weken rustig houden.
Veel succes!
Bij de twee honden is het goed herstelt,wel wat langer geduurd dan ze hadden gezegt,maar het is terug inorde.
Ik zou ook direct voor de operatie gaan,anders moet je je hond zes weken laten rusten en de kans dat het toch een operatie wordt is toch vrij groot(ik wil je niet ongerust maken hoor)maar dan moet je hem nog eens weken rustig houden.
Veel succes!
Bud mis je nog steeds!
-
rimanime
- Speurneus

Ook hier ervaring. Lola heeft beide kruisbanden gescheurd gehad.Ik sluit me bij bovenstaande schrijvers aan en zou ook direct voor een operatie gaan bij een orthopeed.
Hier kan de inmiddels ruim 8 jarige alles weer. Laat dat een troost zijn..
Hier kan de inmiddels ruim 8 jarige alles weer. Laat dat een troost zijn..

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
roef
- Speurneus

hier een hond die dan de uitzondering is die de regel bevestigt.
ik besef dat wij echt geluk hebben gehad dat bij roef(toen pup van 6-7 maanden) door echt extreem rust houden,de kruisband is genezen.
mijn voormalig da werkte samen met de dieren kliniek hier en die vonden het toen de moeite waard om te proberen.
als het toch nodig is om te operen laat dat dan wel doen door een goede orthopeed.
ik besef dat wij echt geluk hebben gehad dat bij roef(toen pup van 6-7 maanden) door echt extreem rust houden,de kruisband is genezen.
mijn voormalig da werkte samen met de dieren kliniek hier en die vonden het toen de moeite waard om te proberen.
als het toch nodig is om te operen laat dat dan wel doen door een goede orthopeed.
-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
Ik denk dat het bij Roef zo goed is gegaan omdat hij nog erg jong was? Of heeft dat er niets mee te makenroef schreef:hier een hond die dan de uitzondering is die de regel bevestigt.
groetjes, Lien
-
roef
- Speurneus

ja klopt,was ik er vergeten bij te zettenLien schreef:Ik denk dat het bij Roef zo goed is gegaan omdat hij nog erg jong was? Of heeft dat er niets mee te makenroef schreef:hier een hond die dan de uitzondering is die de regel bevestigt.
bij een oudere hond weet ik niet of ik dit weer zou doen,ze zijn dan nl zwaarder en het zelfgenezend vermogen zal minder zijn als bij een heel jong dier.
maar aan een operatie zitten ook heel veel haken en ogen, is zo`n knieband echt door of flink beschadigd dan heb je geen keus maar in het geval van een verrekking? moeilijk hoor. artrose is ook erg beperkend helaas en de kans daarop is ook erg groot na een operatie
-
YDOZ

Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005