wond op oor gaat maar niet dicht

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Sira

wond op oor gaat maar niet dicht

Ongelezen bericht door Sira »

hallo lieve mensen :)

ik zie dat er best wel veel topics zijn in verband met de gezondheden van vele labradors
ik heb zelf niet zoveel verstand van deze dingen dus daarom wil ik het hier ook vragen aan jullie en ik hoop dat iemand zal reageren :eusashhh:

het probleem is dus, mijn schattebout sira heeft sinds 2 weken , waarschijnlijk langer denk ik, een wond binnen in haar oor.
het is op de flap , zeg maar onderaan, dus niet vlak bij haar oorschelp enz.

het is niet heel groot maar ook niet echt klein en ik maak mij erg zorgen. het gaat maar niet dicht. ik heb ook geen idee hoe het er is gekomen

het gaat steeds weer open door dat ze klapperd neem ik aan, want er heeft wel korstjes opgezeten

als het dan weer open is bloed het best erg , dan doe ik wat sterilon op een petje en dat doe ik er dan tegenaan , herhaaldelijk tot dat het bloede stopt.

enig idee wat ik nou moet doen zodat het wel dicht kan gaan? pleisters help natuurlijk niet en ze blijft klapperen met haar oren nu en dan

ze krijgt ook een middeltje daarvoor want vaak zijn haar oren opeens verschikkelijk rood van binnen.... dierenartsen zeiden dat het een allergie kan wezen maar goed... daar zijn we dus ook niet echt uit

ook zo witte kap, waar ik naam even van kwijt ben, kunnen we bij haar omdoen i guess , we hadden er wel 1 maar die kunnen we niet meer terug vinden en ook denk ik dat als ze die lang op moet dan gaat ze gek worden :?

alvast bedankt
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

mischien kan honingzalf(vetramil) helpen?

succes!
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

ff met tape vastplakken zodat ze er niet mee kan klapperen want dan slaat ze elke x de wond open
al me kinders uitgevlogen
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Eerst de oorzaak van het flapperen wegnemen, dan kan het wondje ook mooi genezen :wink:
Sira

bedankt iedereen voor het reageren

we doen er nu calendulaa zalf op en dat werkt wel
maar het gaat toch steeds weer open door dat geklapper

is het dus mogelijk om die oren naar achteren te doen met tape?
Roos

Waarom zorg je eerst niet dat de oorontsteking verdwijnt?
Daar loopt ze nu dan al zeker de hele week mee door, en het is niet raar hoor dat ze flappert, want als er iets vervelend en pijnlijk is is het wel een oorontsteking :(
Haar oren vastplakken met tape is gewoon zielig, sorry hoor maar ik snap hier helemaal niets van :mad:
Desdemona
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Desdemona »

Roos schreef:Eerst de oorzaak van het flapperen wegnemen, dan kan het wondje ook mooi genezen :wink:
Hier ben ik het mee eens, waarom zelfdokteren.
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

Roos schreef:Waarom zorg je eerst niet dat de oorontsteking verdwijnt?
Daar loopt ze nu dan al zeker de hele week mee door, en het is niet raar hoor dat ze flappert, want als er iets vervelend en pijnlijk is is het wel een oorontsteking :(
Haar oren vastplakken met tape is gewoon zielig, sorry hoor maar ik snap hier helemaal niets van :mad:

nu met tape een tijdje vastzetten is minder zielieg als een bloedoor krijgen, naar de da snedes er in laten maken en met wat hechtingen een spons vast naaien en zo minimaal 4 weken lopen
al me kinders uitgevlogen
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Oor duurt heel lang voor het genezen is, de huid is er dun en er lopen veel bloedvaten. geduld is de beste remedie, niet zelf gaan dokteren maar je da om advies vragen.

Die witte kappen zijn niet bepaald gebruiksvriendelijk. Je kunt op internet oa bij medpets of bij dursydog een zgn comfy cone bestellen, dat is een zachte kap en draagt al fijner dan zo'n witte lampenkap.

Sterilon zou ik niet gebruiken, doet moet onwijs veel zeer doen. Goed schoonmaken met een watje en water, bloed zorgt dat de wond schoon word.

echt, ga naar je da hiermee.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Roos

speurneus carola schreef:
Roos schreef:Waarom zorg je eerst niet dat de oorontsteking verdwijnt?

nu met tape een tijdje vastzetten is minder zielieg als een bloedoor krijgen, naar de da snedes er in laten maken en met wat hechtingen een spons vast naaien en zo minimaal 4 weken lopen
Dus als de hond in kwestie een oorontsteking heeft en daarom ws zo vaak flappert (volgens to) dan moet ze daar maar mee rond blijven karren en dan plakken we die oren ook nog even gezellig vast :confused:

Als de oorontsteking over is dan flappert ze ook niet meer, en kan het wondje gewoon genezen.
Dit heb ik vorige week ook al gezegd en het lijkt mij toch echt de kortste maar ook meest diervriendelijke manier hoor.
Wie gaat z'n hond nou door laten lopen met oorontsteking, dan deug je toch niet helemaal lijkt mij :mad:
Basto!

Ongelezen bericht door Basto! »

ik zou ff langs de dierenarts gaan......
Sira

Roos schreef: Wie gaat z'n hond nou door laten lopen met oorontsteking, dan deug je toch niet helemaal lijkt mij :mad:
als je probeert te suggereren dat ik mijn hond laat rond lopen met pijn en al heb je behoorlijk mis.

met DA wordt dierenarts bedoeld, toch?

nou , wij zijn al een paar keer in het verleden, naar dierenarts geweest met haar oor problemen en de ene zegt; het is een voedsel allergie
de ander zegt; het is vuil , dus je moet ze gewoon schoon maken

geen 1 heeft nog gezegt dat ze een oorontsteking heeft

we hebben wel middel gekregen voor haar oor laatst in december bij de dierenarts, dat gaat er in zo nu en dan

maar ze blijft altijd maar klapperen
wat we ook doen
Ook volgens de dierenarts....

dus rustig mensen, alsjeblieft.
ik vind het fijn dat mensen reageren maar deze discussie hier boven loopt volgens mij beetje uit de hand
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Hmmm, ik denk dat ik er even naar zou laten kijken.

Daan heeft toevallig van de week een wond aan zijn oor opgelopen door een hond in het bos, en dat geneest keurig en zie hem geen enkel moment flapperen. Er zit nu een mooi korstje op, en soms probeerd hij eraan te krabben met zijn achterpoot (genezing jeukt nou eenmaal) maar gelukkig bij een "nee" laat hij zijn oor met rust.

Heb de mannen hier alleen zien flapperen als ze last van hun oren hadden in het verleden, dus een DA bezoekje lijkt me niet onverstandig, want hoe het komt komt het, de oorproblemen moeten opgelost worden :wink:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Roos

Als ik onderstaande quote van jou lees is er toch iets meer aan de hand dan alleen vuil en daar kan ik wel boos om worden, want ik vind het gewoon zielig voor haar.
ze krijgt ook een middeltje daarvoor want vaak zijn haar oren opeens verschikkelijk rood van binnen.... dierenartsen zeiden dat het een allergie kan wezen maar goed... daar zijn we dus ook niet echt uit
Vreselijk rode oortjes komen niet uit de lucht vallen lijkt mij en doen ook erg zeer.
Dus of jouw info klopt niet of je moet eens op zoek naar een andere da, want het lijkt mij wel dat hier iets aan te doen is, dmv medicatie of een andere voeding.
Wat heb je gekregen in december van de da?
Sira

Roos schreef:
Vreselijk rode oortjes komen niet uit de lucht vallen lijkt mij en doen ook erg zeer.
Dus of jouw info klopt niet of je moet eens op zoek naar een andere da, want het lijkt mij wel dat hier iets aan te doen is, dmv medicatie of een andere voeding.
Wat heb je gekregen in december van de da?
fijn dat je zoveel om honden geef
dat is goed
ik zelf ben een grote dieren lief hebber

we hebben meerdere brokken uitgeprobeerd
we zijn al naar ongeveer 3 verschillende dierenartsen met sira geweest

... nooit is het duidelijk

we zullen nooit te weten komen of het inderdaad een allergie is want om die testen bij sira te laten kunnen doen moeten we honderde euros neertellen en die hebben we helaas niet

we doen ons best en we zorgen voor haar

haar wondje is al bijna dicht, stukken kleiner dan voorheen en het geneest zichzelf nu goed

om ontstekingen te voorkomen hadden we ook dagelijks een zalfje er op gedaan die er voor was om die onstekingen te voor komen

we gaan binnen kort weer naar een dierenarts, een andere denk ik nu want we hebben van een kennis gehoord dat er 1 heel goed is betreft oorgevallen
we zullen zien

en kwa dat klapperen, het is niet dat ze het elke min van de dag doet of zo iets

ze doet het af en toe 1 of 2x en dan schudt ze ook haar lichaam mee
de handeling die honden dus doen als ze het water van zich af willen krijgen na dat ze hebben gezwommen...
ik zelf persoonlijk denk dat het komt door oorsmeer

we kijken dagelijks in haar oren en maken ze schoon
en voor dat we dat doen zien we dat er best wel wat oorsmeer in haar oortjes zit

eerst volgende keer ga ik de dierenarts vlink aan de tand voelen over hoe we dat nou het beste kunnen behandelen
Plaats reactie