Hallo, ik ben Lotje, een pup van 9 maanden. Nou ja pup, ik ben net zo groot als mijn vriendinnen, maar mijn vrouwtje zegt dat ik een pup ben
Elke morgen als wij gaan wandelen dan ruimen wij het hele wandelgebied op. We maken echt alles schoon. We ruimen drollen op, blikjes, stokken, paarde drollen en de laatste tijd hebben we nog wat extra's toegevoegd, de dode vissen en vogels.

Die hebben de winter niet overleefd, zegt het vrouwtje. Vrouwtje zegt altijd dat we viezeriken zijn en dat we door moeten lopen

Dus al met al zijn we daar best druk mee
Als we terug gaan dan zijn we bijna bij de auto, maar je ziet hem nog niet en dan doet het vrouwtje Ruby en Haley aan de lijn want zij zegt dat zij een wetenschappelijke studie maken van elke grasspriet die ze tegenkomen en dat ze daar geen tijd voor heeft. Die twee moeten dus aan de lijn
Als we dan bij de parkeerplaats zijn dan krijg je altijd een koekje en dan doet het vrouwtje de riem om en dan gaan we in de auto weer naar huis.
Maar gisteren zag ik opeens dat er nog hele leuke bosjes waren aan de andere kant van de parkeerplaats dus ik daag een van mijn vriendinnen uit en samen nemen we het er nog even van. Vrouwtje roept ons en Noa gaat naar haar toe.

Dom dom dom, moet je nooit doen! Ze wacht toch wel en dan scoor je dat koekje gewoon later.

Dus ik na 10 minuten koekje scoren, ze zei ook nog dat ik braaf was

en daarna naar huis. Ze zei nog wel zoiets van dat gaan we morgen anders doen, maar wie dan leeft wie dan zorgt.
Dus vandaag weer aan de schoonmaak geweest en we zijn weer terug bij de auto. Niks aan de hand zou je zeggen. Alle vriendinnen zitten al in de auto en ik trek nog even een sprintje. Lekker hoor! Vlak langs het vrouwtje, ik ben toch lekker sneller

Ze roept me 1x Lotje Kom! Ik denk, ja tuurlijk, maar nu even niet! Weet je wat ze doet

Ze draait zich om en stapt zo in de auto en rijdt weg!!!

Ja en nu??? Dus ik heb nog even gesnuffeld, maar zonder publiek was er eigenlijk niet veel aan

Ik ben maar op het plekje gaan zitten waar het nog lekker naar mijn vrouwtje rook

En opeens hoorde ik: Lotje Kom!! Dus ik trek een sprintje en je gelooft het niet, daar waren ze allemaal, vrouwtje en mijn vriendinnen!

Ik kreeg een koekje en ze zei dat ik braaf was en toen gingen we lekker naar huis

Vrouwtje lachte en zei, heb je hier nou van geleerd ???

Dat is toch geen humor

Maar ik overweeg toch om het morgen anders aan te pakken ......