Skeeleren met Jazzy

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Marlyn
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Skeeleren met Jazzy

Ongelezen bericht door Marlyn »

Jazzy is voor de eerste keer loops geworden (3 dagen geleden).
Dat betekent dus niet meer lekker rondrennen op de zeedijk en in het bos :(

Dus tja dan moet je maar langer lopen, dat is logisch maar past niet vaak in de dag. Soms heb je van die drukke dagen :(

Toen ik langs de boerderijen liep met Jazzy dacht ik opeens: WOW! hier zouden we wel goed kunnen skeeleren! :applaus: (grote betonnen platen)

Dus toen ging ik de volgende dag mijn skeelers aantrekken en extra veel beschermers aan voor het geval ze niet stopte met trekken :wink:

De eerste 10 minuten waren wel wat onwennig voor ons allebei, moest ze nou links of rechts lopen? mag ze wel voor je lopen?

Maar na die 10 minuten ging het steeds beter! Ze bleef meer naast mij lopen/joggen en rennen. Ik dus super trots dat het zo goed ging! :klasse:
Na zo'n 20 minuten zijn wij weer terug geskeelerd maar dan 10x zo langzaam want jazzy werd geloof ik wel wat moet (en ik ook :wink: ).

dus toen hadden we nog ongeveer zo'n 20 minuten op looptempo een soort van cooling down gedaan wat al helemaal super ging want ze had wel door na heel wat snoepjes dat ze naaaaast mij moest lopen.

Het is ook wel super om bij ons te skeeleren je moet alleen op het begin wel een sluis over :( dat is wel minder maar gelukkig deed ze het goed!

Ben zo blij dat het gelukt is want nu kunnen we gezellig samen skeeleren (nou ik skeeleren en zij lopen) :)
Jazzy (L)
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

net als met fietsen zou ik het langzaam opbouwen niet meteen 20 min maar wat minder wel lekker dat het lukt en dan ook niet rennen maar in galop
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Zeker niet in galop, maar in een mooie rustige draf.
En gezien de leeftijd ook zeker niet te lang.
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

Bowie schreef:Zeker niet in galop, maar in een mooie rustige draf.
En gezien de leeftijd ook zeker niet te lang.
ik bedoel ook draf 8)
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Hier het fietsschema, doe ermee wat je wilt.

http://www.wadweyde.nl/Fietsschema.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wat leuk zeg, maar idd wel goed opbouwen! :)
shadow2005
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door shadow2005 »

Leuk hoor zo samen bezig zijn :D
ALleen zoals al meer gezegd, even rustig opbouwen.. Kan je ook na haar loopsheid lekker blijve doen :)
Groetjes Chantal en een poot van Shadow :blondpootje:
Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Noah/Bruce »

Els schreef:Hier het fietsschema, doe ermee wat je wilt.

http://www.wadweyde.nl/Fietsschema.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo heb ik het altijd gedaan met Noah, nu blijkt uit voortschrijdend inzicht, en cker met HD gevoelige honden als de Labrador , dat fietsen vanaf een maand of vijf heel goed is voor de spieropbouw.

Een goede spieropbouw helpt om een hond met HD verschijnselen beter te laten functioneren, dan bedoel ik uiteraard het bewegen en minder stijf zijn na het opstaan etc etc.

Met fietsen vanf een maand of vijf/zes bedoel ik uiteraard , sukkeldrafje en cker niet langer als 5 minuten.
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
Plaats reactie