Even mijn gal spuwen...

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

heel erg vervelend. Snap ook niet dat de mensen gewoon maar doorlopen.
Als mijn hond dat doet dan doe ik er wat aan. Maar ja, je hebt helaas van die makkelijke mensen die het allemaal wel goed vinden.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Koor »

:evil: :evil: het lijkt wel of dit gedrag steeds meer toeneemt. Er zijn baasjes die het allemaal wel best vinden en beledigd zijn als je er iets van zegt. Je hebt het keurig opgelost hoor.....ik was uit mijn plaat gegaan :oops:
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Kay schreef:Zo herkenbaar! Kay is ook altijd de sjaak op wandelingen en het valt me op hoe weinig mensen dat ongewenst gedrag vinden.....
Ik laat Kay tegenwoordig zitten of stak naast lopen zodat ik de andere hond geen kans geef. Als ik zie dat de eigenaar mijn kant op komt dan wacht ik netjes maar loopt de eigenaar door dan loop ik altijd in snelle pas de andere kant op en zorg ik dat de hond geen kans krijgt om te rijden maar dat de eigenaar wel een stuk moet rennen om zijn/haar hond te halen.

Ik snap eigenaren niet die niets aan dit gedrag doen en het "normaal" honden gedag vinden! En ook eigenaren die het fijn vinden als ik hun hond van Kay afhaal snap ik niet.... Krijg dan vaak de opmerking dat hij er nu dan hopenlijk van onder de indruk is, en dat ze zelf niet tot de hond meer doordringen.... Uhhh dan moet je je hond niet meer loslaten als je hem niet onder controle hebt ? Het is toch van de zotte dat iemand anders jouw hond moet corrigeren als deze ongewenst gedrag vertoond?

Maar ja, gelukkig zie je soms ook eigenaren die er wel mee aan het werk zijn!
Maar je frustratie herken ik helemaal :wink: :twisted:
Ik snap het ook niet hoor maar het komt heel vaak voor helaas...
Noah heeft ook heel erg last van zijn hormonen gehad dus ik weet zelf hoe het is, hij dook er niet meteen op (deed het wel met liefde :? ) maar bleef wel likjes geven en eromheen draaien om er uiteindelijk wel op te duiken.
En dat terwijl hij ook voordat hij een implantaat kreeg zelf al altijd de l*l was..
Ik ben er echt heel lang mee bezig geweest en als hij naar een andere hond ging rende ik zo hard als ik kon erachteraan om hem te grijpen.
Tot nu toe gaat het heel erg goed, wel door hulp van het implantaat.

Ik hoop dat een uiteindelijke castratie bij Noah niet nodig is (zijn tweede implantaat heeft hij nu bijna een jaar) want ik ben echt bang dat als hij wel geholpen is het nog vaker zal gebeuren, door het implantaat is het niet verergerd.
En Noah bijt ook echt niet van zich af die kijkt me alleen maar aan...
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Koor schreef::evil: :evil: het lijkt wel of dit gedrag steeds meer toeneemt. Er zijn baasjes die het allemaal wel best vinden en beledigd zijn als je er iets van zegt. Je hebt het keurig opgelost hoor.....ik was uit mijn plaat gegaan :oops:
Dat idee heb ik dus ook! Als je hond vervelend gedrag vertoont doe er dan wat aan en sta er niet naar te kijken.
Zo hebben we hier ook iemand lopen met een hele dominante Newfoundlander, als die hond op een andere hond af komt lopen maakt hij zich al heel groot... zo ook een keer bij Noah en toen hij bij Noah kwam dook hij er zo op! een beest van weet ik veel hoeveel kilo en die vrouw zegt alleen maar "toe maar niet ..." met haar liefste stemmetje!!
Als we die nu tegen komen lijn ik Noah aan en dan houd ze haar hond gelukkig wel even vast maar dan kijkt ze me wel zo aan van "is dat nou nodig?" :?
Afbeelding

Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Koor »

Manlief heeft vorige week een Akita in zijn nekvel gegrepen en een zwieper gegeven omdat hij grommend op Jochem afkwam. Baasje stond heel ver weg te kletsen met iemand anders. Als hij ons nu ziet zit de hond wel aan de lijn 8)
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Jutta schreef:heel erg vervelend. Snap ook niet dat de mensen gewoon maar doorlopen.
Als mijn hond dat doet dan doe ik er wat aan. Maar ja, je hebt helaas van die makkelijke mensen die het allemaal wel goed vinden.
Ik ook, dat vind ik niet meer dan normaal! Een ander hoeft mijn hond niet op te voeden toch?
Afbeelding

sharon66057
Speurneus
Speurneus

Koor schreef:Manlief heeft vorige week een Akita in zijn nekvel gegrepen en een zwieper gegeven omdat hij grommend op Jochem afkwam. Baasje stond heel ver weg te kletsen met iemand anders. Als hij ons nu ziet zit de hond wel aan de lijn 8)
Groot gelijk hoor!!
Afbeelding

sharon66057
Speurneus
Speurneus

Nu we toch aan het klagen zijn :wink:
Twee weken geleden liepen mijn vriend en ik met Noah door het bos toen we een uitlaatservice tegen kwamen, 1 vrouw met heel veel honden.
Ze liep ons tegemoet maar sloeg net een paadje voor ons af, ondertussen hebben we drie honden bij ons staan.
Hond 1 rijd op Noah maar na een schreeuw van mij ging hij weg, hond 2 liep met hem mee maar hond 3 vond het nodig om te blijven hangen en steeds op hem te duiken.
Gelukkig waren we met z'n tweeën en kon mijn vriend de andere hond aan zijn halsband grijpen, die vrouw was al een heel stuk verder en bleef daar uiteindelijk wachten...
Ik was zo kwaad!! dus ik zeg tegen mijn vriend "wat een tr*t ze loopt gewoon door en gaat om een hoekje staan wachten, ik zal haar even vertellen wat ik ervan vind!"
Mijn vriend ziet het dan alweer gebeuren dus die had zoiets van doe maar niet ik breng hem wel even terug.
Nou ik ben met Noah aan de lijn toch achter hem aan gelopen :twisted: en heb haar ook even gevraagd of ze niet eens die hond op zou moeten halen.
Ik kan er nu weer heel kwaad om worden, Noah is heel vaak de l*l en doet gewoon niks terug, wat moet je dan doen op zo'n moment!?
Afbeelding

Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

:evil: Stik vervelend dit soort dingen :evil:
Was de naam van de boef Guido toevallig? Had ik gisteren last van namelijk :roll:

En die uitlaatservice, ik gok dat dat "lekker los" was, daar heb ik ook al eens flink ruzie mee gehad, wat een ongelovelijke muts is dat zeg :mad:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

hier is het vaak andersom, ik heb namelijk ook zo,n reu.Vechten met andere intacte reuen, rijden op teven en gecastreerde reuen :(

maar ik ben er( meestal) op tijd bij om in te grijpen ,en dan krijg ik juist vaak te horen dat:''ze het zelf maar moet regelen" (teefje zit dan al in de houtgreep dus en komt echt niet los )
of men roept dat ik hem" beter los kan laten dan regelen ze het zelluf wel",van dat Cesar Milan geklep .

Maar pas geleden nog, Co ging op een gecastreerd reutje af, wil hem aanranden, hij duikt erop, ik grijp hem zo gauw mogelijk en zeg al 2 keer sorry, die vrouw maar schelden tegen mij: het was toch niet normaal, en die hond (Co) moest gewoon niet los lopen,ik moest hem gewoon laten "helpen" en zo ging ze maar door.

Ja wat meer kan ik dan doen?
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Lunatic schreef::evil: Stik vervelend dit soort dingen :evil:
Was de naam van de boef Guido toevallig? Had ik gisteren last van namelijk :roll:

En die uitlaatservice, ik gok dat dat "lekker los" was, daar heb ik ook al eens flink ruzie mee gehad, wat een ongelovelijke muts is dat zeg :mad:
Ik heb echt geen idee hoe de hond heet! En het was niet lekker los maar die hele grote uitlaatservice in Lelystad (kom even niet op de naam) maar het is een vrouw met kort bruin haar en ze loopt met grote groepen honden, vaak loopt ze samen met een man maar dit keer was ze alleen.
Afbeelding

sharon66057
Speurneus
Speurneus

Wil enCo schreef:hier is het vaak andersom, ik heb namelijk ook zo,n reu.Vechten met andere intacte reuen, rijden op teven en gecastreerde reuen :(

maar ik ben er( meestal) op tijd bij om in te grijpen ,en dan krijg ik juist vaak te horen dat:''ze het zelf maar moet regelen" (teefje zit dan al in de houtgreep dus en komt echt niet los )
of men roept dat ik hem" beter los kan laten dan regelen ze het zelluf wel",van dat Cesar Milan geklep .

Maar pas geleden nog, Co ging op een gecastreerd reutje af, wil hem aanranden, hij duikt erop, ik grijp hem zo gauw mogelijk en zeg al 2 keer sorry, die vrouw maar schelden tegen mij: het was toch niet normaal, en die hond (Co) moest gewoon niet los lopen,ik moest hem gewoon laten "helpen" en zo ging ze maar door.

Ja wat meer kan ik dan doen?
Niks meer hoor! Ik zou juist heel blij met je zijn :wink: Deden andere hondeneigenaren maar hetzelfde!
Afbeelding

roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

zo als wel bekent is had ik dus ook zo`n hitsige henkie :D maar echt niet dat hij zijn ongelimiteerde gang kon gaan zeg! :mad:
het is me echt (te) vaak gebeurd dat roef me ontglipte en dat ik er achter aan moest rennen om hem van een teef of gecastreerde en soms zelfs ongecastreerde reu :? af te halen.
daar baalde ik dan zo erg van,en bood ook mijn excuses aan.
heel vaak hoorde ik dan:ze moeten het zelf maar uitzoeken hoor!
en daar snap ik echt niks van.
ook wel dat ik flink uitgescholden werd en daar reageerde ik dan ook niet echt al te vriendelijk op,het is wat anders als een baas zijn reu zijn gang maar laat gaan,maar ik kwam er altijd gelijk aan en bood excuses aan dus hoeft er niet gekaffert te worden toch? of zelfs slaan!! ook helaas mee gemaakt :mad:

sinds roef gecastreerd is behoord dit gedrag GZD tot het verleden en is een wandeling weer fijn en leuk,zonder dat ik ogen in mijn achterhoofd hoef te hebben van :stel dat er een hond aankomt :(

ben het wel met je eens Sharon dat het lijkt als of mensen ongewenst gedrag ,en dan niet alleen het rijden op andere honden, negeren of vergoeilijken.
hoeveel blaffers(extreem blaffen) en knokkers en bijters we al tegen gekomen zijn :? en hoevaak er dan gezegt wordt...dat moeten ze zelf maar uitzoeken :mad:
het is 1 van de redenen dat ik meestal de stilte opzoek,ik heb eigenlijk geen probleem met de honden maar wel van hun bazen 8)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
sharon66057
Speurneus
Speurneus

roef schreef:zo als wel bekent is had ik dus ook zo`n hitsige henkie :D maar echt niet dat hij zijn ongelimiteerde gang kon gaan zeg! :mad:
het is me echt (te) vaak gebeurd dat roef me ontglipte en dat ik er achter aan moest rennen om hem van een teef of gecastreerde en soms zelfs ongecastreerde reu :? af te halen.
daar baalde ik dan zo erg van,en bood ook mijn excuses aan.
heel vaak hoorde ik dan:ze moeten het zelf maar uitzoeken hoor!
en daar snap ik echt niks van.
ook wel dat ik flink uitgescholden werd en daar reageerde ik dan ook niet echt al te vriendelijk op,het is wat anders als een baas zijn reu zijn gang maar laat gaan,maar ik kwam er altijd gelijk aan en bood excuses aan dus hoeft er niet gekaffert te worden toch? of zelfs slaan!! ook helaas mee gemaakt :mad:

sinds roef gecastreerd is behoord dit gedrag GZD tot het verleden en is een wandeling weer fijn en leuk,zonder dat ik ogen in mijn achterhoofd hoef te hebben van :stel dat er een hond aankomt :(

ben het wel met je eens Sharon dat het lijkt als of mensen ongewenst gedrag ,en dan niet alleen het rijden op andere honden, negeren of vergoeilijken.
hoeveel blaffers(extreem blaffen) en knokkers en bijters we al tegen gekomen zijn :? en hoevaak er dan gezegt wordt...dat moeten ze zelf maar uitzoeken :mad:
het is 1 van de redenen dat ik meestal de stilte opzoek,ik heb eigenlijk geen probleem met de honden maar wel van hun bazen 8)
Nee dat vind ik ook niet nodig en slaan dan zelfs belachelijk! Als de eigenaar van de hond zelf de hond komt halen en dan ook nog eens excuses aanbied vind ik het geen reden om te schelden oid, zoals ik hierboven ook al zei (of typte :D) ik vind het juist fijn als mensen dat doen en wat mij betreft is er dan ook geen vuiltje aan de lucht.

Ik zoek ook meestal de rust op om dezelfde reden, ik ga liever niet in het weekend naar het zuigerplasbos omdat het daar dan belachelijk druk is!!
Ik vermijd dit soort mensen liever :D
Afbeelding

Dee

Ongelezen bericht door Dee »

Hier een puberend teefje met ongewenst gedrag tov andere honden. En dan bedoel ik hyperen, janken, blaffen.......
Ik hou haar dan aangelijnd en laat haar met geen mogelijkheid naar de andere hond gaan. Eerst maar eens leren gedragen toch?!

Maar wat ik dan zo vreselijk irritant vind, is dat mensen dan zeggen; ach, laat toch, ze wil spelen! :evil: :evil: :evil:
Zelfs mijn schoonouders snappen er niks van dat ik Tess corrigeer op zo'n moment, als zij met hun hond een praatje met me willen maken!!!
Plaats reactie