8 weken röntgenfoto

Heb je vragen over het fokken? Wil je weten wanneer je wel en wanneer je zeker niet moet fokken met een Labrador?
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Mooi om te zien! Heel veel suc6!
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Rontgen straling is tegenwoordig allang niet meer zo schadelijk als dat het vroeger was. De straling is zeer minimaal, en staat in geen verhouding tot vijftig jaar geleden. De reden dat je een schort aankrijgt is omdat mensen een stuk langer leven en relatief meer straling krijgen: 70 a 80 jaar op 10-15jaar is een flink verschil!
Voor wat ik begrepen heb ik het geen enkel probleem om een foto als deze te nemen en zullen de pups danwel de moeder hond hier geen enkele schade van ondervinden.
Daarnaast is de foto zo gemaakt: op de zij liggen, klik, klaar. Bij een echo moeten ze toch al snel tientallen minuten blijven liggen.

Mooie foto en heel duidelijk Annamaria! Op naar de laatste loodjes :klasse:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Annamaria
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annamaria »

Ik dacht linksboven ook een schedeltje te zien. Dus het blijft dus toch nog even een verrassing.
:zwartkopje: Pippi ♀ (Doiridh of Molly's Mountain) 2-7-2007 (2-3-2017 overleden)
:zwartkopje: Zelda ♀ (Fairywood's Top of the Rock) 28-1-2009
:zwartkopje: Yoshi ♀ (Black Yoshi van Labradorestad) 26-2-2012
:blondkopje: Mika ♀(Fair-Court Whispering Star,oppashond is van zus) 3-3-2013
:blondkopje: Rosalina ♀(Yoshi's Rosalina v. Labradorestad) 5-9-2016
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

Leuk om te zien,veel succes met de a.s. bevalling van Zelda haar puppies.
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wat leuk om te zien zeg :D

Heel veel succes met wachten en ik duim voor een voorspoedige en goede bevalling :D
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marie »

Rontgen is zeker schadelijk hoor! laat je maar niets wijs maken. Werk zelf bij de rontgen en je krijgt echt meer straling dan je lief is. Zeker voor ongeboren vruchtjes is dit niet goed. foto's maken moet je echt alleen doen als het niet anders kan dit geldt voor de dieren maar ook voor mensen. bv Tandartsen doen vaak erg laconiek over de straling maar als ze op nascholing gaan dan horen ze wel anders. 8)
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchlabs »

Schitterend...maar ik waag me niet meer aantellen.....laatst finaal mis geteld :oops:
Ze lijken me wel groot....of is dit normaal formaat?

Ik heb 1 x foto laten maken, toen had mijn teef 7 pups....en dacht dat er nog 1 zat...maar twijfelde....bleken er nog 6 in te zitten :shock:
Groetjes Saskia

Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.

Labradors are an addiction, you can´t have just one.
Labradorreke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Labradorreke »

Alles wat we eten is slecht..
alles wat we drinken is slecht..
alles wat er in de lucht hangt en we inademen.. slecht!!!
Toch lopen we hier allemaal nog rond...

Teveel is slecht..
van 1 foto is er heus geen man overboord!
En zelfs niet als het er twee zouden worden!

Je kan op alles commentaar geven...
je kan echter ook delen in de blijdschap over deze pups!

Heb zelf ook gewerkt met kids die zeer regelmatig foto's moesten laten nemen. 't Zijn allemaal gezonde volwassen mensen intussen!

En ja die schort is voor mensen die er dagelijks mee in aanraking komen, heb ik ook moeten aandoen.
Maar men moet nu ook weer niet gaan panikeren als er eens een foto moet gemaakt worden!

Succes met aftellen naar de pups!

:klasse:
Afbeelding
:blondkopje: Frodo Of The Charmed Angel ° 17 mei 2006
:bruinkopje: Gismo (Bordeaux Dog) herplaatser °23 maart 2007
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

ja mensen kinderen, die al geboren zijn, hebben al enige weerstand, alle cellen al aanwezig en niet in de ontwikkelingsfase

bij de ongeboren (nog in ontwikkeling zijnde) pups, zeer kwetsbaar nog niet alle cellen aanwezig, veel kleiner dan een mens, zitten nog in de baarmoeder dus ook het gestel van moeders telt hard mee, dus alles wat mams binnenkrijgt aan foute stoffen geeft ze af aan de pups.

ik heb een paard met een oog daardoor, moeders had tijdens de dracht 4 dagen verkeerd voer gehad daar, dus enkele cellen van het oog zijn gemuteerd en daardoor is oog niet ontwikkeld, zo snel kan het gaan.

dat staat mij tegen aan het maken van rontgenfoto's voor commercieele doeleinden
al me kinders uitgevlogen
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

marie schreef:Rontgen is zeker schadelijk hoor! laat je maar niets wijs maken. Werk zelf bij de rontgen en je krijgt echt meer straling dan je lief is. Zeker voor ongeboren vruchtjes is dit niet goed. foto's maken moet je echt alleen doen als het niet anders kan dit geldt voor de dieren maar ook voor mensen. bv Tandartsen doen vaak erg laconiek over de straling maar als ze op nascholing gaan dan horen ze wel anders. 8)
En ik dacht nu juist aan de foto's bij de tandarts. Toen ik zwanger was, maakte hij geen foto's ivm risico's voor de baby. Daarom verbaasde me het dat een zwangere hond op de foto gezet wordt om te kijken hoeveel pups er zijn.
margreet
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door margreet »

Ik vind het vooral knap dat er allemaal ritsen inzitten,makkie met de bevalling :D
Afbeelding
Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je vijanden geloven je toch niet
Labradorreke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Labradorreke »

Op site gevonden van dierenkliniek!

Is röntgenstraling gevaarlijk ?

Teveel röntgenstraling is in elk geval niet gezond. Door het maken van een aantal foto’s bij uw dier zal deze grens echter niet overschreden worden.
Vandaar dat het voor uw dier onschadelijk is, zelfs als er relatief veel foto’s genomen worden.

En aangezien het al goed ontwikkelde pups zijn, is er niets om je zorgen over te maken en paniek te zaaien! :?
Afbeelding
:blondkopje: Frodo Of The Charmed Angel ° 17 mei 2006
:bruinkopje: Gismo (Bordeaux Dog) herplaatser °23 maart 2007
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

doggie schreef:
marie schreef:Rontgen is zeker schadelijk hoor! laat je maar niets wijs maken. Werk zelf bij de rontgen en je krijgt echt meer straling dan je lief is. Zeker voor ongeboren vruchtjes is dit niet goed. foto's maken moet je echt alleen doen als het niet anders kan dit geldt voor de dieren maar ook voor mensen. bv Tandartsen doen vaak erg laconiek over de straling maar als ze op nascholing gaan dan horen ze wel anders. 8)
En ik dacht nu juist aan de foto's bij de tandarts. Toen ik zwanger was, maakte hij geen foto's ivm risico's voor de baby. Daarom verbaasde me het dat een zwangere hond op de foto gezet wordt om te kijken hoeveel pups er zijn.
psies alleen om te kijken hoeveel pups er zijn.... dat bedoel ik met omcommercieele redenen.
al me kinders uitgevlogen
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchlabs »

Het is hun eigen keuze geweest om deze foto te laten maken.
Als er schade ondervonden word...is het ook hun eigen keuze om daar mee te dealen.
Een ieder doet het op zijn eigen manier.
Respecteer die dan, het is niet jouw hond.
Groetjes Saskia

Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.

Labradors are an addiction, you can´t have just one.
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

Leuk hoor, :D
op naar de bevalling.
Ik hop dat alles straks voorspoedig verloopt.
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
Plaats reactie