Wat irritant dat mensen niet op het gedrag van hun hond reageren.
Keo pikt veel, maar reuen die op hem willen rijden niet, die worden kort maar krachtig weggegromd. Zowel voor, tijdens en na zijn implantaat.

Dat wil bij Noah ook nog wel eens helpen, of ik laat hem zitten tegen mijn benen aan en probeer de andere hond weg te sturen. Maar dan heb je altijd nog die hyper honden ertussen zitten die dan maar voorop of op de zijkant duiken of hem heel irritant gaan besnuffelen. Noah laat het wel toe als ik hem help maar probeert ze soms ook zelf af te schudden door rare sprongetjes te maken.Roos schreef:Zielig voor het mannetje hoor en voor jou super irritant.
Bij Dewi is het gisteren nog gebeurt, dat was een ridgeback (of hoe schrijf je dat??)
Die wilde er ook wel even op, maar dat mocht niet van mij dus ik hou haar kontje dan tussen mijn benen, dan kan de andere hond er niet bij, wil dat bij Noah?
Dewi is er zelf ook niet gecharmeerd van het rijden dus die blijft heel braaf staan

perelaar schreef:Hier minder een probleem, we kennen alle honden eigenaren
Als het te erg wordt corrigeert Flora. Zowel voor haar als voor Harpo.
En als het echt moet grijp ik zelf in. Andere hond slaan of schoppen doe ik niet, die hond kan er niets aan doen dat hij niet opgevoed is. Beter de eigenaar aanpakken

Prachtige oplossing!Kay schreef: Ik laat Kay tegenwoordig zitten of stak naast lopen zodat ik de andere hond geen kans geef. Als ik zie dat de eigenaar mijn kant op komt dan wacht ik netjes maar loopt de eigenaar door dan loop ik altijd in snelle pas de andere kant op en zorg ik dat de hond geen kans krijgt om te rijden maar dat de eigenaar wel een stuk moet rennen om zijn/haar hond te halen.
:

HennyH schreef:Spirit werd van de week ook aangerand door een grote Ridgeback. Nu is Spirit echt geen kleine jongen maar hij viel gewoon om zo wild besprong die Ridgeback hem. Het was Spirit nog nooit overkomen en die wist niet wat hij er mee aan moest.
De baas zag het niet eens totdat ik brulde van HEEE, haal je hond eraf. Sorry, zei hij, je hond is zeker loops.....