8 weken röntgenfoto

Heb je vragen over het fokken? Wil je weten wanneer je wel en wanneer je zeker niet moet fokken met een Labrador?
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Dutchlabs schreef:Het is hun eigen keuze geweest om deze foto te laten maken.
Als er schade ondervonden word...is het ook hun eigen keuze om daar mee te dealen.
Een ieder doet het op zijn eigen manier.
Respecteer die dan, het is niet jouw hond.
Ik heb alleen mijn verbazing uitgesproken, mede omdat ik het toevallig de week daarvoor op tv had gezien. Dat wil niet zeggen dat ik mensen of hun keuzes niet respecteer.
Een forum is er voor om meningen te delen, niet om altijd maar ja en amen te zeggen.
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchlabs »

doggie schreef:
Als er schade ondervonden word...is het ook hun eigen keuze om daar mee te dealen.
Ik heb alleen mijn verbazing uitgesproken, mede omdat ik het toevallig de week daarvoor op tv had gezien. Dat wil niet zeggen dat ik mensen of hun keuzes niet respecteer.
Een forum is er voor om meningen te delen, niet om altijd maar ja en amen te zeggen.
Maar niet alles wat je op de tv ziet is ook de waarheid.....toch.
Zo adviseren ze ook op de tv, castratie voor 6 maanden......om maar iets te noemen, als er iets slecht is, dan is dat het wel.
Groetjes Saskia

Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.

Labradors are an addiction, you can´t have just one.
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Dutchlabs schreef:
doggie schreef:
Maar niet alles wat je op de tv ziet is ook de waarheid.....toch.
Zo adviseren ze ook op de tv, castratie voor 6 maanden......om maar iets te noemen, als er iets slecht is, dan is dat het wel.
Natuurlijk geloof ik niet alles wat ik op tv zie, daar ging het ook niet om. Toen ik het op tv zag, verbaasde ik me erover dat er rontgenfoto's van ongeboren puppies worden gemaakt, en toen ik het hier zag staan, dacht ik weer: is dat niet slecht voor die leventjes in ontwikkeling? Meer niet.....
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

tuurlijk mag iedereen dat zelf weten omdat te doen, maar er mag ook gewezen worden op eventuele gevaren of niet?????

en de mensen dan die zo'n pup kopen???? stel he... stel dat er wel schade is bij de ongeboren pup, en iemand koopt zo'n pup

wil jij zo je pups verkopen??? dat pupkopers zich moeten gaan beroepen op het verborgen gebrek regeltje in het koopcontract???

dat kan je nu niet zien he of zo'n pup iets mankeerd, miss is er uitwendig niets te zien...

voor de pups, de teef de reu eigenaar en de teefeigenaar en de kopers hoop ik dat er nix aan de hand is... maar wie kan dat garanderen?
al me kinders uitgevlogen
Bowy
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bowy »

Wat spannend!!!! Leuk hoor zo'n foto!!! Dan weet je tenminste waar je aan toe bent!!! :verliefd1: Wanneer moet ze ongeveer bevallen?

Wel jammer dat je altijd weer mensen hebt die zo'n topic weer lekker een andere wending te geven weten!! ERG JAMMER!!! Tuurlijk is straling niet goed, maar de puppen en moeder hond gaan echt niet DOOD ofzo hoor van een foto! en van 1 foto krijgen ze ook echt geen afwijkingen!!!
Kyra
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kyra »

Volgens mij is dat 7 + 1... :D

Ik ben zwanger gerontgend bij de tandarts, nou heb hier een heel slim mannetje lopen met alles erop en eraan! 1 keer kan echt geen kwaad hoor, en die loodzware pakken dragen de artsen omdat die er elke dag mee te maken hebben.

En ik denk heus wel dat topic opener zelf ook wel bewust is van deze informatie, maar ieder zo zijn eigen keus.

Veel succes met alles!
Afbeelding
Kyra
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kyra »

speurneus carola schreef:tuurlijk mag iedereen dat zelf weten omdat te doen, maar er mag ook gewezen worden op eventuele gevaren of niet?????

en de mensen dan die zo'n pup kopen???? stel he... stel dat er wel schade is bij de ongeboren pup, en iemand koopt zo'n pup

wil jij zo je pups verkopen??? dat pupkopers zich moeten gaan beroepen op het verborgen gebrek regeltje in het koopcontract???

dat kan je nu niet zien he of zo'n pup iets mankeerd, miss is er uitwendig niets te zien...

voor de pups, de teef de reu eigenaar en de teefeigenaar en de kopers hoop ik dat er nix aan de hand is... maar wie kan dat garanderen?
Na 1 foto van hooguit een 5 seconden straling.. Dan kan een leek je nog wel vertellen dat ze daar niks van krijgen, ook al blijft de wat mindere straling nog even uitwerken. Daar krijgen ze echt niks van, zeker niet in dit stadium..

Daarnaast ze werken al weet ik veel hoelang met rontgenstraling, als 1 foto ZO schadelijk zou zijn zouden ze dat echt niet meer gebruiken.

Ik heb bij Yana overigens ook alleen een echo gedaan, maar ik hoefde ook niet perse te willen weten hoeveel erin zaten. Kan mij wel voorstellen dit te willen weten, wel zo makkelijk!
Afbeelding
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

oja????

lees dit maar eens dan

http://www.dursydog.nl/7411/dracht_en_b ... &width=800

hier nog 1

Gepost door AdG - dierenarts online op 23 Maart 2001:

In antwoord op: rontgenfoto schadelijk? gepost door karin op 19 Maart 2001:

Bedankt voor uw vraag.
Om heel kort te zijn: rontgenstraling zijn in elke mate gevaarlijk. Er bestaat geen veilige hoeveelheid, dus als het kan, dienen rontgenfoto's vermeden te worden.
Rontgenstraling is vooral gevaarlijk voor delende cellen van onder andere ongeboren pups of kittens waardoor rontgenstraling voor hen uit den boze is. Beter is het om een echo te laten maken.

Het is altijd vrij onvoorspelbaar hoeveel pups er zullen komen. Als u een gemiddelde aanhoud van 3 pups, zit u vrijwel altijd in de goede richting.

AdG - dierenarts online
Animal Emergency Center

http://www.thethreeturnips.nl/of-the-th ... alling.htm
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Bowy schreef:Wat spannend!!!! Leuk hoor zo'n foto!!! Dan weet je tenminste waar je aan toe bent!!! :verliefd1: Wanneer moet ze ongeveer bevallen?

Wel jammer dat je altijd weer mensen hebt die zo'n topic weer lekker een andere wending te geven weten!! ERG JAMMER!!! Tuurlijk is straling niet goed, maar de puppen en moeder hond gaan echt niet DOOD ofzo hoor van een foto! en van 1 foto krijgen ze ook echt geen afwijkingen!!!
Ik vind het ook vervelend dat dit topic zo gebruikt wordt. Maar meer door de reacties die op mijn ( en carola's) berichtje komen. Als er een foto geplaatst wordt van een pup op het strand valt het hele forum over de to heen , want weet die wel wat voor schade dat kan aanrichten aan de gewrichten?? Dat mag, maar als er over (bewezen schadelijke) rontgenstraling een gewone vraag gesteld wordt ( is dat niet gevaarlijk voor de puppen?) dan is het jammer dat ik het topic een andere wending geef?!.
Het is blijkbaar maar net wie er wat post denk ik dan...
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Wat een gezeik zeg, open dan een discussietopic over rontgenstraling als je erover door wilgaan. En ieder wetenschappelijk onderzoek is dusdanig te mannipuleren totdat je door jou gewenste resultaat eruit krijgt :roll:

Grappig om te zien had het nog nooit gezien zo'n foto, succes met de pupperds.
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

AnP schreef:Wat een gezeik zeg, open dan een discussietopic over rontgenstraling als je erover door wilgaan. En ieder wetenschappelijk onderzoek is dusdanig te mannipuleren totdat je door jou gewenste resultaat eruit krijgt :roll:

Grappig om te zien had het nog nooit gezien zo'n foto, succes met de pupperds.
Je haalt me de woorden uit de mond...
Marcail
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcail »

speurneus carola schreef:oja????

lees dit maar eens dan

hier nog 1

Bedankt voor uw vraag.
Om heel kort te zijn: rontgenstraling zijn in elke mate gevaarlijk. Er bestaat geen veilige hoeveelheid, dus als het kan, dienen rontgenfoto's vermeden te worden.
Rontgenstraling is vooral gevaarlijk voor delende cellen van onder andere ongeboren pups of kittens waardoor rontgenstraling voor hen uit den boze is. Beter is het om een echo te laten maken.

Het is altijd vrij onvoorspelbaar hoeveel pups er zullen komen. Als u een gemiddelde aanhoud van 3 pups, zit u vrijwel altijd in de goede richting.

AdG - dierenarts online
Animal Emergency Center

Leuke linken, maar er staat niets in wat toegevoegde waarde heeft met wat hier al allemaal voor argumenten is aangegeven.
Zefs in de eerste link wordt verteld dat de moederhond onder narcose moet, dat kan ik dus wel degelijk weerleggen, want dat gebeurt dus niet.
Moederhond ligt nog geen minuut op haar zij zoals zij wel vaker ligt.

Toch wil ik even reageren op het feit dat hier een TO met alle goede bedoelingen een rontgenfoto plaatst van haar zwangere teefje, die ze heel graag met jullie wil delen.
Dat er een misschien een reden is geweest waarvoor er een rontgen gemaakt is mag ook wel even onder de aandacht gebracht worden.

Een rontgenfoto behoord niet tot het "pretpakket"zoals wij dat noemen, en is ZEKER GEEN standaard gebeuren en al helemaal niet voor de commercie zoals hier ergens werd geoppert.
Het is nog altijd een feit dat iedere serieuze fokker gaat voor het welzijn van zijn moederhond en pups en geen enkele rechtgeschapen DA zal deze levens bewust in gevaar brengen.
Ik spreek uit ervaring, had ik hier ook al eerder gepost.
De pups uit het nestje van Parel zijn allemaal gezond en hebben geen afwijkingen en zoals ik al eerder schreef, heb ik spijt dat ik toen geen rontgen bij onze Lotte heb laten maken, want dan had ik toch meer informatie gekregen over de hoeveelheid pups die zij droeg en waren er zeker twee eerder geboren, dan wel via keizersnede en nog levend.

Annamaria, geniet lekker van je zwangere dame :verliefd1: en wij gaan heel hard duimen voor je dat de bevallig spoedig mag verlopen en jij straks samen met moederhond mag genieten van de lieve puppenkinders.
Lovely Marcail van 't Chielewout ( 29-01-2008 )
Nixies Canberra van 't Chielewout ( 04-06-2008)
Moonlight Fia of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Moonlight May of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Mignon Bonnie of Marcail Highlands ( 11-02-2011)
Glorious Adin of Marcail Highlands (04-06-2012)
Kayby, Max, Beau. ( de bejaardenclub)
Floor 15-10-2002 / 04-01-2012
Enjoy 16-09-2000 / 27-04-2012
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchlabs »

speurneus carola schreef:oja????

lees dit maar eens dan

hier nog 1

Bedankt voor uw vraag.

AdG - dierenarts online
Animal Emergency Center

Artikel uit 2001......zo we leven al in 2012....
De andere artikelen zijn zelf geschreven door iemand, zoals bij de weimeraner fokker heeft die dat zelf geschreven, en heeft ze het dan over een foto met 4 weken of met 8 weken als ze al grotendeels ontwikkeld zijn...?
Groetjes Saskia

Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.

Labradors are an addiction, you can´t have just one.
Labradorreke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Labradorreke »

speurneus carola schreef:tuurlijk mag iedereen dat zelf weten omdat te doen, maar er mag ook gewezen worden op eventuele gevaren of niet?????

Kan jij de garantie voorleggen aan je pupkopers dat ze helemaal niets gaan mankeren???

En ja ook ik vind het jammer dat er weer opgevlogen wordt als gieren!
Er plaatst iemand een foto en wat krijg je... zwaaiende vingers!
En ja.. dat is ook vaak met foto's waarop pups rennen in het zand..
daar is ook eerder al over gezegd dat dit niet hoeft!
Kan een momentopname zijn, niet meer of niet minder!
Die zwaaiende vingers heeft gewoon tot gevolg dat mensen het niet meer leuk vinden hier iets te posten!

En.. als laatste nog dit.. nergens is er te lezen dat dit om commerciële reden is gedaan, dus die conclusie moet ook niet getrokken worden,
als je daar niet van op de hoogte bent!!!
Afbeelding
:blondkopje: Frodo Of The Charmed Angel ° 17 mei 2006
:bruinkopje: Gismo (Bordeaux Dog) herplaatser °23 maart 2007
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

t zal wel maar ik heb vanavond 4 da gesproken en alle 4 zouden ze een rontgenfoto zonder medische noodzaak, dus alleen maar om te kijken hoeveel pups erin zitten weigeren.

echo en opvoelen voldoet prima
Plaats reactie