Loopsheid
-
doggie
- Hele grote hondenneus

Loopsheid
Leentje is vanaf vorige week donderdag loops, en heeft vanaf zaterdag duidelijk bloedverlies. Niet eens zoveel, maar duidelijk helder rood bloed. Sinds vandaag is het al weer over, volgens mij heb ik nog nooit meegemaakt dat het bloedverlies zo snel over was. Ook de vorige keren ( het is nu de derde keer voor haar) was het bijna een week bloedverlies, en dan ook nog dat het op een gegeven moment veranderde van helder rood naar wat lichter en bruinig bloed. Maar nu lijkt het wel van de ene op de andere dag over? Herkent iemand dit?
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Hier komt het ook wel eens voor dat een teef loops wordt en dan na een paar dagen zie ik helemaal niks meer en begin ik aan mezelf te twijfelen of ik het nou echt wel goed had gezien. Meestal duurt dat maar heel even, daarna barst de loopsheid in volle hevigheid los. Wie weet gaat Leentje straks ook gewoon verder
Ik kan nog wel een paar verklaringen bedenken
Ze heeft zich misschien goed schoongehouden en is al langer loops dan je denkt, omdat je de bloeddruppeltjes in het begin gemist hebt.
Of misschien houdt ze zichzelf op dit moment juist erg goed schoon, zodat je het bloed niet meer ziet.
Er bestaat ook nog zoiets als een ´gespleten´ loopsheid. Dan beginnen ze aan de loopsheid, die stopt dan en na verloop van enkele dagen tot weken beginnen ze opnieuw. Maar dat komt niet zo vaak voor.
Hanneke
Ik kan nog wel een paar verklaringen bedenken
Ze heeft zich misschien goed schoongehouden en is al langer loops dan je denkt, omdat je de bloeddruppeltjes in het begin gemist hebt.
Of misschien houdt ze zichzelf op dit moment juist erg goed schoon, zodat je het bloed niet meer ziet.
Er bestaat ook nog zoiets als een ´gespleten´ loopsheid. Dan beginnen ze aan de loopsheid, die stopt dan en na verloop van enkele dagen tot weken beginnen ze opnieuw. Maar dat komt niet zo vaak voor.
Hanneke
-
doggie
- Hele grote hondenneus