Nawerkingen narcose

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Ik woon hier in een rijtjeshuis, nog niet zo gek lang en heb geen zin in ruzie met mn buren. Dus ja, we laten hem even blaffen maar daarna grijpen we wel in door of iemand te laten komen als we zelf niet in de buurt zijn of door zelf naar huis te komen.

Bij het naar de muur staren halen we hem er wel uit door hem even aan te raken, gisteren liep hij steevast met zn kop de hoek in en bleef daar dan staan. Hij ging door de open tuindeuren maar wist niet meer hoe hij weer binnen moest komen. Heel duidelijk even van het padje af. Daarbij draait hij al langere tijd zn dag/ nacht ritme om, best heel lastig, ook voor ons.

Misschien dat jij je hond 2 dagen kan laten piepen en janken, ik kan dat niet en wil dat ook niet. Dit is een proces wat al langer speelt, wat we vrij zeker weten nu we wat dingen op een rij hebben gezet. Naar alle waarschijnlijkheid sluimerde dit al een tijdje en heeft de narcose het versterkt.

We gaan volgende week naar een holistische da om te kijken of we een goed behandelplan kunnen opzetten. En verder blijven we vooral en bovenal genieten van ons ventje. :verliefd1:
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Akelig verhaal hoor Els, en je hebt harstikke gelijk dat je hem niet laat piepen of janken :klasse:
Heel veel succes volgende week bij de holistisch da en ik hoop dat deze wat voor jullie kan betekenen.
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Sterkte Els en een dikke :groteknuffel: voor jou en je knappe vent.
Desdemona
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Desdemona »

Maar op wat voor manier grijp je dan in Els?

Ik woon ook in een gewone wijk hoor, rijtjeshuis, en je bent als hondeneigenaar idd verplicht ze stil te houden, ze komen een keer waarschuwen, tweede keer ben je gewoon je hond kwijt.
Dus hier heb ik dr echt geen 2 dagen laten janken hoor, ik heb wel ingegrepen.
Els
Speurneus
Speurneus

Ik zorg ervoor dat hij of opgehaald word door mn scoonouders of dat we zelf snel thuis zijn. eenmaal thuis (of opgehaald) word er eerst goed gewandeld en daarna is hij niet meer alleen en is hij meestal wel stil.

Bij een "aanval" zoals niet meer door de deur heen willen of met zn koppie de hoek in lopen tikken we hem aan of aaien hem, meestal krijgen we dan wel contact.
Bij piepen en janken laten we het even begaan, gaat het door dan gaan we bij hem zitten of nemen hem bij ons.

Je eigen woorden waren: Mijn hond, welliswaar een stuk jonger nog is in een jaar tijd verschillende keren onder narcose en roesjes geweest, ze piepte en jankte de heleboel bijelkaar 2 dagen en 2 nachten lang. Had helemaal geen contact met dr.
Maar omdat ik wist dat dit de uitwerking van narcose was, heb ik dr niets mee gedaan.

Daarom dacht ik dat je je hond 2 dagen liet piepen. Mijn fout.
Groetjes,
Els

Desdemona
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Nee dat heb je wel goed gelezen alleen ik heb wel ingegrepen, dat heb ik dr niet bijgezet. Maar ik had geen contact met dr, dat viel me wel op.
Na 2 dagen was ze dr pas weer.

Ik denk dat in jou geval idd een dementie meespeelt, wat zegt je DA dr van?
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Ik weet niet of je er wat aan hebt en ik weet niet of dat ook bij honden kan. Ik weet het namelijk van mijn lessen geneeskunde.
Als mensen al lichte dementie hadden voor de operatie, kan door de narcose het proces versnellen. Ik las dat Max voor de operatie al zulke verschijnselen had (of ik heb het verkeerd gelezen) dus het kan maar zo zijn dat het door de narcose is versneld naar een ander stadium.
Geen idee of het bij honden kan, maar het kan maar zo!

Heel veel sterkte! Het lijkt me vreselijk om je kanjer zo te zien dwalen :(
Els
Speurneus
Speurneus

Mijn da zegt inderdaad beginnende dementie, ook omdat de klachten al speelden voor de narcose. Ik wil wel weten wat mijn holistische da hiervan vind, maar zij zei vorige keer al dat hij opeens echt oud aan het worden is.
Ik hoor van velen goede verhalen over cholodin, dus dat is inmiddels besteld.
Groetjes,
Els

EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Goh Els, wat een tegenvaller is dat. Arme Max :( Arme jij :(

Ik hoop,echt dat die holistische arts een oplossing biedt. Heel veel sterkte en een knuffel voor je mannetje :groteknuffel:
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Desdemona
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Vergeet de werking van een goede visolie niet, deze bevat oa DHA en dat helpt tegen het vroegtijdig verouderen van het zenuwstelsel en heeft invloed op de ontwikkeling van de hersenen...
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jolien »

Jeetje wat een naar verhaal Els en wat sneu voor Max :( !

Hopelijk kan de holistische arts jullie nog wat verder helpen, veel sterkte!
Els
Speurneus
Speurneus

Hij is al overgezet van Doils Joint naar Doils Senior waar meer DHA in zit, belangrijk voor de werking van de hersenen.
Verder kreeg ik de tip Aktivait. Dat is een supplement tegen hersenveroudering bij honden. Het enigste supplement hiervoor waarvan de werking echt is aangetoond,vooral het alfa liponzuur, een hele sterke antioxidant, wat erin zit is belangrijk. Er zit een complex van antioxidanten in die elkaars werking versterken, die moeten de hersenen beschermen tegen schade door vrije radicalen.

Dit ga ik met de da's bespreken, vanacht had ie een goede nacht met veel minder ijsberen dan eergisteren, wel wat pieperig.
Groetjes,
Els

roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ach maxje toch :( blijft tobben met je schat he?
geef hem een dikke knuffel van me! :knuffel:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Basto!

Ongelezen bericht door Basto! »

aaaaah die max :( heel veel sterkte! hopelijk weet je gauw meer!
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Hoe is het bij de holistisch da gegaan Els en hoe gaat het verder met jouw mannetje?
Plaats reactie