wond op oor gaat maar niet dicht

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Misschien dat alleen de granen uit haar voeding halen al de oplossing kan zijn.
Hier (bij Sam) was dat in ieder geval wel zo, en ik lees het veel vaker.
Er zijn wel andere manieren om uit te vinden waar zij zo op reageert, maar die zijn inderdaad prijzig en dit is ook een heel eenvoudige manier.

In bijvoorbeeld de supermarkt heb je kant en klaar compleet vlees van Smuldier, als je hiervan de complete variant zonder granen/gluten neemt kun je daarmee al een heel eind komen.
Ook kun je hier op het forum wel eens zoeken met de zoekmachine, er is al ontzettend veel over kvv geschreven en daar kun je heel wat info uit halen.
Ik zou dat echt eens proberen voor zeg maar een maand of drie/vier en tegen die tijd zou het toch een stuk beter met haar oren moeten gaan.
Proberen de oren af te drogen na het zwemmen (als zij dat doet) en als zij slaapt een oortje open vouwen helpen ook heel goed om het oor droog te houden.
Verder niet teveel aan prutsen op het moment dat het rustig is, ook dat kan juist averechts werken :wink:
Agnes

Ongelezen bericht door Agnes »

sowieso: te vaak de oren schoon maken zorgt alleen maar voor meer aanmaak van oorsmeer (bij mensen en ik ga er van uit ook bij honden?)
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Missy had in het verleden ook de ene na de andere oorontsteking. Als haar oor begon te ruiken (een ontsteking kun je echt ruiken hoor, dat ruikt vies!) dan wist ik alweer hoe laat het was.
Ik maakte ook de oren (de uitwendige delen, dus de oorschelp, niet in de gehoorgang gaan prutsen!!!) geregeld schoon met gekookt water en een gaasje (nooit met wattenpadjes, die pluizen blijven achter in het oor en kunnen dan weer voor nieuwe problemen zorgen).
En dus met het middel van de dierenarts. Surolan meestal.

Maar sinds we vanwege de huidschilfers van Lina zijn overgestapt op KVV zijn de oorproblemen bij Missy ook verdwenen. :D Geweldig toch?

Dus misschien ook wel allergisch bepaald geweest. :roll: Je kunt het altijd proberen om een week of 8 KVV te voeren en kijken of het dan overgaat met die oren. :wink: Want ze hebben daar echt last van, pijn en jeuk, zielig hoor.
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Plaats reactie