wel of niet enten/ontwormen
- marie
- Middelgrote hondenneus
wel of niet enten/ontwormen
Ik heb een vraag voor mede forum gangers. Ik heb een labrador met een allergie nu wil ik hem eigenlijk niet meer voor alles klakeloos laten enten en ontwormen. Ook de standaard teken/vlooien middelen zijn lastig.
Maar de de grote vraag: hoe doe je dat dan als je op vakantie gaat naar het buitenland of naar een hondenshow,trainingsschool ect.
Bij heel veel dingen is toch een goed correct ingevuld entingsboekje noodzakelijk.
Graag zou ik jullie mening horen en tips zijn welkom.
groetjes Marie
Maar de de grote vraag: hoe doe je dat dan als je op vakantie gaat naar het buitenland of naar een hondenshow,trainingsschool ect.
Bij heel veel dingen is toch een goed correct ingevuld entingsboekje noodzakelijk.
Graag zou ik jullie mening horen en tips zijn welkom.
groetjes Marie
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
Seda 23-12-2014
-
- Speurneus
- Contacteer:
Het enige wat ze hier wel elke 3 jaar krijgen is de Rabies enting ivm vakantie, en jaarlijks de Weil enting ivm het vele zwemmen
De rest laat ik titeren en ent ik indien nodig
Verder ontworm ik mijn honden nav een ontlastingonderzoek eens in de 3-6 maanden
Of dit voldoende is voor een show weet ik niet, maar ook hier vind ik het niet nodig om van alles in het lichaam te stoppen (ontwormingspillen) en te spuiten (entingen)
Verder ontworm ik mijn honden nav een ontlastingonderzoek eens in de 3-6 maanden
Of dit voldoende is voor een show weet ik niet, maar ook hier vind ik het niet nodig om van alles in het lichaam te stoppen (ontwormingspillen) en te spuiten (entingen)

De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015

-
- Speurneus
Hier hetzelfde, maar voor de show is het niet genoeg (vwb de entingen dan).Kay schreef:Het enige wat ze hier wel elke 3 jaar krijgen is de Rabies enting ivm vakantie, en jaarlijks de Weil enting ivm het vele zwemmen

- marie
- Middelgrote hondenneus
Maar naar bv Duitsland ben je toch ook verplicht om de cocktail enting te doen?Kay schreef:Het enige wat ze hier wel elke 3 jaar krijgen is de Rabies enting ivm vakantie, en jaarlijks de Weil enting ivm het vele zwemmen
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
Seda 23-12-2014
-
- Speurneus
voor Duitsland is volgens mij alleen de rabies enting nodig zoals in vele andere europeese landen. Engeland heeft weer andere regels.
Ik heb al een tijdje niet ontwormd en ga nu ook over op het wormonderzoek. Afgelopen jaar had Chester een cocktail m.u.v. kennelhoest. Dit jaar laat ik ook alleen Weil enten omdat de rest 3 jaar werkt. Dan wil ik ook laten titeren.
Teken en vlooiendruppels vind ik een ramp. Chester reageert hier heel erg op dus dat gaan we niet meer doen. Ik heb ooit een spray (Silverlinde) geprobeerd. Dat spuit je op voordat je in het bos (of naar het trainen) gaat en daar zit o.a. ook teatreeolie in. Werkt perfect. Chester had afgelopen jaar misschien 3 teken.
Er is zat info te vinden of internet (http://www.licg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) maar kijk even op barfplaats want daar kun je ook heel veel vinden.
Ik heb al een tijdje niet ontwormd en ga nu ook over op het wormonderzoek. Afgelopen jaar had Chester een cocktail m.u.v. kennelhoest. Dit jaar laat ik ook alleen Weil enten omdat de rest 3 jaar werkt. Dan wil ik ook laten titeren.
Teken en vlooiendruppels vind ik een ramp. Chester reageert hier heel erg op dus dat gaan we niet meer doen. Ik heb ooit een spray (Silverlinde) geprobeerd. Dat spuit je op voordat je in het bos (of naar het trainen) gaat en daar zit o.a. ook teatreeolie in. Werkt perfect. Chester had afgelopen jaar misschien 3 teken.
Er is zat info te vinden of internet (http://www.licg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) maar kijk even op barfplaats want daar kun je ook heel veel vinden.

bedankt Sharon !
-
- Speurneus
Yara krijgt ieder jaar een cocktail-enting.
Kennelhoest: Vorig jaar niet gehad. Mede op advies van de dierenarts.
Rabiës: Vorig jaar gehad ivm vakantie naar het buitenland.
Deze enting is 3 jaar geldig. Als ik niet naar het buitenland ga, laat ik deze enting vervallen (ook op advies van de Dierenarts). Je kan rabiës altijd nog een maand voordat je vertrekt laten enten.
Ontwormen: (tabletten van de dierenarts) doe ik alleen als ik naar het buitenland ben geweest (hartworm).
Yara krijgt het hele jaar door knoflook/biergisttabletten. Deze zijn tegen teken/vlooien en zijn licht wormafdrijvend.
Kennelhoest: Vorig jaar niet gehad. Mede op advies van de dierenarts.
Rabiës: Vorig jaar gehad ivm vakantie naar het buitenland.
Deze enting is 3 jaar geldig. Als ik niet naar het buitenland ga, laat ik deze enting vervallen (ook op advies van de Dierenarts). Je kan rabiës altijd nog een maand voordat je vertrekt laten enten.
Ontwormen: (tabletten van de dierenarts) doe ik alleen als ik naar het buitenland ben geweest (hartworm).
Yara krijgt het hele jaar door knoflook/biergisttabletten. Deze zijn tegen teken/vlooien en zijn licht wormafdrijvend.

-
- Middelgrote hondenneus
Hier cocktail enting elk jaar...ook met Tara was dat zo. Ik zag wel aan het boekje dat ze verschilde dus waarschijnlijk soms groot, soms klein!
Kennelhoest/rabies: Tara nooit gehad, nooit nodig geweest. Met Tjinta wel ivm vakantie buitenland in de zomer en omdat ze op training zat/zit met andere puppies en we niet mee mochten doen zonder kennelhoest enting.
Ontwormen: wanneer het nodig is en ook wanneer we naar het buitenland gaan.
Vlooien/teken: nooit gedaan...tot nu dan met stronghold combinatie van ontwormen/vlooien etc.
Tara heeft in haar hele leven maar een teek gehad en toen ben ik naar de dierenarts gegaan om hem eruit te laten halen, vond het zelf te eng om te doen(net als de rest toen in huis) 
Kennelhoest/rabies: Tara nooit gehad, nooit nodig geweest. Met Tjinta wel ivm vakantie buitenland in de zomer en omdat ze op training zat/zit met andere puppies en we niet mee mochten doen zonder kennelhoest enting.
Ontwormen: wanneer het nodig is en ook wanneer we naar het buitenland gaan.
Vlooien/teken: nooit gedaan...tot nu dan met stronghold combinatie van ontwormen/vlooien etc.

-
- Hele grote hondenneus
Ja, wij enten en ontwormen wel.
Ieder jaar krijgen ze de cocktail enting, volgens mij het ene jaar de grote en het andere jaar de kleine als ik het me goed herinner. Verder krijgen ze alleen rabies (geldig voor 3 jaar) als ze meegaan naar het buitenland waar dit verplicht is. Kennelhoest krijgen ze ook, omdat ze ook in de dagopvang van het pension komen en dit hier dus ook verplicht is.
Voor teken/vlooien/luizen gebruiken we advantix. Voornamelijk in de zomerperiode, een beetje zodra het weer warm weer wordt en de teken weer tevoorschijn komen.
Ontwormen doen we 4x per jaar, Milbemax. Ook omdat ze nogal eens uit het bos eten (
) vind ik het wel prettig om dit te doen...

Ieder jaar krijgen ze de cocktail enting, volgens mij het ene jaar de grote en het andere jaar de kleine als ik het me goed herinner. Verder krijgen ze alleen rabies (geldig voor 3 jaar) als ze meegaan naar het buitenland waar dit verplicht is. Kennelhoest krijgen ze ook, omdat ze ook in de dagopvang van het pension komen en dit hier dus ook verplicht is.
Voor teken/vlooien/luizen gebruiken we advantix. Voornamelijk in de zomerperiode, een beetje zodra het weer warm weer wordt en de teken weer tevoorschijn komen.
Ontwormen doen we 4x per jaar, Milbemax. Ook omdat ze nogal eens uit het bos eten (

-
- Speurneus
- Contacteer:
Ik wilde Quincy dit jaar laten titeren.. Alleen gezien Noortje toch ook geent moet worden heb ik Quincy maar mee laten enten.. Vanaf volgend jaar worden ze beide getiterd.. Ontwormen.. Doe ik wanneer ik denk, goh laat ik dat weer eens doen.. Noortje ontworm ik nog wel even volgens schema..
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje
Quincy
Noortje

-
- Speurneus
Rabiës 1x per 3 jaar. Weil ieder jaar (hoewel ik twijfel over dit jaar ivm de autoimmuunziekte van beide).Ontwormen.......Lola ivm poepvreten 2x per jaar en Action 1x per jaar na de vakantie in Frankrijk. Titeren 1x per jaar en naar behoefte enten.
Action krijgt dit jaar in maart weer een scalibor. Is erg gevoelig voor hotspot nav een tekenbeet. Vorig jaar geen last gehad.
Lola helemaal niets.
Action krijgt dit jaar in maart weer een scalibor. Is erg gevoelig voor hotspot nav een tekenbeet. Vorig jaar geen last gehad.
Lola helemaal niets.

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
- Middelgrote hondenneus
- Contacteer:
Ter info:
http://nobivac.rauwevoedingvoorhonden.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Iedereen moet zelf beslissen. Voor Duitsland (ook op shows) is alleen rabies verplicht.
http://nobivac.rauwevoedingvoorhonden.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Iedereen moet zelf beslissen. Voor Duitsland (ook op shows) is alleen rabies verplicht.
-
- Speurneus
Yara heeft op:Roos schreef:Van welk merk krijgt Yara ieder jaar de cocktail Dinie?
En krijgt ze dan altijd de grote of in de twee jaar ertussen een kleine?
1 jarige leeftijd de grote gehad.
2 en 3 jarige leeftijd de kleine (laatste keer excl. kennelhoest, incl Rabiës).
Ik denk dat ze nu (4 jarige leeftijd)weer een grote enting krijgt.(incl. kennelhoest excl. Rabiës)
Het merk is Nobivac