Koda en de correctiehalsband.

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

:applaus: Goed besluit! :klasse:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

ben blij dat je tot dit besluit bent gekomen heb zelf ook een pup van 8mnd die de nodige dingen moet leren maar daar zit ik ook voor op curses :klasse:
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Koda-beer

Ongelezen bericht door Koda-beer »

Ja die cursus bij ons gaat om de meest onnozele redenen vaak niet door. Soms hebben we 2 weken geen cursus, dan wel weer een les, dan weer 3 weken niet.
Ik maak de puppy-cursus af en ga dan ergens anders beginnen met de jonge honden cursus, waaraan hij eigenlijk allang had moeten beginnen.
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Super dat je er op een positieve manier op gaat trainen! Ol is heel goed uit de modderplassen te houden, maar in 99% van de gevallen denk ik: duik er maar lekker in; ik ga nl. met haar naar buiten juist om haar haar ontspanning te geven, dus dan mag ze doen waarin ze zin heeft (binnen de perken natuurlijk). Niettemin kan het voorkomen dat ik achteraf nog ergens binnen moet of naar school moet ofzo en dan is 't niet zo tof om met een stinky winky vuile lab aan te komen.

Ol luistert wel erg goed dus ik kan haar ook vanop afstand de toestemming ontzeggen om in een vieze modderplas te duiken, maar meestal moet een ziende het dan snel even zeggen omdat ik het niet opmerk en het te laat kan zijn als die mij pas verwittigd heeft. Niettemin gaat het eigenlijk altijd supergoed! Behalve afgelopen donderdag, toen m'n vader een gsm-oproepje kreeg, niet meer zo geconcentreerd was dus, en Ol ... :shock: :lol: :shock: :lol: :wink: :wink: :wink: haar kans dus waagde, hihihi! Gelukkig kon hij nog snel even naar huis om Ol proper te maken zodat ik met een propere hond naar de les kon :).
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Top dat je de band aan de kant gegooid hebt!
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door bud en weiser »

Heeel goed dat je de band terug doet.
Bud mis je nog steeds!
vesta
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door vesta »

Je kunt je hond heel makkelijk het commando DROOG!! aanleren.
Zelf werk ikmet een klikker We heben dit met z'n 2en gedaan Eentje staat bij de sloot zodra de hond richting sloot gaat roept de andere persoon drooooog!! en zodra hij opkijkt naar je klik je. en krijgt hij een brokje als beloning. Wil hij toch de slot in dan moet de persoon die bij de sloot staat hem jou kant op zien te krijgen. Duurt wel even maar gaat best lukken op die manier.

Wil
Afbeelding
Koda-beer

Ongelezen bericht door Koda-beer »

vesta schreef:Je kunt je hond heel makkelijk het commando DROOG!! aanleren.
Zelf werk ikmet een klikker We heben dit met z'n 2en gedaan Eentje staat bij de sloot zodra de hond richting sloot gaat roept de andere persoon drooooog!! en zodra hij opkijkt naar je klik je. en krijgt hij een brokje als beloning. Wil hij toch de slot in dan moet de persoon die bij de sloot staat hem jou kant op zien te krijgen. Duurt wel even maar gaat best lukken op die manier.

Wil
Dat is een goede manier, maar ik neem aan dat je droog ook door een ander woord kan vervangen?
Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Noah/Bruce »

Nat :feest2:
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
honesto do campo verde

Ongelezen bericht door honesto do campo verde »

Ook mijn honden "vragen" eerst of ze te water mogen :wink:
Heel goed aan te leren. Heel veel succes!
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

Een hond spreekt geen Nederlands/Duits/Frans/........
De hond hoort een klank en verbind daar aan een actie/reactie.
Echter ga geen dialect tegen hem praten:

denk bv aan zit/mooi zitten/poepe zit

Gebruik een woord/commando die voor jou gemakkelijk is.
Als jij appelflap ervoor wilt gebruiken en je hond luistert daar naar dan is het prima.
Plaats reactie