hond aan de fiets
-
claudia-marley
hond aan de fiets
Hoihoi,
Ik heb een vraag. Ik heb een 16 weken oude labradorpup en het lijkt mij wel leuk om in de toekomst stukken met hem te kunnen fietsen. Ik vraag mij alleen af wanneer je hiermee kan gaan beginnen? Ik snap dat je dit rustig op moet bouwen, hond moet wennen enzovoort...
Maar met welke leeftijd zouden jullie beginnen met deze training??
Ik heb een vraag. Ik heb een 16 weken oude labradorpup en het lijkt mij wel leuk om in de toekomst stukken met hem te kunnen fietsen. Ik vraag mij alleen af wanneer je hiermee kan gaan beginnen? Ik snap dat je dit rustig op moet bouwen, hond moet wennen enzovoort...
Maar met welke leeftijd zouden jullie beginnen met deze training??
-
kiaora
Het fietsen idd na een jaar (wordt over het algemeen geadviseerd) maar je kunt wel alvast met een 10 maanden beginnen aan fiets gewenning.
Dus dat ze leert op commando naast de fiets te komen staan,samen lopen met de fiets enz. Maar dus nog niet het echte fietsen.
Op het moment dat ze dat wel mag doen,kent ze een fiets al en hoeft ze er niet meer aan te wennen,maar kun je beginnen met de fiets training.
Dus dat ze leert op commando naast de fiets te komen staan,samen lopen met de fiets enz. Maar dus nog niet het echte fietsen.
Op het moment dat ze dat wel mag doen,kent ze een fiets al en hoeft ze er niet meer aan te wennen,maar kun je beginnen met de fiets training.
-
claudia-marley
-
roef
- Speurneus

meningen zijn hier over verdeeld maar ik kreeg het advies om met roef al te gaan fietsen toen hij 8,5 maand oud was toen hij bijna hersteld was van een knieband blessure.
dit advies kwam van een dieren orthopeet.
dus als je rond een jaar normaal opbouwd met een jonge hondenschema kun je echt wel aan de gang.
dit advies kwam van een dieren orthopeet.
dus als je rond een jaar normaal opbouwd met een jonge hondenschema kun je echt wel aan de gang.
-
laika
- Speurneus

http://www.wadweyde.nl/Fietsschema.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
labje luna
luna is nu 7maand en toen ik vorige week op controle DA ging stelde ze me ook voor om rustig is te gaan lopen of rustig te fietsen met luna dit om conditie en spieropbouw te bevorderen op mijn vraag of dit niet te vroeg was antwoorde ze neen maar niet overdrijven zou +- 3km mogen lopen of fietsen aan rustig tempo van 10 a 12 km/uur
ik heb het deze week 1X gedaan en luna deed het wel graag had ni het gevoe dat ze moe was toen ik thuis kwam maar ben toch wel bezorgd ivm haar gewrichtjes? luna weegt 21kg en dus 7maand oud
wat zouden jullie doen in mijn plaats?
ik heb het deze week 1X gedaan en luna deed het wel graag had ni het gevoe dat ze moe was toen ik thuis kwam maar ben toch wel bezorgd ivm haar gewrichtjes? luna weegt 21kg en dus 7maand oud
wat zouden jullie doen in mijn plaats?
-
Connie mama van Boris
Borisje is nu nét een jaar en ik ben voorzichtig begonnen met het aan de fiets lopen.
Of eigenlijk heb ik drie keer geoefend en verder nog niet haha.
Hij vond het wel reuze leuk en keek me steeds aan, zo van, doe ik het wel goed vrouwtje.
Alleen toen meneer een andere hond zag kon ik afstappen anders lag ik plat op de grond, pfff.
Het schema van hierboven is ook handig trouwens!!
Of eigenlijk heb ik drie keer geoefend en verder nog niet haha.
Hij vond het wel reuze leuk en keek me steeds aan, zo van, doe ik het wel goed vrouwtje.
Alleen toen meneer een andere hond zag kon ik afstappen anders lag ik plat op de grond, pfff.
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
Hier beginnen we met de pups rond de 6 maanden. Eerst naast de fiets lopen, en dan een blokje om fietsen. Tegen de tijd dat ze 10 maanden zijn fietsen we rondes van ongeveer 20 minuten. Een orthopeed vertelde mij dat dit zeer goed is voor de spieropbouw en voor jonge honden (mits rustig opgebouwd) alleen maar goed is!

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
delange
- Kleine hondenneus

Hier precies hetzelfde! Kenzo is ook een jaar geweest nu.. afgelopen week met hem geoefend naast de fiets lopen en een klein stukje fietsen, zolang hij niet afgeleid wordt gaat dit prima, maar zodra er maar een hond of iets in de buurt loopt is hij afgeleid en wil hij daar naar toe met als gevolg ik zelf bijna op de grond lig!! nou ja.. zal vanzelf wel minder worden..Connie mama van Boris schreef: Alleen toen meneer een andere hond zag kon ik afstappen anders lag ik plat op de grond, pfff.
De vriendschap van een hond,
is vriendschap voor het leven,
voor een ander niet te zien,
hoeveel een hond kan geven...
is vriendschap voor het leven,
voor een ander niet te zien,
hoeveel een hond kan geven...
-
roelien
-
labje luna
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
maar daarvoor dan, hoe ben je naar die 4 km toe gaan werken? want dan praat je toch al over 15 a 20 minuten!! Bij de opbouw begin je echt met een blokje om, en dat bouw je uit tot ze meer aan kunnen. Rechtlijnig in een hoog tempo bewegen is best wel inspannend voor je hondje, vergis je daar niet in!labje luna schreef:lopen of fietsen 3 a 4 km tis te zeggen ik heb dit al 2X gedaan !roelien schreef:Hoelang loop je nu dan met haar?labje luna schreef:stelde ze me ook voor om rustig is te gaan lopen of rustig te fietsen met luna dit om conditie en spieropbouw te bevorderen

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
labje luna
we hebben dat in 2keer gefietst +- 1.5km op rustig tempo iets sneller dan wandelen dan hebben we wat gerust en toen 1.5km terug naar huisLupos schreef:maar daarvoor dan, hoe ben je naar die 4 km toe gaan werken? want dan praat je toch al over 15 a 20 minuten!! Bij de opbouw begin je echt met een blokje om, en dat bouw je uit tot ze meer aan kunnen. Rechtlijnig in een hoog tempo bewegen is best wel inspannend voor je hondje, vergis je daar niet in!labje luna schreef:lopen of fietsen 3 a 4 km tis te zeggen ik heb dit al 2X gedaan !roelien schreef: Hoelang loop je nu dan met haar?
tis daarmee dat ik mijn vraag hier stel want als ik het zo lees is het wel al te ver dat ik fiets !!
zal er zeker opletten van niet te veel te fietsen met haar maar ze gaf nooit de indruk van moe te zijn