Na overlijden opnieuw Labrador?

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Floortje Faun »

doggie schreef:Wat ook nog zal schelen tov de blonde lab die je op proef hebt gehad, is dat je nu voor een puppie gaat. Dat is zo anders dan een volwassen hond, en je groeit langzaam met het pupje mee.
Wat een opluchting om dit te lezen. Ik had vaag wel al ergens zo'n gevoel, maar het is fijn het hier bevestigd te zien. Dat geeft me toch wat meer vertrouwen. :)

Ik ging voor een herplaatser omdat ik dacht dat het me zou helpen om een hond die minder kansen heeft dan een puppy een beter leventje te geven, omdat ik het gevoel had dat ik dan nog kon rouwen (omdat je minder meegesleurd wordt in dat speelse en dat schattige) en omdat ik niet kon wachten :oops:
En ergens ook omdat het heel moeilijk is om niet te vallen voor zo'n schattig, klein ding en dat ergens als verraad, als vervangen aanvoelt.

Tegelijkertijd geeft jouw bericht me het gevoel dat het wel eens net troostend zou kunnen zijn om zo'n speels, schattig, onmogelijk niet leuk te vinden, jong ding hier rond te lopen hebben.

Met als extra voordeel dat hij/zij dan van jongs af aan door mij opgevoed zal worden. Dat oudere Labje (7 jaar) mocht van haar eigenaars bv. niet in het water, had behoorlijk wat jachtinstinct, was niet zo sociaal en nam niets in haar mond. En dat miste ik toch wel.
Ook al dacht ik wel dat dat een kwestie van tijd en opvoeding was, ik had het er te moeilijk mee. Een herplaatser is misschien gewoon geen goed idee als je nog aan het rouwen bent.
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Laboriginals schreef:Als je een nieuwe labradorpup neemt, zal die waarschijnlijk heel anders van karakter zijn dan je eerste hond. Natuurlijk lijken labjes op elkaar, maar iedereen hier weet dat het allemaal individuen zijn met heel eigen karakters. Zo´n kleine pup heeft zijn of haar eigen streken, gewoontes, karaktertrekken en zal hoogstwaarschijnlijk vanaf de eerste dag een eigen plek in jouw hart veroveren naast de plek van jouw eerste hond.
Hanneke
En eigenlijk zou ik ook niet anders willen. Hoezeer ik mijn Caedlih ook mis, hoezeer ik haar ook terug zou willen hebben, ze moet wel uniek blijven.
Ik had nooit verwacht dat je in een rouwperiode met zoveel verwarrende, tegenstrijdige gevoelens geconfronteerd zou worden.

Ik wil graag terug een Labje, maar het allerliefst krijg ik gewoon mijn Caedlih terug. Zelfs al zou ik die 900 euro voor een pup moeten uitgeven voor een paar maand langer met mijn Caedlih, ik zou het zo doen!!!
En nee, een kloon hoef ik niet: het moet wel mijn Caedlih zijn met al haar herinneringen en ervaringen.
Maar dat kan dus niet. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

wobbetje schreef: Toch ben ik er van overtuigd dat er nog geweldige labjes rondlopen...
:) :) :) :) :)

En troostend om te merken dat ik niet de enige ben met die twijfels.

Ik denk dat ik toch maar de sprong waag en weer voor een Labje ga. Het voelt ontzettend beangstigend aan om opnieuw te moeten beginnen na het verlies van een hondje waarmee je zo'n sterke band had opgebouwd, van wie je de gedachten zo ongeveer kon lezen en omgekeerd en waarmee het zo ontzettend goed klikte.

Maar toch...ik smelt elke keer als ik een Labje zie. En die ontspannen levenshouding, dat spelen om te spelen, dat sociale en die goedgezindheid, daar word ik gelukkig van.
Hoe leuk ik het ook vind om een Border non-stop te laten apporteren en touw te trekken, ik zou die ontspannen levenslust missen.
Dus ik doe mijn ogen maar dicht en waag de sprong.

Met iets meer vertrouwen telkens ik lees dat iemand anders zo gelukkig is met zijn/haar Labje van dezelfde fokster.
Helemaal gerust zal ik er wel niet in worden, het blijft afwachten tot dat jonge ding hier rondlopen zal...
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

Floortje Faun schreef:
wobbetje schreef: Toch ben ik er van overtuigd dat er nog geweldige labjes rondlopen...
:) :) :) :) :)

En troostend om te merken dat ik niet de enige ben met die twijfels.

Ik denk dat ik toch maar de sprong waag en weer voor een Labje ga. Het voelt ontzettend beangstigend aan om opnieuw te moeten beginnen na het verlies van een hondje waarmee je zo'n sterke band had opgebouwd, van wie je de gedachten zo ongeveer kon lezen en omgekeerd en waarmee het zo ontzettend goed klikte.

Maar toch...ik smelt elke keer als ik een Labje zie. En die ontspannen levenshouding, dat spelen om te spelen, dat sociale en die goedgezindheid, daar word ik gelukkig van.
Hoe leuk ik het ook vind om een Border non-stop te laten apporteren en touw te trekken, ik zou die ontspannen levenslust missen.
Dus ik doe mijn ogen maar dicht en waag de sprong.

Met iets meer vertrouwen telkens ik lees dat iemand anders zo gelukkig is met zijn/haar Labje van dezelfde fokster.
Helemaal gerust zal ik er wel niet in worden, het blijft afwachten tot dat jonge ding hier rondlopen zal...
Vertrouw maar op je gevoel :wink:
Ik ben met mijn 2e labrador minstens nét zo gelukkig als met mijn 1e.
Vergelijken?
Je herkent dingen, qua gedrag, qua uiterlijk...maar ik heb er nooit een naar gevoel bij gehad.
Echt, ook ik zag er tegen op maar heb nog niet 1 seconde spijt gehad van mijn 2e labrador!
Good luck

:bloem:
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
san007

Ongelezen bericht door san007 »

het leven bestaat uit keuzes maken,en dit kan niemand anders voor je doen.Ik zou zeggen ga idd op je gevoel af.Bij welk ras heb je het beste gevoel.Ik had zelf 2 choco labjes, waren 2 broertjes van elkaar(met ruim een 1 jaar er tussen) maar echt beiden zooooo verschillend!!Vorig jaar hebben we helaas de oudste moeten laten inslapen.Met Spike gaat het nog redelijk.Wij zijn echt met het Labvirus besmet, want we staan weer op een wachtlijst voor een pup.Ik hoop dat Spike dit nog kan meemaken.En ik weet het,soms zal je dingen gaan verglijken,maar ik weet zeker dat ook deze pup weer een hele eigen(wijze :D )Lab zal worden!Ik wens je veel sterkte toe met het maken van de juiste keuze!!!
Pebbles
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Pebbles »

Een herplaatser is misschien gewoon geen goed idee als je nog aan het rouwen bent.
Wij zijn 2 maanden na het overlijden van onze eerste Labrador voor een andere hond gegaan .............. een herplaatser, weer een Labrador en weer een zwarte. Natuurlijk zijn er wel wat dingetjes geweest, maar dat zou met een pup, een andere kleur of een ander ras ook zo geweest zijn. Vergelijken mag best, maar elke hond heeft een eigen karakter.
Sta daar open voor en (waar je ook voor kiest) bedenk altijd ....... Jij hebt voor hem/haar gekozen, hij/zij niet voor jou.
Ga er voor en het komt zeker goed :wink:
Wij hebben in ieder geval geen spijt van onze Biek :verliefd1:, en ja ik mis onze vorige Lab (gelukkig) ook nog.
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ik ben vandaag om een halsbandje, een harnas, een poepzakhoudertje en een speeltje gegaan. Maat... labradorpuppy (moest ik wel even aan de verkoopster vragen want ik kan me met de beste wil van de wereld niet meer voorstellen hoe groot/klein een Labje van 8 weken is).

En hartelijk bedankt voor de nieuwe reacties. Elke keer dat ik van iemand anders hoor dat zij zeker geen spijt gehad hebben van hun tweede Labje, zelfs ondanks gepieker en getwijfel vooraf, krijg ik er een beetje meer vertrouwen in.

En misschien had ik ook geen hond op proef moeten nemen waar ik geen klik mee had. Ik dacht toen alleen maar: "Laat ik het een kans geven, ze is braaf, ze is knuffelig en misschien is het normaal dat je in een periode als dit geen klik voelt met een andere hond."
Maar die opmerking van "ervoor open staan", komt bij mij over alsof het mijn eigen schuld was dat het niet klikte. En dat "bedenk altijd dat jij voor hem hebt gekozen en niet omgekeerd" komt bij mij binnen alsof ik me er schuldig over moet voelen. Maar ik had toch ook niets liever gehad dan dat het goed geklikt had met die hond? En ik had er toch zowiezo goed voor gezorgd?
Ze hoefde ook niet persé weg bij die mensen, als ze niemand voor haar vinden, houden ze haar. En wij merkten eigenlijk wel dat ze hen en haar vriendjes miste. Heb ik die mensen toen ook gezegd, op hoop van zegen...
Een labrador heeft weinig om over te blaffen.
Zijn baasje des te meer om over te bloggen.
Pebbles
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Pebbles »

Ik denk dat je me niet helemaal goed begrepen hebt.
En misschien had ik ook geen hond op proef moeten nemen waar ik geen klik mee had. Ik dacht toen alleen maar: "Laat ik het een kans geven, ze is braaf, ze is knuffelig en misschien is het normaal dat je in een periode als dit geen klik voelt met een andere hond."
Bij mijn weten heb ik hier geen oordeel over gegeven.
Mijn probleem is vooral dat ik merk dat ik heel graag een pup wil die zoveel mogelijk op mijn oude hondje lijkt. Zodat ik voor een stukje mijn oude hondje terugkrijgen kan. Maar is net dat niet een goed recept voor een ontgoocheling?
Ik ben met opzet voor een andere kleur gegaan, maar toch ben ik bang dat ik teveel ga vergelijken.
Wat ik bedoel te zeggen is dat je oude hond niet te vervangen is (dat maakt ze juist zo uniek, koester dat). Elke hond (ook een labrador) heeft een eigen karakter. Sta daar open voor en je zult je misschien nog verbazen.
"bedenk altijd dat jij voor hem hebt gekozen en niet omgekeerd"
.

Als je gaat voor een nieuwe hond (pup), ga er dan voor en respecteer dat hij/zij een ander karakter kan hebben.

Ik weet niet of ik duidelijk heb kunnen maken wat ik bedoel, maar wil wel zeggen dat het zeker niet als aanval was bedoeld.
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

@Pebbles: bedankt voor je reactie.

Ik dacht wel dat je het niet beschuldigend bedoelde, maar jammer genoeg komt het bij mij wel zo binnen, ook je tweede reactie.
Ik kan er ook niets mee, ben gewoon bang om niet meer zo'n sterke band te hebben met een andere hond, met een gebrek aan respect/open staan voor de eigenheid van elke hond heeft dat weinig te maken.
Ik mis gewoon heel sterk mijn hondje en wat ik met haar had en kan er nu nog niet op vertrouwen ooit met een andere hond hetzelfde te hebben.

Maar ik kon gelukkig wel iets met een ander gedeelte van je eerste reactie, namelijk dat je gelukkig bent met je tweede Labrador. Dat is wel iets wat me troost en wat me ietwat meer vertrouwen geeft. Dus bedankt daarvoor.
Jo-Ann

Ongelezen bericht door Jo-Ann »

Ik weet hoe je je voelt.
Toen onze Zaar 2 jaar geleden heel erg plotseling dood ging hebben we er toch heel erg snel voor gekozen om een nieuwe lab te nemen. Dit kwam eigenlijk heel toevallig... ik hoorde dat een fokker een hond van 4,5 jaar wilde herplaatsen. Ik heb contact met haar gezocht, en wat bleek? Het was een halfzusje van Zarah. Toen zijn we gaan kijken was de keus snel gemaakt.
Een week nadat Zarah dood ging liep Kyra hier rond.
Ik moet heel eerlijk zijn, Kyra is ontzettend lief, echt een dikke goedzak, ook super met de kinderen maar..... ze kan gewoon niet tippen aan Zarah.
Dat komt waarschijnlijk ook doordat Kyra al 4,5 was toen ze kwam. Met een pup is dat wel heel anders denk ik, die voed je zelf helemaal op.
Het komt ook doordat Zarah onze eerste eigen hond was. Dat krijg je nooit meer terug.

Je zegt dat je er niet op kan vertrouwen met een andere hond dezelfde band te hebben. Maar dat hoeft ook helemaal niet! Dat moet je eigenlijk ook niet willen denk ik. Geen een hond is hetzelfde.

Ik heb ook een hele andere band met Kyra dan ik met Zarah had, maar dat is niet erg. Als hier een keer een hond erbij komt krijg ik daar ook weer een hele andere band mee.

Je houd toch wel van ze, doet alles voor ze... dat is goed, toch?
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Helaas, pindakaas! Tien dagen voor de uitgerekende geboortedatum van de Labjes kom ik te weten dat de mama niet zwanger is. :cry: :cry: :cry:
Mama was schijndrachtig.
Met andere woorden: dit baasje mag weer op zoek...

Ik open er nog een aparte topic over, maar wie een goede fokker weet in Zeeland of Zeeuws-Vlaanderen, niet te ver van de Belgische grens, zou die me dat dan willen laten weten?
Voor de Belgen: graag een fokker in West-Vlaanderen.
Ik heb al allerlei sites afgespeurd: Nederlandse vereniging, Belgische vereniging, Nederlandse labradorkring, Belgische retrieverclub, Sint-Hubertus, Will-to-please, gundogs.be, labrador startpagina...
Of ze hebben dit jaar geen nest gepland, of het is te ver rijden, of ik vind het geen goede oudercombinatie (liefst geen lijnteelt)... het is een ramp! :cry:
Plaats reactie