HELP!

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
chocodex
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door chocodex »

Update:

We zijn vanmiddag met Dex naar de dierenarts geweest (in Horst). We hadden wat ontlasting van eerder vandaag meegenomen om te laten onderzoeken.
Het resultaat: wormen, coccidiën en giardia. Maar goed dat we ons zorgen hebben gemaakt, en niet naar adviezen van anderen hebben geluisterd, die zeiden dat het kwam omdat hij nog moest wennen.
Hij heeft nu 2 soorten medicijnen gekregen om er hopelijk zo snel mogelijk van af te zijn. Ook stappen we over op ander droogvoer om te kijken of dat ook helpt.
Als laatste gaan we nog contact opnemen met de fokker om door te geven wat er allemaal in de eerste week gebeurt is.

Gr. Roos & Jorn en een pootje van Dex! :bruinpootje:
Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Herman 70 »

Nou dat is nogal wat allemaal.
Goed dat jullie hebben doorgezet.
Heel veel beterschap met jullie Dex.

Dus waarschijnlijk heeft het hele nest nu Giardia.
Goed dat je de fokker belt als het goed is komen jullie er samen wel uit.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Nou, fijn dat jullie nu naar een da zijn geweest die wel goed naar het hondje kijkt.
Mooie waslijst hoor :( , ik hoop dat hij er snel weer boven op is, hij is veel te klein om zoveel ellende te hebben.
Vond de dierenarts het een goed idee dat jullie nu van voer wisselden?
Hoe is het met zijn oortjes, is daar nog naar gekeken?
Beterschap voor het kleine mannetje.
chocodex
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Met zijn oren is niks aan de hand. Alleen wat oorsmeer, maar dat is geen reden tot paniek. Het voer is er voor bedoelt om zijn maag en darmen wat tot rust te brengen.
Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Herman 70 »

Ik heb hier wel eens gelezen dat als je hond giardia heeft je flink moet schoonmaken en ontsmetten.
Maar dat gaan forumleden vast en zeker hieronder wel aan je uitleggen.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Schandalig dat 'jullie' 1ste DA jullie zo met een kluitje het riet in heeft gestuurd. Ik zou zeggen: Terug naar de schoolbanken :mad: Ik vind het echt schandalig en dat is nog zacht uitgedrukt. Gelukkig is er naar gekeken door een kundig arts en kunnen jullie nu aan de slag om jullie pup gezond te maken. Gaat vast lukken. Succes !!
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Wat fijn dat je nu weet wat er aan de hand is, nu op naar een goed herstel!
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Jeetje mina wat heftig berichtje! Arm beestje :( GElukkig heeft hij een goed baasje wie doorgezet heeft, succes met het herstel!! En een dikke knuffel voor de kleine Dex :)
Deetje
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Deetje »

Ik vraag me af, of die giardia vanuit het nest is meegekomen en of de andere pups misschien ook last hebben.
Misschien toch even de fokker bellen, die kan dan de andere pupkopers waarschuwen.
Fijn, dat je nu een degelijk onderzoek hebt gehad.
Ik hoop, dat je straks weer helemaal zorgeloos kunt genieten van je pupje!
Donja

Ongelezen bericht door Donja »

Bah wat sneu voor jullie en voor Dex! Tara was bij ons ook net 9 weken toen er giardia werd geconstateerd. Bij ons zei de dierenarts dat het voor 99procent zeker was dat het uit het nest kwam. We hebben toen ook onze fokker hiervan op de hoogte gesteld. Ze zei dat er geen andere honden ziek waren maar heeft wel voor ons de kosten vergoed. Het is dus wel de moeite waard om de fokker op de hoogte te brengen. Bij ons was de giardia snel over, zonder extreme poetsbeurten maar tara poepte ook niet in huis. Wel heb ik begrepen dat wij wel wat geluk hebben gehad en dat er ook mensen zijn die er moeilijk van af komen. Dus wat dat betreft raad ik je het poetsen wel aan. Hopelijk is het snel over!
chocodex
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Update:

Na een hectisch nachtje, waarin Dex niets anders gedaan heeft dan braken, ligt hij nu moe en futloos in de bench. Hij reageert nergens meer op. Hij heeft alleen een beetje water gedronken, maar nog niets gegeten. Zelfs geen snoepje.
We hebben contact gehad met de fokker en ook hij maakte zich enorme zorgen. Hij is bereid de medicijnen te vergoeden en wil natuurlijk op de hoogte blijven van de stand van zaken.
Als het na de middag nog niet verbeterd is, gaan we nogmaals naar de dierenarts, zodat we de zondag door kunnen komen.

Ondanks onze slapeloze nacht moeten we vandaag nog flink aan de slag: ontsmetten.

Tot zover, mocht er nog iets veranderen... We houden jullie op de hoogte.

Bedankt voor jullie lieve berichtjes..!!
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door nicole »

jeetje, wat zielig. Heel veel sterkte. Ik hoop dat ie goed opknapt!
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Ik zou zeker contact zoeken met de DA. Futloos is een slecht teken. :(
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

Jee wat sneu, beterschap hoor! :bloem:
:zwartpootje: Bubbles (Real Mystery of the Dutch Highlands)
5-11-2001 overleden 26-1-2016
brigitte064
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door brigitte064 »

Dit klinkt allemaal helemaal niet goed, ik kan je alleen maar dringend adviseren direct de da te contacteren!!!!!
Zo'n kleine pup is heel snel uitgedroogd, en kan daar zomaar aan overlijden, dus rap naar de da!!
Daarnaast is met name de giardia een ernstig probleem bij een pupje zo jong, en, dat komt bij de fokker vandaan, evenals de andere parasieten.
Hartstikke leuk en aardig dat jullie fokker zo bezorgd is, maar dit heeft alles te maken met slechte nesthygiene, maw, of jullie fokker is een brave man maar heeft weinig verstand van zaken...of jullie fokker is een broodfokker.
Niet teveel luisteren naar zijn adviezen is in ieder geval het devies nu, neem zeker niet de da die hij jullie aanbeveelt, want, als jullie fokker een broodfokker zou zijn, zal de da die hij jullie aanbeveelt ook zijn werk niet naar behoren doen.
Heel heel veel succes met de kleine man!!
Afbeelding
Plaats reactie