Flits nog steeds regelmatig diarree

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
brigitte064
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door brigitte064 »

Goed van je dat je eerst zijn ontlasting eens laat controleren, meten is weten he :klasse:
Afbeelding
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

brigitte064 schreef:Goed van je dat je eerst zijn ontlasting eens laat controleren, meten is weten he :klasse:
Ja, anders blijft het echt giswerk wat er nou aan de hand is.
Eerst maar eens de ontlasting onderzoeken, kan ik dingen wegstrepen. Of wie weet heb ik gelijk de oorzaak gevonden.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Succes met Flits, hopelijk ben je er snel achter wat de oorzaak is :)
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

ik had in de periode dat ik ontlasting verzameld had ook slappe ontlasting... Alle ontlasting was alle :?
Ik deed het gewooon in de ontlasting zakjes en daarna in een afgesloten bak. Je kan het in de koelkast bewaren, ik kon het toen der tijd gelukkig buiten bewaren :) Maar dat was de tip van de da..
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

daantjuh85 schreef:ik had in de periode dat ik ontlasting verzameld had ook slappe ontlasting... Alle ontlasting was alle :?
Ik deed het gewooon in de ontlasting zakjes en daarna in een afgesloten bak. Je kan het in de koelkast bewaren, ik kon het toen der tijd gelukkig buiten bewaren :) Maar dat was de tip van de da..
Ok, dan pak ik ook gewoon wat van de slappe ontlasting/diarree zodra hij gepoept heeft.
Heb nog wel een soort wegwerpbakje waar het direct in kan.
Kan het wel alle 3 gewoon bij elkaar? (het wordt voor het onderzoek toch gemengd?)
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

lucievd schreef:
brigitte064 schreef:Goed van je dat je eerst zijn ontlasting eens laat controleren, meten is weten he :klasse:
Ja, anders blijft het echt giswerk wat er nou aan de hand is.
Eerst maar eens de ontlasting onderzoeken, kan ik dingen wegstrepen. Of wie weet heb ik gelijk de oorzaak gevonden.
Verstandig! Hebben wij indertijd met Ramses ook gedaan; bloed onderzoek, ontlasting nagekeken maar bij Ramses kwam er niks uit. Toch was het een geruststelling om te weten dat het geen parasieten of andere 'enge dingen' waren.
Ramses heeft gewoon gevoelige darmen, hij verdraagt geen brokken maar doet het prima op KVV en af en toe eens een dagje Farmfood.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Nog even een vies praatje :kots:
Misschien weten de mensen waarvan hun hond ook giardia heeft gehad hier antwoord op.
Flits heeft nu dus al 3 dagen diarree achter elkaar. Hij heeft vandaag ook al weer 10x gepoept. Elke keer slijmerig. En meestal komt er echt heel weinig uit.
Was dat bij jullie honden ook zo, toen ze diarree hadden ten gevolge van giardia? Dat ze aldoor aandrang hadden, maar er eigenlijk 9 van de 10x niet veel uitkwam?
Of poepten ze gewoon maar 2 tot 3x per dag, alleen wat eruit kwam was diarree/dunne ontlasting?
Ben benieuwd. Ik vrees een beetje voor die vieze parasiet, dus ben nu allemaal info aan het verzamelen :?
Ook al heb ik pas maandag of later echt zekerheid, ben nu steeds aan het vergelijken of Flits bepaalde symptomen heeft ja of nee. Dus ben benieuwd naar jullie verhaal.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Ramses (geen Giardia) poepte minstens 6 keer per dag, variërend van klei-achtig tot spuitpoep. Slijm en bloed alleen als hij een darminfectie of een ontstekingsreactie in de darmen had. Als hij slijm (soms met bloed) poepte had hij veel aandrang zonder dat er veel uit kwam.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Pandora schreef:Ramses (geen Giardia) poepte minstens 6 keer per dag, variërend van klei-achtig tot spuitpoep. Slijm en bloed alleen als hij een darminfectie of een ontstekingsreactie in de darmen had. Als hij slijm (soms met bloed) poepte had hij veel aandrang zonder dat er veel uit kwam.
Ik herken wel veel. Bij Flits is het niet vaak spuitpoep, maar toch wel heel brijachtig. Beetje als een vlaai misschien? En verschilt ook wel eens van kleur. Soms heel donker, soms groenachtig en soms heel licht. En hij poept 8 van de 10 keer heel weinig. Paar dunne sliertjes slijm/ontlasting wat eruit komt. Wel vaak wat stroperig/slijmerig, misschien heeft ie ook wel een ontsteking ergens zitten ofzo. Bijna nooit bloed, heel soms door het persen waarschijnlijk.
Ik hoop vooral dat het geen parasiet is. Dat lijkt me zo lastig om die uit te schakelen. Moet gewoon even geduld hebben, volgende week weet ik meer...maar wachten duurt nu erg lang.
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Konden jullie honden het ook steeds moeilijk ophouden?
Flits moet soms wel 4x in een kwartier naar buiten. En dan moet ie ook echt super nodig.
Als ik niet op tijd ben, zal hij het zeker in huis doen.
Heeft ook vaak vanuit het niets in 1x aandrang. Heeft ie eerst een poosje geslapen ('s nachts vooral) en dan ineens staat hij op en moet er onmiddellijk uit.
Is dat bij giardia besmetting ook zo?
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

lucievd schreef:Nog even een vies praatje :kots:
Misschien weten de mensen waarvan hun hond ook giardia heeft gehad hier antwoord op.
Flits heeft nu dus al 3 dagen diarree achter elkaar. Hij heeft vandaag ook al weer 10x gepoept. Elke keer slijmerig. En meestal komt er echt heel weinig uit.
Was dat bij jullie honden ook zo, toen ze diarree hadden ten gevolge van giardia? Dat ze aldoor aandrang hadden, maar er eigenlijk 9 van de 10x niet veel uitkwam?
Of poepten ze gewoon maar 2 tot 3x per dag, alleen wat eruit kwam was diarree/dunne ontlasting?
Ben benieuwd. Ik vrees een beetje voor die vieze parasiet, dus ben nu allemaal info aan het verzamelen :?
Ook al heb ik pas maandag of later echt zekerheid, ben nu steeds aan het vergelijken of Flits bepaalde symptomen heeft ja of nee. Dus ben benieuwd naar jullie verhaal.
Fayth moest ook vaak en ook snachts.
Gewoon opvangen en maandag meenemen.
Ik duim voor je dat het geen Giardia is.

Sterkte
Groetjes Debby en een poot van Fayth
Donja

Ongelezen bericht door Donja »

Tara moest in de tijd dat ze giardia had in het begin niet heel veel maar later wel, soms wel 10 keer per dag. Het was dan niet altijd waterdun maar het wisselde heel erg. Soms was de ontlasting sochtends goed en een uur later inneens weer dun en slijmerig. je sprak in het begin over de bekende giardia lucht. Die hebben we in het begin ook niet herkend maar pas later toen ze er weer van af was roken we het vershcil.. Lekkere praatjes. Hoop dat je snel uitslag hebt en weet wat er aan de hand is! Sterkte!
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Balen hoor voor jullie :(
Zielig dat hij zo vaak aandrang heeft Lucie, ik proef ook aardig wat ongerustheid in jouw berichtjes en ik hoop dat je er snel achter komt wat er aan de hand is.
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Vandaag was het meeste van z'n ontlasting weer vrij normaal qua consistentie. Alleen het laatste was wat prut.
Wel heel licht van kleur. Waar die kleuren ook allemaal vandaan komen :?
Ja, ik ben wel een beetje ongerust. Vind het zielig voor hem, want hij zal zich er zelf ook vast niet echt prettig bij voelen. Maar dat kunnen ze je niet vertellen.
En als ik zo nadenk heeft ie al een tijd dat ie nu steeds afwisselend diarree en dan weer normale ontlasting heeft.
Ik dacht in het begin dat het kwam door voeding waar hij niet tegen kon, of dat hij teveel gedroogde (orgaan)snacks kreeg.
Maar nu hij een aantal weken barft, merk ik ook dat het nog steeds af en toe diarree is. Nooit eens 1 hele week helemaal goede ontlasting.
Dus vraag me nu toch wel af wat er aan de hand is..nog even geduld hebben.
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Wissel je niet teveel af qua menu?
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
Plaats reactie