Flits nog steeds regelmatig diarree

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Ik heb een weekmenu voor Flits. Ik had gelijk voor 3 maanden vlees besteld. Dus hij krijgt de eerste 3 maanden steeds elke week hetzelfde menu.
Ik weet wel dat hij gevoelig is, als ik hem iets nieuws geef of hij krijgt teveel vis dan is hij wel gelijk aan de diarree.
Maar hij is nu ook al aan de diarree wanneer hij vrij veel bot heeft gehad die dag met wat spiervlees en zonder vis of orgaan.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Ik hoop dat het geen giardia is !! Zowel voor Flits als voor alle hondjes die vorige week met hem gewandeld hebben :(
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marieke »

Kay schreef:Ik hoop dat het geen giardia is !! Zowel voor Flits als voor alle hondjes die vorige week met hem gewandeld hebben :(
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik om bovenstaande reden ook wel van geschrokken bent... Als flits besmet zou zijn, heb ik niet alleen Quincy eraan blootgesteld, maar ook een pup van 10 weken...

Afwachten, en hopelijk valt het allemaal mee! Zeker voor jou en Flits!!
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

een dagboek is zeker een aanrader. Chester had in begin van het barfen ook vaak diarree en ik wist toch echt niet waarvan. Tot op een gegeven moment ik erachter kwam dat het van vis was en dan omdat ik de wekelijkse hoeveelheid vis in een dag gegeven heb en ook orgaanvlees. Dus vanaf dat moment verdeel ik de hoeveelheid over de hele week en dat gaat heel goed. Ik denk dat je met het opschrijven van wat hij eet per dag (diersoort etc.) wel een stuk verder gaat komen. En dan natuurlijk zo'n onderzoek laten doen op Giardia. Ik wens jou veel sterkte en hoop dat jullie er snel achter komen en dat het snel over is.
Afbeelding

bedankt Sharon !
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Oei oei, vorige week dus nog op eenuitje geweest! Het is naar maar door het iedereeen te melden kunnen oo zij hier allert op zijn.
Ja de aandrang bij honden die erg veel last van diarree hebben is heel naar :( Wij kwamen erachter dat Tabor Giardia had na de wandeling die wij met het hele nest hadden (allemaal 1 jaar oud, maar toch vervelend! gelukkig heeft niemand er last van gehad!
Ik hoop iig dat je vandaag wat meer duidelijkheid krijgt bij de da!
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

He wat vervelend voor je mannetje :-(

Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt van het ontlastingsonderzoek. Terra en Danouk waren een tijdje geleden ook aan de diarree en na een paar weken weer. Ik heb toen ook laten testen op giardia. Hier gelukkig een parasieten.. Wat ik heb begrepen wordt giardia steeds vaker gediagnosticeerd. Waarschijnlijk omdat DA's er ook steeds alerter op zijn. Het is een vervelend parasietje.

Knuffel van je ventje! :groteknuffel:
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ben bij de DA geweest, heb verder nog geen nieuws.
Ontlasting wordt opgestuurd en onderzocht. Eind deze week waarschijnlijk de uitslag. Ben benieuwd.
Hopelijk hier ook geen parasieten...
Jutta
Speurneus
Speurneus

zal voor je duimen.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

Wel vreemd dat je zo lang op de uitslag moet wachten. Ik had dezelfde dag nog de uitslag..

Onze duimen draaien :duimen:

Sterkte en knuffel voor je ventje
Groetjes Debby en een poot van Fayth
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

De ontlasting wordt opgestuurd en dus blijkbaar niet door de da zelf onderzocht.
Daarom duurt het even denk ik.
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

lucievd schreef:De ontlasting wordt opgestuurd en dus blijkbaar niet door de da zelf onderzocht.
Daarom duurt het even denk ik.
Er is een snaptast welke door de da gebruikt kan worden, maargoed onderzoek is onderweg;) Had de da verder nog onderzoek verricht?
Sterkte voor Flits nog ffies
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ja wel gevoeld aan Flits of hij last had van z'n maag etc. En hij vroeg of hij misschien last had van z'n huid en krabben enz, ivm mogelijke voedselintolerantie.
Maar ja, verder is het gewoon even het ontlastingsonderzoek afwachten. En dan kijken wat te doen.
Of iets tegen een parasiet of worm of wat dan ook.
Of zoeken naar een oorzaak die met het voedsel te maken heeft.
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

@ Marieke en Monique, heb net de uitslag gekregen van het ontlastingsonderzoek en jullie kunnen weer rustig zijn, Flits is niet besmet met wormen en ook niet met giardia. Dus Flits heeft jullie hondjes in ieder geval ook niet besmet.
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Flits is dus niet besmet met een of ander vies parasietje, dat is opzich wel een hele geruststelling. Want dat leek me toch het naarste, als Flits bijv. giardia zou hebben. Aangezien sommige honden er ook zo moeilijk af komen.
Alleen nu komt wel het volgende lastige punt..dan moet het haast wel voer gerelateerd zijn.
En ik moet wel zeggen dat het erger is geworden sinds ik Flits op barf heb staan. (Hij heeft eigenlijk elke week wel een aantal dagen diarree).
Misschien dat hij bepaalde diersoorten niet verdraagd ofzo. Nog maar eens even bedenken wat nu te doen..
Iemand tips?
Jutta
Speurneus
Speurneus

in ieder geval goed dat hij geen parasiet heeft.
Om uit te zoeken of hij ergens niet tegen kan moet je een soort eliminatiedieet doen, d.w.z. een diersoort een tijdje voeren etc. Hier zijn vast wel tips op Barfplaats te vinden. Het lijkt mij wel lastig maar ja, je wil toch weten waar het vandaan komt. Geef jij vis of orgaan alles in een keer ????
Afbeelding

bedankt Sharon !
Plaats reactie