HELP!
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

- Caya
- Hele grote hondenneus

He, wat goed om te lezen dat het weer wat beter gaat met hem. Ik hoop van harte dat hij er snel weer helemaal bovenop komt. Een probioticakuurtje heeft onze Cleo ook veel goed gedaan. Die had de eerste 2 weken dat ze bij ons was last van diarree. Daarna ging alles goed en heeft ze ook geen diarree meer gehad.
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!

Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13

-
AnP
- Hele grote hondenneus

Hier ook een stamboom hond, met giardia (niet opgelopen bij de fokker) maar begrijp werkelijk waar niet dat een verzwakte pup word meegegeven
Heb je dex ook gewassen? hij heeft de parasiet ook op zijn lichaampje, en mee terugnemen naar de nfokker zou ik niet doen, heb je kans dat ie gelijk weer giardia terug oploopt.
De volgende keer als dex zoveel braakt zou ik gelijk vragen om de duurdere cerenia injectie met tabletten, dan is het spugen en de misselijkheid namelijk met een paar uur over. Is wel duurder dan wat ze in eerste instantie zetten maar een pup van 9 weken verzwakt bijzonder rap.
Wel alert blijven want de giardia kan weg lijken te zijn maar het is een hardnekkige parasiet. Heeft hier heel lang geduurd voor we ervan af waren. Heb toen preventief ontwormd met panacur 4x per jaar, een verkorte kuur, dus 3 dagen ipv 5 (even uit mijn hoofd).
Heb je dex ook gewassen? hij heeft de parasiet ook op zijn lichaampje, en mee terugnemen naar de nfokker zou ik niet doen, heb je kans dat ie gelijk weer giardia terug oploopt.
De volgende keer als dex zoveel braakt zou ik gelijk vragen om de duurdere cerenia injectie met tabletten, dan is het spugen en de misselijkheid namelijk met een paar uur over. Is wel duurder dan wat ze in eerste instantie zetten maar een pup van 9 weken verzwakt bijzonder rap.
Wel alert blijven want de giardia kan weg lijken te zijn maar het is een hardnekkige parasiet. Heeft hier heel lang geduurd voor we ervan af waren. Heb toen preventief ontwormd met panacur 4x per jaar, een verkorte kuur, dus 3 dagen ipv 5 (even uit mijn hoofd).
-
jolien
- Hele grote hondenneus

-
Dinie
- Speurneus

Heb even het hele topic gelezen , maar jullie hebben een spannende tijd achter de rug. Gelukkig met een goede afloop.
Hopelijk hersteld Dex goed en kunnen jullie volop gaan genieten van juliie 'bonbonnetje'.
-
chocodex
- Kleine hondenneus

De lucht is blauw en het zonnetje straalt,
Het feit dat we nog geen tuin hebben, is het enige waar Dex van baalt.
Hij is weer helemaal de oude. Hij eet, drinkt, plast en poept weer "fatsoenlijk" (bij de da mocht ie plassen en poepen waar ie wilde, dus moeten weer van voor af aan beginnen).
Er zit weer leven in en je kan heerlijk met hem rennen en spelen. Zondag gaat ie zijn 2 vriendjes ontmoeten (mijn zus heeft 2 labs) en kan ie daar fftjes met hun spelen.
Het feit dat we nog geen tuin hebben, is het enige waar Dex van baalt.
Hij is weer helemaal de oude. Hij eet, drinkt, plast en poept weer "fatsoenlijk" (bij de da mocht ie plassen en poepen waar ie wilde, dus moeten weer van voor af aan beginnen).
Er zit weer leven in en je kan heerlijk met hem rennen en spelen. Zondag gaat ie zijn 2 vriendjes ontmoeten (mijn zus heeft 2 labs) en kan ie daar fftjes met hun spelen.
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

-
Terra5
- Speurneus

Fijn dat hij zich weer helemaal goed voelt 
Ik zou zelf sowieso nog een aantal dagen andere honden en drukke uitlaatplekken vermijden. Een paar weken geleden had ik ook even de verdenking dat de dames hier Giardia hadden (uit test bleek gelukkig van niet en bleek het een hardnekkig virus te zijn wat hier heerste). Maar zolang ik nog twijfelde vermeed ik echt drukkere uitlaatplekken.. En ik neem aan dat je ook de ontlasting wel opruimt? Je wilt niet dat andere honden ook giardia krijgen tenslotte
Ik zou zelf sowieso nog een aantal dagen andere honden en drukke uitlaatplekken vermijden. Een paar weken geleden had ik ook even de verdenking dat de dames hier Giardia hadden (uit test bleek gelukkig van niet en bleek het een hardnekkig virus te zijn wat hier heerste). Maar zolang ik nog twijfelde vermeed ik echt drukkere uitlaatplekken.. En ik neem aan dat je ook de ontlasting wel opruimt? Je wilt niet dat andere honden ook giardia krijgen tenslotte
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
In loving memory

-
chocodex
- Kleine hondenneus

We wonen achteraf (buiten bebouwde kom) en de plek waar wij hem uitlaten komen geen andere honden. Althans in de 2 weken dat ik nu thuis zit heb ik er geen gezien. We zijn heel voorzichtig met hem en met z'n ontlasting.
De reden dat we hem zondag wel kennis laten maken met de 2 andere labs, is omdat hij over 2 weken mee gaat een weekend weg. Die andere 2 zijn er dan ook. Mocht het zo zijn dat ze geen vriendjes kunnen worden, kunnen we daar rekening mee houden. Niet dat we aankomen op locatie en dat meteen de hel los breekt.
De reden dat we hem zondag wel kennis laten maken met de 2 andere labs, is omdat hij over 2 weken mee gaat een weekend weg. Die andere 2 zijn er dan ook. Mocht het zo zijn dat ze geen vriendjes kunnen worden, kunnen we daar rekening mee houden. Niet dat we aankomen op locatie en dat meteen de hel los breekt.
-
Noah/Bruce
- Middelgrote hondenneus

-
Meanne
-
daantjuh85
- Hele grote hondenneus

Oe, dat lijkt me niet verstandig.. Giardia is een besmettelijke ziekte! Ik weet niet hoe het met de andere 2 ziektes is.. Met Giardia wordt je ook aangeraden niet naar hondenuitlaat gebieden te gaan ivm het besmetten van andere honden!chocodex schreef:We wonen achteraf (buiten bebouwde kom) en de plek waar wij hem uitlaten komen geen andere honden. Althans in de 2 weken dat ik nu thuis zit heb ik er geen gezien. We zijn heel voorzichtig met hem en met z'n ontlasting.
-
chocodex
- Kleine hondenneus

Inmiddels heeft Dex 2 kuurtjes Panacur gehad, de volgende beginnen we donderdag weer mee.. Hopelijk is hij er daarna vanaf.. We zijn inmiddels bij de Fokker geweest, deze was ook erg bezorgd om Dex en heeft alle dierenarts kosten die we tot nu toe gemaakt hebben aan ons vergoed. Hij eet en drinkt inmiddels weer goed. (eindelijk zijn bak leeg).
Bedankt voor de belangstelling..
Groeten,
Jorn, Roos en
Dex
Bedankt voor de belangstelling..
Groeten,
Jorn, Roos en