Als ik onze Igor bekijk, die intussen 11 weken oud is en ongeveer 7,5 kg weegt, blijf ik toch met enkele vraagjes zitten:
1) Hij krijgt nu 135 gr brok verdeeld over 3 maaltijden (http://www.versele-laga.com/NUTRI/Nutri ... &pro=19561" onclick="window.open(this.href);return false;) en 1 maaltijd KVV (1 plak van 100 gr). Daarbij om de dag een stukje gedroogde pens of een kauwstaafje runderhuid.
Igor staat scherp in de zin dat z'n ribben nog goed voelbaar zijn en als het van hem afging at hij met gemak het driedubbele op. Hoe kan ik weten of ik hem voldoende geef?
2) Hij wordt 2 per dag een kleine 15 minuten per dag in het naburig stadspark of soms in één van dichtsbijzinde bossen uitgelaten. Daarbij wordt regelmatig enkele minutjes gepauzeerd en kleine oefeningetjes gemaakt.
Bij het thuiskomen merk ik dat hij meestal een paar sprintjes trekt met slipbeurten als gevolg, waardoor ik mij afvraag of ik er niet beter aan doe om de uitlaatbeurten ietwat langer te maken of een 3de in te voeren gezien het dan meer gedoseerde beweging is.
3) Igor blijft het fijn vinden om de katten na te jagen en te bespringen. Eén van katten is zodanig lief van karakter dat hij zich altijd laat doen. Consequent tussenkomen heeft niet zo veel opgeleverd in de zin dat het echt een instinctieve reactie is: hij ziet één van de katten en schiet er als een pijl naartoe. Is dit iets van voorbijgaande aard (zoals het bijten & happen) of zal dit met de tijd uitslijten?
Graag jullie mening & tips