Gisteren zag ik ineens dat luna mank liep met het achter pootje ik kijken ja hoor een klein stukje vel van haar kussentje af.
Dus ik heb me gisteren avond flink druk om gemaakt moet ik wel of niet naar de da gaan voor dit.
Nu hadden ze me vertelt als je er een beetje vaseline op smeert en een babysokje er om doet moet het vanzelf over gaan.
Verder zou ik het ook niet echt weten iemand van jullie misschien een idee of doe ik er wel goed aan met dat vaseline en dat sokje.
vast bedankt.
pootje
-
Monique
- Grote hondenneus

Ik heb het nog nooit meegemaakt maar ik heb voor zulke situaties groene leem wondpasta in huis, dit smeer je erop nadat het goed schoongemaakt is en het vormt een soort velletje.
Het lijkt mij dat met vaseline het juist zacht blijft en niet goed kan helen.
En anders toch maar even naar de DA!
Het lijkt mij dat met vaseline het juist zacht blijft en niet goed kan helen.
En anders toch maar even naar de DA!

Bedankt Monika!
-
stetje
-
Ollie
- Hele grote hondenneus

Mijn brokkepiloot heeft dit met regelmaat.
Als het verder niet diep is, gewoon een 'lapje' eraf geschaaft en schoon, kun je het beste niets doen (hoogstens een schoentje/sokje buiten). Dan droogt het snel in en vormt zich weer snel een nieuw eelt laagje. Ga je er vanalles op smeren (zoals vasaline), dan blijft het week/zacht en duurt het in mijn ervaring alleen maar langer. Als er echt een flinke lap af is en het is wat ingedroogd, dan knip ik dit af (klinkt eng, maar voelen ze niets van), zodat het niet verder scheurt.
Succes, het is pijnlijk voor het hondje, maar is meestal gelukkig snel over!
Als het verder niet diep is, gewoon een 'lapje' eraf geschaaft en schoon, kun je het beste niets doen (hoogstens een schoentje/sokje buiten). Dan droogt het snel in en vormt zich weer snel een nieuw eelt laagje. Ga je er vanalles op smeren (zoals vasaline), dan blijft het week/zacht en duurt het in mijn ervaring alleen maar langer. Als er echt een flinke lap af is en het is wat ingedroogd, dan knip ik dit af (klinkt eng, maar voelen ze niets van), zodat het niet verder scheurt.
Succes, het is pijnlijk voor het hondje, maar is meestal gelukkig snel over!
Groetjes Saskia & Ollie

Een Monika orginal!!

Een Monika orginal!!
-
stetje
Weet je wat zo is ze gaf helemaal geen kick dat het pijn deed ofzo wel ziellig kijken. dat was ook toen ze een cold water tail had gaf ze ook geen kick heel raar.
maar als het nu is dat een andere hond aan haar doos gaat zitten moet je dr dan is horen echt een dame dan hoor piepen en snauwen enzo maar met pijn helemaal niks.
het is nu droog en ze loopt ook niet meer mank waar ik blij om ben.
maar moest het gewoon even vragen.
maar als het nu is dat een andere hond aan haar doos gaat zitten moet je dr dan is horen echt een dame dan hoor piepen en snauwen enzo maar met pijn helemaal niks.
het is nu droog en ze loopt ook niet meer mank waar ik blij om ben.
maar moest het gewoon even vragen.