Ik wil mijn mooie glimmende Kingie terug
van zacht en glanzende vacht ruw en dof?
-
milo
- Grote hondenneus

van zacht en glanzende vacht ruw en dof?
Twee maanden geleden overgestapt van brok, waarop King ultiem ging glansen en zijn vacht superzacht werd. Nu is het al een paar weken erg dof, huidschilfers, kriebelen. Hij is bijna klaar met verharen. Moet ik het daaraan wijten of kan het ook zo zijn dat hij het eerst heel goed op voer doet en na een paar maanden niet meer?

-
toscak
- Speurneus

Ik denk dat het de rui is. Bob heeft ook een doffe vacht, schilfers en jeuk nu. Terwijl het verharen al weer een stuk minder is. Ik zou het nog even aankijken.
-
michelle
- Middelgrote hondenneus

ik ben ook eens overgegaan op een andere brok nou toen is fleur na een tijdje ook vreselijk gaan verharen.
ook werd haar vacht heel dun en idd schilverig en het verharen stopte echt niet meer.
terug gegaan op het oude voer en binnen een paar maanden was haar vacht weer gewoon mooi en glanzend.
hier had het dus wel met de verandering van het voer te maken.
ook werd haar vacht heel dun en idd schilverig en het verharen stopte echt niet meer.
terug gegaan op het oude voer en binnen een paar maanden was haar vacht weer gewoon mooi en glanzend.
hier had het dus wel met de verandering van het voer te maken.

-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Hier zijn ze ook bijna door de rui heen. Er komen niet meer zoveel losse haren vanaf, maar ik heb er hier ook vier rondlopen die er niet uitzien. Nog even geduld, dan begint er weer een beetje glans op te komen. Meestal als eerste aan de voorkant: kop, hals, schouders. En dan volgt de rest.
Ik zou het bij jouw hond ook nog even aanzien. Grote kans dat het de rui is.
Hanneke
Ik zou het bij jouw hond ook nog even aanzien. Grote kans dat het de rui is.
Hanneke