Ik heb geen borstels of kammen voor Leentje. En kam haar dus ook nooit. Hoeft volgens mij ook niet bij een lab, behalve misschien als ze heel erg verharen, maar daar heeft Leentje nauwelijks last van.
lucievd schreef:Ik heb gewoon een furminator. Heel handig
Verder geen andere kammen.
Hier ook, en zijn geld absoluut waard! In enkele keren borstelen zijn ze door de rui heen, en omdat ze hier allen in de winter een dikke wintervacht hebben, is dat geen overbodige luxe
Ik kam Zyva eigenlijk ook zelden, heb wel een furminator in huis maar pas 2x gebruikt denk ik. Is wel een fijn ding maar volgens mij nog niet geschikt voor puppies. Om je hondje te laten wennen aan borstelen zou ik gewoon een rubberen borstel kopen.
Hier ook een furminator voor de 5 meiden. Vorig jaar pas ontdekt maar ik ben dolenthousiast. En wat ze hier allemaal met hondenharen doen? Sommige mensen hangen plukken haar aan hun hekken zodat er geen herten tegenaan of overheen springen en er zijn mensen die hondenhaar op hun zolders neerleggen als middel tegen steenmarters. En nu in het voorjaar vliegen de vogels er mee rond om hun nestjes lekker zacht en warm te maken. Dus het krijgt echt een tweede leven dat dode haar.
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn! Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17 Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05 Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08 Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11 Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12 Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14 Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13
Wij hebben ook een furminator. Via markplaats gekocht, gewoon origineel, en een stuk goedkoper dan in de winkel Het werkt echt super, aangezien ze hier altijd enorm verharen. Een paar keer kammen en ze zijn zo door de rui heen! En van alle haren die je eraf kamt, kan je zo 10 puppy's maken
ik gebruik soms een middelgrove kan om te kijken of er geen grasaren of andere ongerechtigheden in de vacht zit.
En een furminator haalt alleen de ondervacht weg.
Rubberennoppenborstel juist de bovenvacht
(kan hij helemaal kaal worden )
Hier als pup begonnen met een rubberen nopjes borstel.. Nu gebruik ik hier ook een furminator bij! Zo'n fijn ding.. soms bang dat er geen haar blijft zitten zoveel er van af komt!!
De vriendschap van een hond,
is vriendschap voor het leven,
voor een ander niet te zien,
hoeveel een hond kan geven...
En hier ook de furminator!
In het begin vondt ik het een beetje eng om het ding te gebruiken omdat ik er zóveel haar vanaf kamde bij Boris!!
Daar ben ik nu doorheen haha, ideaal ding!
Nu hebben ze mij een tijd geleden verteld dat ik geen furminator moest gebruiken, was slecht voor de vacht van de hond. Ik gebruik hem toch wel eens in de 2 weken en zie er geen kwaad in. in jullie reacties lees ik dat de furminator wel veel gebruikt wordt met positieve ervaringen. volgens mij kan ik deze dan ook wel een keertje vaker gebruiken...