Nou we zijn geweest. Vanochtend gewoon gewandeld alleen geen brokjes na... Foofer enigzins van slag en mij aankijken van hallloooooo je vergeet wat (inclusief een neus die "tactisch" naar de bak met voer gaat). Toen vanmiddag naar de DA en ja hoor zijn favoriete assistente was er (een vriendin van mij) dus blij blij blij.
Bij binnenkomst direct aangegeven dat ik het mank lopen gefilmd had en ze was blij dat ik dit had gedaan, ze kon goed zien hoe of wat. Toen Foofer op de behandeltafel en bloed prikken. De 1e keer had ze net voldoende voor de eerste test, dat was dan wel meteen de test waar hij nuchter voor moest zijn dus daarna eindelijk een brokje voor meneer.
Maar ze moest meer bloed hebben voor de andere test (ze heeft zijn bloedwaardes gemeten en zijn nier/leverfunctie) na even zoeken naar een goede ader kregen we het uiteindelijk in de nek weer voor elkaar (tussendoor toch ook gekeken of ze bloed uit zijn voorpoot kreeg maar dit lukte niet). Ze heeft alle mogelijke testen gedaan op zijn voorpoten, tenen gecheckt alles maar nergens geeft hij een kik... Maar nav het filmpje vermoed ze dat hij het kapsel van zijn schouder heeft overbelast. Nu hebben we het volgende afgesproken. Hij moet een maand rustig aan doen. Niet met andere honden spelen, niet in en uit auto springen of van hard rennen in 1x stil staan. 2 weken van die maand krijgt hij medicijnen en 2 weken zonder medicijnen maar nog wel steeds met de voorgeschreven rust. Als het pinken weer begint na het stoppen van de medicijnen dan moet ik me weer melden en anders weer rustig opbouwen na de laatste 2 weken.
Dus ik ga zaterdag voor de zekerheid er ook maar een lange lijn bij halen, dan kan ik die eventueel erbij gebruiken om hem te temperen.
De DA was wel erg trots en blij dat ik Foofer weer van een flinke 39 kilo terug had gebracht naar de 36 die hij altijd was. Heel even was er de vraag of dit ineens zomaar kwam of dat ik er strikt mee bezig was geweest, maar toen ik aangaf dat het laatste het geval was gaf de DA toch een pluimpje.