Ik heb eens een praktische vraag: momenteel hebben wij voor Mira een bench staan in de keuken. Daar slaapt ze 's nachts in, gaat ze in als wij gaan eten + moet ze in als de deurbel gaat (anders loopt ze het bezoek ondersteboven)
Maar ik vind het eigenlijk best een 'lomp' geval (is de 2de grootste bench die er bestaat, dus neemt wel heel wat ruimte in)
Naast de keuken is de (vrij grote) berging, daar is een plekje waar de bench eigenlijk prima zou kunnen staan. Nu was ik aan het denken om in de keuken op de plaats waar ie nu staat een mand te zetten (toont toch direct veel minder lomp), daar zou ze dan in kunnen slapen overdag + we kunnen haar trainen om erin te gaan als wij gaan eten (nu staat het deurtje van de bench ook open)
Als er bezoek zou zijn, kunnen we haar voorlopig nog in de bench in de berging zetten (en ondertussen wel trainen om in haar mand te gaan + te blijven ---> zal wel veel trainen zijn
Enig (en misschien vrij groot) nadeel: in de berging staat ook onze wasmachine. Aangezien we nachttarief hebben, was ik meestal 's nachts. Dat ding maakt best een hoop herrie. Momenteel slaapt ze daar door (er zit wel een deur tussen), maar dat geeft misschien wel problemen als ze effectief in de berging zou slapen.
Wat denken jullie? Te doen of niet?
De bench wil ik sowieso houden (of toch zeker tot ze een jaartje ouder en minder speels is, anders weet ik niet of ik 's morgens nog behangpapier ga hebben), en die is ze nu gewoon om te slapen. De mand zou eigenlijk echt gewoon voor overdag zijn.
Groetjes, Mieke