Tweede lab erbij

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Tweede lab erbij

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Wij willen er een tweede lab bij en verdiepen ons regelmatig in herplaatsers. Echter, we twijfelen een beetje...
Wij hebben namelijk nog een probleem met Max en dat is zijn enthousiasme naar andere honden toe. Bij 5 op de 10 honden die wij tegenkomen, wordt hij zo enthousiast dat hij geen oog meer heeft voor ons. Hij trekt en wilt die andere hond per se begroeten. Vroeger was dit bij 10 van 10, dus wij hebben al vordering geboekt, maar hij blijft steken :(
Wij zijn nu bang dat een tweede lab dit ook zal doen of zal gaan doen en dat het niet meer veilig is om met beide honden tegelijk te gaan wandelen. Vooral omdat ik vaak op vrije ochtenden zonder Roy ga lopen met Max.
Wat zijn jullie ervaringen met het wandelen met twee honden?
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

dat was voor ons een reden om voor een wat oudere herplaatser te gaan die het drukke gedrag van roef niet zou versterken.
en dat is ook gelukt,helaas hebben we maar een jaar van James kunnen genieten :( ,maar qua karakter paste hij perfect bij roef.
roef is door james zo veel rustiger geworden :klasse:
na zijn castratie nog meer,maar het verschil was al duidelijk toen james er net was en roef nog niet gecastreerd.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Het wandelen van en met twee honden .. Voor mij persoonlijk is er niet veel verschil, al moet ik b.v. hier wel opletten dat jufrouw hond niet onder gepiest wordt door mijnheer hond (ze heeft de neiging om te gaan staan te snuffelen, van waar hij op dat moment net zijn blaas aan het legen is) :D

Maar alle gekheid op een stokje, als je gewoon consequent bent en vooral blijft, dan kun je met 1 of 100 honden wandelen :)
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Ik denk dat de interesse van Max in andere honden (gedeeltelijk) zal afnemen als hij er "zelf een thuis heeft".
Het spelen is dan niet direct meer nodig omdat hij dat al regelmatig kan en voor de andere hond/hondcontacten heeft hij dan ook een vast maatje.
Vwb het wandelen kan ik je alleen maar adviseren om goede commando's aan te leren, ik heb het ze hier samen aangeleerd omdat wij bij wat minder weer erg weinig honden tegenkomen (is lastiger), maar nu wachten ze netjes als ik het zeg, of lopen ze door, net hoe het mij past.
Sam heeft her en der nog wat aandachtpuntjes :D , zal met Max niet anders zijn/worden denk ik, maar ik vind het uitstekend te doen hoor om ze samen uit te laten :)

Kleine toevoeging: Ik zie dat Max nog best jong is, ik zou er wel een bijnemen die al wat wilde haren kwijt is.
Met Dewi hebben wij "mazzel" gehad omdat zij een rustig karakter heeft, maar ik moet er niet aan denken dat ik nu ook twee keer een Sam had kunnen hebben, dat had een stuk lastiger geworden :wink:
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Roos schreef:Ik denk dat de interesse van Max in andere honden (gedeeltelijk) zal afnemen als hij er "zelf een thuis heeft".
Het spelen is dan niet direct meer nodig omdat hij dat al regelmatig kan en voor de andere hond/hondcontacten heeft hij dan ook een vast maatje.

Vwb het wandelen kan ik je alleen maar adviseren om goede commando's aan te leren, ik heb het ze hier samen aangeleerd omdat wij bij wat minder weer erg weinig honden tegenkomen (is lastiger), maar nu wachten ze netjes als ik het zeg, of lopen ze door, net hoe het mij past.
Sam heeft her en der nog wat aandachtpuntjes :D , zal met Max niet anders zijn/worden denk ik, maar ik vind het uitstekend te doen hoor om ze samen uit te laten :)

Kleine toevoeging: Ik zie dat Max nog best jong is, ik zou er wel een bijnemen die al wat wilde haren kwijt is.
Met Dewi hebben wij "mazzel" gehad omdat zij een rustig karakter heeft, maar ik moet er niet aan denken dat ik nu ook twee keer een Sam had kunnen hebben, dat had een stuk lastiger geworden :wink:
Hmmm, nou dat gaat niet altijd op hoor. Ken zat honden die ondanks een andere hond thuis dol zijn op andere honden en ineens de "gewone" hond van thuis vergeten 8)

Verder is 2 honden ontzettend leuk, maar kost het (zeker in het begin) veel werk, want ook wij hechten veel waarde aan de 1 op 1 aandacht waarbij je regelmatig 2x het bos in moet met 1 hond om die quality time te geven en de rondes in de wijk worden ook regelmatig met 1 hond gelopen om de puntjes weer even op de i te zetten voor wat betreft de training (netjes naast enz)

Succes met je keuze :wink:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Het is maar net wat je wil natuurlijk, ik doe behalve soms een lange wandeling eigenlijk weinig met hen apart, en op de lange wandeling gaat Dewi vaak ook mee tegenwoordig :)
Quality time hoeft wat mij betreft niet speciaal apart te gebeuren.

Vwb de andere honden heb ik toch wel een duidelijk verschil gemerkt toen Dewi er bij kwam, maar dat kan natuurlijk per hond verschillen :wink:
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Bij een herplaatser is de 1 op 1 aandacht vooral in de eerste periode (naar mijn idee) wél belangrijk, ga b.v. een cursus volgens met ze, ook al kunnen ze b.v. de commando's e.d. al perfect, het komt de hond / baas relatie alleen maar ten goede :)

En .. Als Dunk (de hond van m'n zus) hier logeert, dan houdt ik regelmatig rekening met de behoeftes van beide honden. Laika houdt nou eenmaal van apporteren en alles wat daar om heen hangt. Terwijl meneer gewoon een rustige snuffel wandeling blieft :)

Dus af en toe eens een keertje appart mee nemen, waarbij je rekening kan houden met de behoeftes van de hond, is op zich niet verkeerd ;)
Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Noah/Bruce »

Het enige wat wij apart doen is het fietsen, Noah is dol op lopen naast de fiets, voor de rest gaan we altijd samen en als bruce straks oud genoeg is en het lopen naast de fiets ook leuk vind neem ik ze beide mee aan de fiets, maar daar zullen nog wel een aantal maanden over heen gaan.
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Ik denk dat je het beste op zoek kan gaan naar een herplaatser die de minpunten van Max aanvult. Oftewel: heb je een drukke hond, pak je er een rustige bij. Heb je een hond die zich sterk focused op andere honden, pak je er eentje die weinig interesse toont. Het is wel belangrijk om te kiezen voor een hond die stabiel en opgevoed is, als je daarnaast nog een dondersteentje hebt, of als je stabiele hond(en) hebt, kun je er een pittigere uitdaging bij pakken. 2 ratdraaiers is een bom werk en zou ik je niet aanraden, maar ook dat is zeker mogelijk. Succes met je keuze!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Bedankt voor jullie tips en adviezen :)
Het is een goed idee om echt te zoeken naar een hondje die bij Max past. Als ik informatie lees van herplaatsers klik de Max-look-a-like's meteen weg. Niet dat ik ontevreden ben over Max, maar juist omdat wij weten hoe moeilijk het is en is geweest om een hond van het kaliber Max gehoorzaam te krijgen. Je ziet bijvoorbeeld veel honden staan die aan het puberen zijn en daar wil ik gewoon momenteel niet aan beginnen. Max is net rustig aan het worden en dan zou ik weer een vliegend hert :wink: in huis nemen. Ik ben dan ook een beetje bang dat Max zou kunnen terugvallen... Daarnaast zou ik de opvoeding van een pup anders aanpakken dan dat ik bij Max heb gedaan. Wij zijn dus op zoek naar een rustigere hond tussen de 3 en 5 jaar. Wel willen wij even de effecten van het implantaat afwachten en absoluut niets overhaasten. Dat is mijn valkuil namelijk: ik wil een hond en ik wil hem nu :wink: Dus wij houden onze ogen open en gaan in de tussentijd trainen om misschien dat overenthousiasme tijden het wandelen eruit te krijgen.
Allard

Ongelezen bericht door Allard »

je kan ook een oudje zoeken. Kan Max nog wat rustiger maken :).
elliette
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door elliette »

Wij hebben een hele relaxte pup bij Bono genomen, de fokster heeft voor ons Bella uitgekozen. Dat heeft ze super gedaan, Bella is een kleine buhdda. Bono is inderdaad wat rustiger geworden, nu was hij niet te druk hoor.
Maar ik snap dat je bang bent dat de pup het gedrag over neemt.
Ons is het zooo meegevallen, en het wandelen gaat goed.
Soms is zijn geheel wat drukker, omdat je ook apart met ze wandelt en wel iets meer werk er aan hebt.
Wij hebben geen seconde spijt, het is echt zo leuk 2 honden.
Succes met je overpeinzingen.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

royenmarjolein schreef:Bedankt voor jullie tips en adviezen :)
Het is een goed idee om echt te zoeken naar een hondje die bij Max past. Als ik informatie lees van herplaatsers klik de Max-look-a-like's meteen weg. Niet dat ik ontevreden ben over Max, maar juist omdat wij weten hoe moeilijk het is en is geweest om een hond van het kaliber Max gehoorzaam te krijgen. Je ziet bijvoorbeeld veel honden staan die aan het puberen zijn en daar wil ik gewoon momenteel niet aan beginnen. Max is net rustig aan het worden en dan zou ik weer een vliegend hert :wink: in huis nemen. Ik ben dan ook een beetje bang dat Max zou kunnen terugvallen... Daarnaast zou ik de opvoeding van een pup anders aanpakken dan dat ik bij Max heb gedaan. Wij zijn dus op zoek naar een rustigere hond tussen de 3 en 5 jaar. Wel willen wij even de effecten van het implantaat afwachten en absoluut niets overhaasten. Dat is mijn valkuil namelijk: ik wil een hond en ik wil hem nu :wink: Dus wij houden onze ogen open en gaan in de tussentijd trainen om misschien dat overenthousiasme tijden het wandelen eruit te krijgen.
Ik meen me te herinneren dat jullie een tijdje geleden al hadden aangesloten bij een fokker voor een pup in de toekomst? Gaat dat niet meer door?
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Wij hebben nog regelmatig contact met deze fokker. Wij hebben ons ingeschreven, maar omdat Max nog veel te druk was hebben wij besloten ons van de lijst af te laten halen. Inmiddels is de werkwijze veranderd van de fokker en kun je je pas inschrijven als het teefje drachtig is. Nu is het teefje drachtig waarvan wij wel een hondje zouden willen, maar die pups mogen dan weg in het begin van de zomervakantie. En dat is in ons geval minder, omdat Roy en ik altijd vakantie nemen buiten het seizoen om, zodat collega's met kinderen tijdens de schoolvakanties vrij hebben. Daarnaast twijfelen wij ook heel erg met het nemen van een pup, omdat wij binnen nu en waarschijnlijk twee jaar willen proberen om een kindje te krijgen en je dan midden in die opvoedperiode van de pup zit. Wij merken aan Max namelijk dat hij heel gevoelig is voor onze stemming en levensomstandigheden. Toen Max kwam, zat ik midden in burnout en depressie en ik heb daardoor heel veel steken laten vallen in zijn opvoeding. Mijn eigen onzekerheden speelde door in de opvoeding van Max. Iets wat vandaag niet mag, mocht gisteren wel enz. Vaak niet de energie om consequent te blijven. Ik was niet de calm and assertive baas die ik had moeten zijn.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Denken jullie trouwens dat een fokker kan inschatten wat voor een karakter een pup heeft... ik ga er namelijk vanuit dat iedere pup de eerste twee jaar als Max zal zijn, maar dit hoeft eigenlijk helemaal niet het geval te zijn?
Plaats reactie