Tweede lab erbij

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Ik denk dat ze dat heel goed in kunnen schatten als je bij een goede en geinteresseerde fokker terecht komt.
En zeker niet elke pup hoeft hetzelfde te zijn, waar Sam een dikke malloot was was Dewi precies het tegenovergestelde :D
Maar aardig wat werk blijf je er altijd van houden, hoe ze ook zijn van karakter :wink:
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Een goede fokker kan dat zeker zien! En als je er zelf regelmatig bent, zie je zelf ook duidelijk signalen bij een hondje. Ik ga daarbij altijd op mijn gevoel af. Ik heb eenmaal een hondje gepakt, waarvan we vooraf zeiden "die absoluut niet", maar omdat ons eigen hondje met 5 weken overleed, kozen we er toch voor. Achteraf weet ik exact waarom ik dit hondje niet wilde hebben :wink:
Zo ook met onze Juna. Het gevoel zat direct goed, ik wist dat dit het meisje was dat bij mij pastte en dat was ook zo. Een echt watje, dat wel. Broers en zusjes plonsden het puppy zwembad in, en Juna stond te twijfelen aan de kant "poeh eng hoor brrrrr". Dat heb ik in de eerste twee jaar veel terug gezien, die terughoudendheid voor nieuwe prikkels. Exact zoals ze in het nest toonde. Ook het meegaande wat ze had, heeft ze altijd laten zien.
En zo ging het ook met Fust. Na onze eerste herder wilde ik geen haan meer, en ben nauw betrokken geweest bij het nest (zien geboren worden, elke week erbij geweest). Ineens viel zij me op: het was de enige in het nest die weigerde mee te doen aan een vechtpartij. Zonder enige angst, maar wel heel kordaat liep ze weg als broers en zussen elkaar te lijf gingen. Bandje groen zag geen noodzaak om te vechten. En nu, Fust is 2,5 jaar en behalve een keer een enkele snauw naar een hond, heeft zij nog nooit een gevecht aangegaan. Ook niet toen onze Mees erbij kwam en haar aanviel. Fust had een jaap onder haar oog, maar bleef enkel staan en weigerde mee te gaan in de vechtpartij. Die stabiliteit, die heb ik gezien bij haar al in het nest. Dus jazeker, in het nest kun je veel zien!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Geen idee, ik denk ook wel dat het een stukje opvoeding is want Daan was echt nr 1 luilak in het nest -> Lag altijd bij moeders voor melk (tot het laatste moment voor hij met ons mee naar huis mocht toch nog even bijtanken bij moeders :D ) was heel rustig en was nooit snel snel ergens bij.... Maar nu zeker wel 8)
Dus tsja, of je alles in het nest kan zien ? Ik heb er mijn vraagtekens bij
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Tess
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Tess »

Hoi,

Als je geen pup wilt, maar een herplaatser, is mijn advies om (zeker met Max) geen hond onder de 3 jaar te nemen. Wij wilden ook heel graag een herplaatser, vooral omdat de pups meestal toch snel voorzien zijn van een nieuw huis. Echter, achteraf gezien, niet de beste keus om een 'grote pup' van 6 maanden te kopen. Midden in de fase waarin zoiets als herplaatsing misschien wel een trauma achter kan laten. En nu met Bailey hebben wij heel veel moeite moeten doen en nog steeds om hem in 'goede banen' te leiden.

Zelf zou ik ook wel een hond erbij willen, maar daar ben ik nog niet goed over uit. Zeker is dat Bailey nog een heel stuk moet veranderen als het zover komt en dan wordt het denk ik toch wel een oudere hond.
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Kay schreef:Geen idee, ik denk ook wel dat het een stukje opvoeding is want Daan was echt nr 1 luilak in het nest -> Lag altijd bij moeders voor melk (tot het laatste moment voor hij met ons mee naar huis mocht toch nog even bijtanken bij moeders :D ) was heel rustig en was nooit snel snel ergens bij.... Maar nu zeker wel 8)
Dus tsja, of je alles in het nest kan zien ? Ik heb er mijn vraagtekens bij
Dit ben ik ook echt met je eens !!

Bear was een heel rustig pupje, en was wel in voor een spelletje maar minder als zijn broers.
Moet je nu eens zien, een onzeker mannetje is het zeker nog afentoe, hij rent of zijn leven er vanaf hangt als we wandelen en is niet moe te krijgen.
En spelen en klieren met Mexx doet hij heel graag.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
elliette
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door elliette »

Ik wilde ook een herplaatser omdat ik zo tegen de intensieve puppen tijd op zag, toen ik ging vragen aan onze fokker of zij wel eens herplaatsers had.... Heeft zij ons Bella voor gesteld, en verteld dat de tweede heel anders zou zijn.
In ons geval, klopt dit totaal.
We hebben Bono kennis laten maken en dat ging goed.
Hij heeft heel natuurlijk de rustige opvoeders rol op zich genomen!
Inmiddels is zij nu 6 maanden en probeert al de leiding te nemen :D
Maar het ging 10 x makkelijker dan bij pup 1.
Dus het is zeker een mogelijkheid, het leuke van deze keuze vind ik dat ze omdat ze maar twee jaar verschillen, hopelijk heel lang samen kunnen genieten!
Maar misschien kom je wel de perfecte herplaatser tegen......keuzes keuzes....lastig soms he!
Ben benieuwd waar je op uit komt.
Plaats reactie