Uitlaten of eerst eten?

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Allard

Ongelezen bericht door Allard »

inderdaad. Hier word gewoon om 7 uur eten gegeven aan Guus. Daarna ff douchen etc. en dan uitlaten. Als we wakker worden laten we hem wel eerst plassen etc.
Pebbles
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Pebbles »

Hier altijd eerst uit dan eten. Tijden (vooral 's ochtends) zijn heel wisselend door de wisselende diensten van de baas (5.00 uur, 7.00 uur, 9.30 uur of nog later in de weekeinden). Vanaf dat hij bij ons is, is dit nooit een probleem geweest voor beukenoot (die overigens op dit moment behoorlijk ligt te snurken voor zijn doen :verliefd1: )
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Laten we wel wezen, er is een wezenlijk verschil tussen uitlaten, in de trand van eventjes piesen en eventjes poepen. In verhouding met even uitlaten op het hondenveld, waar ze met andere honden eventjes gezellig de boel op stelten gaan zetten ..

Bij dat laatste zou ik geen eten van te voren geven, bij het eerste maakt dat niet zoveel uit :)
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

MheenLab schreef:Laten we wel wezen, er is een wezenlijk verschil tussen uitlaten, in de trand van eventjes piesen en eventjes poepen. In verhouding met even uitlaten op het hondenveld, waar ze met andere honden eventjes gezellig de boel op stelten gaan zetten ..

Bij dat laatste zou ik geen eten van te voren geven, bij het eerste maakt dat niet zoveel uit :)
Ik denk niet dat je dat bij een pup al moet doen, zou dat wel zo zijn dan heb je idd gelijk.
Denver

Ongelezen bericht door Denver »

Ik een heel verhaal getypt met bedankt en van alles en nog wat bericht weg :confused:

Maar nogmaals bedankt!

Ik laat hem eerst even zijn hoge nood doen, dan thuis ons ochtendritueel en gaat de pup om 730u eten..dan even knuffelen en in de bench tot 830u daarna lekker wandelen (nog niet te lang natuurlijk)

Omdat ik de pup nog 4x per dag eten geef in het begin dacht ik aan:

730u
1130u
1530u
1930u

Is dat wat?
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Dit zul je uit moeten proberen, nu zijn de uren tussen de maaltijden best kort terwijl de nacht 12 uur duurt, waarschijnlijk is dat net even te lang voor de pup.
En met de korte tijden tussen de maaltijden in heb je kans dat hij niet altijd trek heeft :wink:
Denver

Ongelezen bericht door Denver »

Roos schreef:Dit zul je uit moeten proberen, nu zijn de uren tussen de maaltijden best kort terwijl de nacht 12 uur duurt, waarschijnlijk is dat net even te lang voor de pup.
En met de korte tijden tussen de maaltijden in heb je kans dat hij niet altijd trek heeft :wink:
thanks zo had ik het nog niet bekeken :oops:

730u
1230u
1730u
22u laatste keer eten...en dan om 2230u a 23u uitlaten en in de bench

Tis idd even uitproberen...
Connie mama van Boris

Ongelezen bericht door Connie mama van Boris »

Boris krijgt altijd te eten ná het uitlaten.
Hij krijgt drie keer per dag te eten bij ons.
De tijden variéren nogal, als ik moet werken krijgt hij om 7.30 uur zijn ontbijt, als ik vrij ben breng ik eerst de kinderen naar school, gaat hij daarna uit en krijgt hij rond 9.30/10.00 uur zijn ontbijt.
De laatste ronde wisselt hier nogal, als ik het doe gaat hij tegen half elf, als mijn man het doet soms pas ná twaalven (vooral in het weekend loopt ie soms héél laat nog een poep en plasrondje haha).
Koda-beer

Ongelezen bericht door Koda-beer »

Ik vind dat advies van minstens een uur na het eten pas weer uitlaten wel vreemd..
Koda eet zijn bak leeg en 15 minuten later staat hij bij de achterdeur (we hebben hem aangeleerd zich daar te melden als hij er uit moet).
Moet ik hem dan gewoon negeren en niet uitlaten? Hij zal sowieso poepen, ook al is het een kwartier na het eten.
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Het gaat met een volle maag meer om een inspanning die ze maken, dus gewoon rustig (normaal) wandelen, kan écht geen kwaad. Dus als b.v. Koda zich meldt, omdat hij aandrag tot piesen / poepen voelt, dan kun je hem rustig z'n gang laten gaan :)
Koda-beer

Ongelezen bericht door Koda-beer »

Oke, dan heb ik het verkeerd opgevat denk ik :oops:
Lijkt me toch raar, het beestje meld zich keurig van ''ik moet er uit, en nu?'' en dat je hem er dan niet uit laat.
Ik wandel gewoon een kwartiertje, na het eten altijd dezelfde route, en meestal poept die dan wel.
Echt rennen of gek doen wil ik aan de riem ook niet hebben. Die krachtpatser van ons is 31 kilo, wil graag dat die niet begint met trekken haha :lol:
Zeros&Mac

Ongelezen bericht door Zeros&Mac »

Door de weeks gaan ze hier tussen kwart voor 6 en 6 uur uit, en daarna ontbijten ze. Ze eten hier altijd pas na het uitlaten. Het laatste rondje is niet altijd om dezelfde tijd, meestal tussen half 10 en half 11! In het weekend vinden ze het net als de baasjes heerlijk om even wat langer uit te slapen :wink:
Diégo en De@na

Ongelezen bericht door Diégo en De@na »

Zeker niet laten hollen en spelen na het eten, heel gevaarlijk. Kan hij een maagtorsie van krijgen. Dus altijd eerst uitlaten, als hij dan heel erg buiten adem is van het spelen ook even wachten met eten geven, want dat is net zo gevaarlijk. Ik zelf wacht altijd 1,5 uur met uitlaten na een maaltijd, het liefst nog langer. Een half uur na het eten is ook nog gevaarlijk, zeker als je brokken geeft, juist dan gaan de brokken helemaal opzetten in de maag en zit de maag extra vol.
Laycka
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Laycka »

Laycka wordt ook rond 8 uur uitgelaten en dan heerlijk eten!
Daarna in ieder geval een uur rust (of samen met poes Indy die dan lekker bij haar aankruipt) Tussen 12 en 1 weer een grote wandeling, dan mag ze altijd in de auto mee naar het bos of grote plas. Daarna weer een uur rust. Rond 6 uur 's avonds weer een wandeling en daarna weer heerlijk eten en rusten, en als ze uitgerust is komt ze bij ons in de kamer en dan gaat haar kleed op de bank en dan slaapt ze meestal de hele avond lekker naast ons op de bank met allerlei geluiden, haha. Rond 11 uur de laatste korte wandeling en daarna lekker de nacht in. :slapen:
Groetjes Aly en een :bruinpootje: van Laycka en Lady

Afbeelding
katy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door katy »

hier word katy om
7.15 uitgelaten dan krijgt ze gelijk haar eten .
dan nog een paar keer tussen door inc. wandelingen
rond 19 u 2e maaltijd
en meestal om 22.30/23 u laatste grote rondje
Plaats reactie