Dekmeester

Heb je vragen over het fokken? Wil je weten wanneer je wel en wanneer je zeker niet moet fokken met een Labrador?
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchlabs »

Tika Trails schreef:
marron schreef::D :D :D nou Sas, jouw Ed heeft het bij ons prima gedaan hoor, met jullie ozzie en mijn mizz poezz :D :D en het krukje was ook heel fijn voor me, met mijn zere ruggetje :D :D
een dekking heb ik altijd zo voor elkaar, maar moet eerlijk zeggen dat ik er een hekel aan heb... duurt altijd lang met het koppelen en dan sta of zit je zelf zoooo ongemakkelijk...
Heb de website gelezen.....zucht....
Wij hebben dek krukjes die gebruik je voor opstapje in de keuken of ergens anders voor en die schuif ik altijd iedereen toe.
De teven eigenaar een grotere dan diegene die de reu en teef vast houd.
Ik heb ze bij Blokker gekocht.
Groetjes Saskia

Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.

Labradors are an addiction, you can´t have just one.
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Sorry was weer te snel met reageren....heb nu het filmpje gezien...en kan maar 1 ding zeggen kijk eens hoe hij zit (in de weg) en hoe hij helpt hij duwt de reu bij zijn piep aan....?
Dus inderdaad geeft hij hem dat extra zetje zodat ze 99 % wel koppelen....
Nu heeft hij ook een makkelijke dekking op het filmpje staan, maar denk best dat hij wel rustig is, en dat dit een goede oplossing zou zijn.
Alleen heeft die iemand nodig die het allemaal wat netter omschrijft.
Groetjes Saskia

Tika Trails
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tika Trails »

Toch hou ik er zo niet van als op het filmpje... Teef vast houden, tegen de muur dan gelijk de reu er op... teefje kan nergens meer heen, daar kan inderdaad ook anders op gereageerd worden door een teef.
Hier mogen ze echt eerst kennis maken en even een beetje spelen, om zo in de stemming te komen.... :D
lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lablove »

Tika Trails schreef:Toch hou ik er zo niet van als op het filmpje... Teef vast houden, tegen de muur dan gelijk de reu er op... teefje kan nergens meer heen, daar kan inderdaad ook anders op gereageerd worden door een teef.
Hier mogen ze echt eerst kennis maken en even een beetje spelen, om zo in de stemming te komen.... :D

Da's toch ook de fijnste manier voor het teefje, anders een vaak lange auto rit en dan niet weten waar je bent en gelijk die reu er boven op. Dat is echt sneu. Eerst even spelen etc.
Groetjes Miranda (cosy cottage)
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Toch gaat het zo heel vaak, dat de teef in de auto moet blijven wachten tot de mensen zo ver zijn (na de koffie). Teef wordt uit de auto gehaald en in een kleine ruimte bij de reu gezet. Misschien is er tijd voor even oortjes wassen en kennismaken, maar niet lang. Zodra de reu springt, moet je de teef vasthouden en mag de reu zijn gang gaan. Vaak krijgt de teef nog een slipkettinkje omgehangen om haar beter vast te kunnen houden.
Ik heb inmiddels denk ik wel zo´n 40 dekkingen meegemaakt bij allerlei reueneigenaren en meestal gaat het zo. Maar heel af en toe mogen reu en teef eerst vrij rennen op een weitje of zo, dat is bijna nergens. Meestal ga je meteen naar een plaats of kenneltje voor ´de daad´ en is er weinig tijd voor een uitgebreid ´voorspel´.
Ik zou dat zelf ook liever anders zien, maar als teveneigenaar schik je je altijd naar de wensen van de reueneigenaar. Dat is een soort ongeschreven wet. Die bepaalt het scenario.

Hanneke
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Dat kan je toch niet verlangen van een reu Hanneke dat die met een teef die op haar hoogte punt is gaat spelen....???
Groetjes Saskia

Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Tika Trails schreef:Toch hou ik er zo niet van als op het filmpje... Teef vast houden, tegen de muur dan gelijk de reu er op... teefje kan nergens meer heen, daar kan inderdaad ook anders op gereageerd worden door een teef.
Inderdaad vrij staan beetje kennis maken kat uit de boom kijken en dan echt wel de daad.
Groetjes Saskia

Diégo en De@na

Ongelezen bericht door Diégo en De@na »

Best wel handig zo tegen de muur, ze kunnen geen kant op 8)
Tika Trails
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tika Trails »

Ik kan alleen op mijn ervaring gaan, maar heb altijd nog dekkingen gedaan met een kennis making... en niet meteen hup, aan de slag.
En als teven eigenaar hoef je je echt niet altijd te schikken, overleg is toch ook nog mogelijk?

Daarnaast leer ik mijn jongens aan om niet een teef direct te grijpen bij binnen komst, maar rustig aan te doen.. alles is ze te leren, dus ook het benaderen van een teef.... :D
Kyra
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kyra »

Ik heb er laatst een kaartje via de post van gekregen, denk via mijn site het adres ofzo..

Werd er een beetje kriebelig van.. De teksten.. Mijn man las het en die kwam niet meer uit de slappe lach.. Ik vond het eerder een beetje creepy.. Over het goed laten zwellen van de penis en dat soort bizare teksten :shock:
Afbeelding
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoran99 »

Ik heb ook gebruik gemaakt van een dekmeester en ik ben hier heel blij mee dat ik het gedaan heb, ik zou te stressy geweest zijn en van een goede dekking zou niets in huis gekomen zijn, alles is heel relaxed gegaan, eerst hebben ze met elkaar lopen spelen en niets geforceerd tot ze er klaar voor waren en de dekking is heel vlotjes verlopen.
Ik weet dat ik in de toekomst steeds hem zal contacteren om de dekkingen te begeleiden.
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

Willen jullie mij eens uitleggen dan hoe dit precies in zijn werk gaat?
Ik heb nu 4 nestjes gehad 8 dekkingen, en eerlijk bij de dekkingen van mijn teefjes heb ik geen dekmeester nodig gehad, omdat de dekreu eigenaren alle ervaring in huis hadden en er perfecte dekkingen plaats vonden.
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Joelle waarom begin je dan aan dekreuen als je niet eens zelf een dekking kan doen :confused:
Er komt geen ander aan mijn reuen....dan mijn man of ik.
Hulp de eerste keer natuurlijk heb je dat nodig door een ervaren iemand maar er zullen slechte zijn en goede net zoals bij fokkers natuurlijk.
Groetjes Saskia

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Dat vind ik toch niet zo´n aardige opmerking, Saskia, niet alleen richting Joëlle, maar ook richting andere reueneigenaren die zich misschien onzeker voelen bij een dekking :) Niet iedere reu dekt even makkelijk en niet ieder baasje is daar handig in, om dat te sturen. Dat moeten alle partijen leren. Zeker als het je eerste reu is en als je niemand in je vriendenkring hebt die veel ervaring met dekken heeft, of die personen wonen te ver weg, is zo´n dekmeester een uitkomst.
En vergeet ook niet, dat veel reuen maar heel af en toe dekken, niet iedereen heeft meerdere reuen die vaak dekken. Niet iedereen bouwt daardoor veel ervaring op. Er zijn genoeg mensen met één reu, die misschien in zijn hele leven maar een handjevol keren dekt. Als dat iedere keer stressen is, wil je echt wel naar een oplossing zoeken.

Ik heb het nu zelf meegemaakt, overigens bij een andere dekmeester dan die van Joëlle, en ik ben heel enthousiast :klasse: Als het niet nodig is, hoeft het natuurlijk niet. Dat is nog veel fijner :) Maar als het om wat voor reden dan ook, wel nodig is, is zo´n dekmeester echt een uitkomst en superfijn :klasse:

Waar wij geweest zijn, lopen ze de deur plat. Dus er is wel degelijk grote behoefte aan. Als je al die reueneigenaren wegzet als ´dan hadden ze niet aan een reu moeten beginnen´ diskwalificeer je een hele grote groep. Je kan het ook juist positief bekijken: al deze mensen kiezen voor zekerheid en de beste begeleiding die ze kunnen bieden en hebben daar geld en tijd voor over . Dat getuigt van inzet en hart voor je hobby :D Ik vind dat juist positief.

Hanneke
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Nou ik schrijf er toch onder een eerste keer kan ik het me voorstellen.
En er zullen goede zijn maar ook slechte.
Wij hebben het ook moeten leren, en ook hulp gehad de eerste keren maar dan moet je het toch in het belang van je reu zelf doen...vindt ik.

Maar bedoel er niks mee.....en dan niet aardig :? Hoe had ik het dan moeten omschrijven.....?
Groetjes Saskia

Plaats reactie