Labrador en konijnen ?
-
Allard
-
lablove
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Hoi Gerdien de papa van jouw a.s pupje is bejaagd. Ook zit er aan mama's kant een stukje jacht (vraag dit maar na aan je fokker) Je krijgt straks een slim pupje uit een leuke combi.Die vast en zeker aan konijntjes gaat wennen met een goede begeleiding van jouw kant. Maar vergis je niet er zit zeker jacht in deze lijn.
Groetjes,
Groetjes,
Groetjes Miranda (cosy cottage)
-
Gerdien
- Middelgrote hondenneus

Hoi Miranda, Dank je voor je berichtje. Dat weten we inderdaad.Hebben er wel even over moeten denken toen we dat hoorden of dat een goede combinatie was met de konijnen. Maar de fokster gaf inderdaad ook aan dat het wel kan, met de moeder gaat het ook goed met een paar buurkonijnen.
We vinden het wel fijn dat het ws. een slimme pup wordt want we willen graag trainingen met hem gaan doen. Te beginnen met de puppy-cursus. Daar ben ik zaterdag wezen kijken. Zaterdag gaan we nog naar 2 andere cursussen en dan maken we onze keuze welke cursus het wordt. In ieder geval willen we geen jachttraining gaan doen, dan zullen we het jachtinstict denk ik iets te veel bevorderen en dat is sneu voor onze konijnen...
Leuk dat je zegt dat het ws. een leuke pup wordt. Hoe weet je waar onze pup vandaan komt en wie de vader is? 
-
lablove
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Ik heb je ooit ergens zien zeggen dat je een pup van Kindle Nova Skyla krijgt. Ik zelf heb Skyla's zusje die ook pas mama is geworden.Van haar heb ik nu een lief pupseltje rond hupsen,ook al een Slimpie.
Juist door jachttrainig komt je hond goed onder apel leer je goed samen te werken en zal hij dus niet zelf je nijnen
uit het hok trekken (als je daar zo'n beeld van hebt) Maar dat is weer een heel ander verhaal 
Juist door jachttrainig komt je hond goed onder apel leer je goed samen te werken en zal hij dus niet zelf je nijnen
-
Gerdien
- Middelgrote hondenneus

Aha vandaar...
De fokster bood ons toen je pups had aan om van jullie een pup te nemen, omdat we dan sneller aan de beurt waren...
Wij hebben ervoor gekozen dat niet te doen omdat we al vanaf november als eerste gegadigden voor een pup bij hen op de lijst stonden en we het dan niet eerlijk vinden om "over te lopen"... Als iedereen dat doet heb je als fokker ook weinig vastigheid. Maar heb je site wel een paar keer bezocht om jullie pups te bekijken. Lief hoor! Mooie beestjes!
Ben je ze allemaal kwijt geraakt op je eigen pup na?
Vertel eens over die jachttraining als je wil... ben wel benieuwd waarom dat wél goed zou zijn...
Wij hebben ervoor gekozen dat niet te doen omdat we al vanaf november als eerste gegadigden voor een pup bij hen op de lijst stonden en we het dan niet eerlijk vinden om "over te lopen"... Als iedereen dat doet heb je als fokker ook weinig vastigheid. Maar heb je site wel een paar keer bezocht om jullie pups te bekijken. Lief hoor! Mooie beestjes!
Vertel eens over die jachttraining als je wil... ben wel benieuwd waarom dat wél goed zou zijn...
-
lablove
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Ja klopt wij hadden net even iets eerder onze pupseltjes. Alle pupjes zijn inmiddels uitgevlogen. Het was echt een heerlijk nestje. Wij hadden veel aanvragen voor teefjes en kregen juist allemaal reutjes.(allemaal ontzettende lieverds)Gerdien schreef:Aha vandaar...De fokster bood ons toen je pups had aan om van jullie een pup te nemen, omdat we dan sneller aan de beurt waren...
![]()
Wij hebben ervoor gekozen dat niet te doen omdat we al vanaf november als eerste gegadigden voor een pup bij hen op de lijst stonden en we het dan niet eerlijk vinden om "over te lopen"... Als iedereen dat doet heb je als fokker ook weinig vastigheid. Maar heb je site wel een paar keer bezocht om jullie pups te bekijken. Lief hoor! Mooie beestjes!Ben je ze allemaal kwijt geraakt op je eigen pup na?
Jachttraining---> Sorry alvast ben niet zo goed in het omschrijven. Maar wanneer je hond je een apport moet doen. (hij zij met wild maar ook met dummy's) dan stuur jij je hond. Je hond wacht op jouw teken (als het goed is he) Dus door de jachttraining leer jij ook met je hond samen te werken. Maar er zijn mensen hier die dit misschien wat beter kunnen verwoorden.
-
Zeros&Mac
Wij hebben sinds een paar maanden een konijntje in huis. En gaat prima samen. In het begin was het natuurlijk wel even wennen, Zeros was enorm jaloers, en Mac dacht hey wat is dat voor lekker hapje
Dus langzaam aan een beetje laten wennen aan elkaar en nu loopt ze regelmatig los, en loopt ze gewoon over zeros heen, of gaat hij zijn speelgoed pakken, en kijken of ze met hem wil spelen
Gaat dus gewoon goed. Natuurlijk blijven we er wel altijd bij als ze los is haha
Dus langzaam aan een beetje laten wennen aan elkaar en nu loopt ze regelmatig los, en loopt ze gewoon over zeros heen, of gaat hij zijn speelgoed pakken, en kijken of ze met hem wil spelen
-
samantha
- Speurneus

Zoals hier al gezegd werd heb ik een konijn in combinatie met labradors
Babs van mij heeft geen hok, ze loopt dus altijd los.
Macho en DJ zijn hier van pup af aan aan gewend en weten dus niet beter als dat Babs er helemaal bij hoort
Hier wat foto's:
viewtopic.php?highlight=thuis&t=71863
viewtopic.php?highlight=babs&t=76649
Babs van mij heeft geen hok, ze loopt dus altijd los.
Macho en DJ zijn hier van pup af aan aan gewend en weten dus niet beter als dat Babs er helemaal bij hoort
Hier wat foto's:
viewtopic.php?highlight=thuis&t=71863
viewtopic.php?highlight=babs&t=76649