plas probleem?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

plas probleem?

Ongelezen bericht door ilseF »

Ik heb een vraag over t plassen vanQajo...hij plast veel en vaak, veel in de vorm van zeker 1 1/2 minuut staan plassen, vaak in de vorm van zeker 6-7 keer per dag zoals hierboven. Hij markeert niet of nauwelijks... Verder heeft hij soms ook last van druppelen :confused: dan ligt hij te slapen, of loopt wat rond en ineens druppelt hij dan druppeltjes urine..hij heeft dan toch geen hoge nood, want doe ik hem naar buiten, gebeurt er niets.... Ook kan hij, nadat we flink gewandeld hebben, ineens in de tuin, na de wandeling weer een flinke plas doen :?
Hij krijgt sinds twee weken kvv, drinkt gemiddeld 4 of 5 bakken water (ongeveer 1/2 liter inhoud).
Mijn vraag is of dit wel normaal is en of iemand dit herkent? Kan het zijn dat hij nooit goed geleerd heeft om zijn plas op te houden? (binnen plast hij niet). Moet ik hem misschien minder water geven? Of kan er een medisch probleem zijn? Hij is zo'n 3 maanden geleden gecastreed, maar dit 'plasgedrag' had hij ook al voor de operatie.
Hopelijk kan iemand me advies geven!
groetjes, Ilse en een lik van Qajo
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

in kvv zit meer vocht dan in brokken, dus als ie altijd brok gehad heeft is ie gewend om veel te drinken om dat te compenseren, zijn lichaam is dus nog niet gewend aan de hoeveel vocht uit de kvv dus blijft ie de gewone behoefte voelen aan water.

mocht je echt twijfelen dan zou ik maandag morgen als eerst op de stoep staan bij de da, dan heb je zekerheid, ff plasjes opvangen in een schoon potje (opvangen met een pollepel) en afgeven voor onderzoekje.
al me kinders uitgevlogen
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Lijkt mij niet normaal....?
Ik vind de hoeveelheid water (zeker met KVV) erg veel !
Hier drinken ze max een halve liter water per dag per hond (en soms bij inspanning buiten uit de sloot) en that's it ! In Kvv zit al heel veel vocht, dus daarnaast ook nog zoveel water ?

Ik zou persoonlijk even een ritje DA doen voor een algeheel bloedonderzoekje, maar goed.. Ik ga al snel richting DA, dus misschien dat iemand anders kan zeggen of dit kan of niet :oops:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Ik ben het met Monique eens, dit is echt bizar veel drinken in verhouding! Ook hier een halve bak water per hond per dag, en dat is ruim voldoende met inderdaad eens een keertje wat slobbers uit een sloot. Na een (zwem)wandeling moeten ze hier meestal ook nog even plassen, maar zoveel drinken als dat Qajo doet zou ik laten checken.
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

En ik sluit mij bij bovenstaande posts aan, mijn honden drinken nog minder dan een halve bak denk ik zelfs.
Dat druppelen vind ik toch niet goed klinken, maar even naar de da.
Succes!
ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

dank jullie wel voor de reacties,
ik ga er dan toch maar eens een ritje DA aan wagen...zijn lichaam zal san nog wel moeten omschakelen op de kvv...t blijft toch raar...
Ik houd jullie op de hoogte!
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Misschien, maar dat zie je doorgaans aan andere dingen, niet aan bv druppelen of veel drinken.
Wat je wel zou kunnen doen nu is de hoeveelheid die hij drinkt even opmeten met een maatbeker bv, altijd wel handige info voor de da :wink:
ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Roos schreef:Misschien, maar dat zie je doorgaans aan andere dingen, niet aan bv druppelen of veel drinken.
Wat je wel zou kunnen doen nu is de hoeveelheid die hij drinkt even opmeten met een maatbeker bv, altijd wel handige info voor de da :wink:
oh...das een goeie tip! zal ik doen...thanx!
Plaats reactie