Ons ventje Bruce is 6 maanden.........

Plaats hier je foto's van Labradors. Maximale maat 800x640 pixels.
Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ons ventje Bruce is 6 maanden.........

Ongelezen bericht door Noah/Bruce »

Jaaaah, Bruce is 6 maanden oud en mag beginnen met de fietstraining!!
Al iets eerder hebben we hem laten kennismaken met de fiets, door vlak naast hem te gaan lopen met de fiets aan de hand. Dat ging allemaal goed, hij vond het reuze interessant, maar bleef wel rustig meelopen. Klasse, de eerste wenpoging direct geslaagd! Maar nu dus de fiets gepakt voor zijn eerst echte ritje. Om te beginnen natuurlijk eerst een heel klein stukje fietsen, een stuk lopen en weer een heel klein stukje fietsen en weer lopen. Bruce vond vooral de ronddraaiende wielen erg interessant, maar bleef erg goed recht naast de fiets lopen. Natuurlijk zijn we deze eerst keer niet te lang op pad geweest, maar zullen vanaf nu af en toe een stukje fietsen. Zo langzamerhand zal Bruce steeds vaker en langer aan de fiets mogen lopen. We hebben nu al het idee dat ie dat geweldig zal vinden! :applaus:

Bijna weer thuis:

Afbeelding

Hij is vast trots op zijn eerst ritje, hij kijkt erg tevreden:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Noah/Bruce op 21 apr 2012, 13:39, 2 keer totaal gewijzigd.
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Leuk foto's ! En wat heeft Bruce een lekker koppie !

Maar ik vind 6maanden nog erg jong om het fietsen te gaan opbouwen
Ik heb het bij beide vanaf 10maanden langzaam opgebouwd. :oops:
Maar weet dat de meningen hier over verschillen.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Gaan het ook uitermate langzaam doen hoor, eigenlijk was het ook meer nieuwsgierigheid hoe ie het zou vinden, temeer daar Noah helemaal idolaat is van lopen naast de fiets.

Je moet denken aan (tot ie een jaar is) eens per vier weken een combinatie van lopen en fietsen, en vooral zo snel gaan dat je zelf net niet omvalt.
lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lablove »

Ook ik zou het niet aanraden nu al te gaan fietsen.Het skelet van je lab is echt nog zo in ontwikkeling.Nog ff half jaartje geduld.
Groetjes Miranda (cosy cottage)
Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

lablove schreef:Het skelet van je lab is echt nog zo in ontwikkeling.
Voor de skeletopbouw is het voor een lab juist beter om met 6 maanden te beginnen met fietsen. Dat je met een jaar pas mag beginnen is achterhaald voor een lab. Welliswaar moet je heel rustig opbouwen en dat doen we. Niet voor niets fietsen we zooooo langzaam dat we bijna omvallen (maar een paar honderd meter), in feite kan Bruce gewoon meelópen. Dit opbouwen doen we zo langzaam, dat als Bruce een jaar is, we pas écht met hem fietsen.
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Nah, mooi toch!
Zo af en toe een stukje rustig lopen/rennen naast de fiets lijkt mij niet veel anders dan zo af en toe lopen/rennen in het bos.
Deze tijd kun je mooi gebruiken om hem helemaal te laten wennen. Het echte opbouwen kan met een paar maandjes ook nog wel.

Zou willen dat Miep zo braaf naast de fiets bleef. Zij wil alleen maar heel hard rennen waardoor ik alleen maar heel hard moet remmen. Niet erg aan te raden voor onze veiligheid... :)
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

M_n_q_e schreef:Zou willen dat Miep zo braaf naast de fiets bleef. Zij wil alleen maar heel hard rennen waardoor ik alleen maar heel hard moet remmen.
'k Heb eens een tip gelezen van een ander forumlid: Als een lab enorm trekt bij het lopen aan de fiets de rem ingedrukt houden. De lab komt niet snel vooruit en wordt erg moe. Dan kun je op die manier toch je lab langzamerhand leren lopen naast de fiets. Misschien een idee?
mariska1972

Ongelezen bericht door mariska1972 »

oei ik vind dat fietsen ook nog een beetje te vroeg wij doen dat pas vanaf een jaar na ze gekeurd zijn en dan eerst alleen maar rechte stukken geen bochten!!
lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Als je dan maar ook zo langzaam gaat dat je bijna omvalt dan zal het wel meevallen.

Maar ga je hard dan krijgen die ellebogen flinke klappen.

Enne dat heet niet achterhaald dat heet liever voorkomen dan genezen.

Ik zeg tegen mijn pup kopers een jaartje afzien daar heeft je hond zijn leven lang plezier van....
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Bij een pup moet natuurlijk alles met mate gedaan worden, maar dit rechtlijnig bewegen is echt niet slecht voor een pup! Juist zo bewegen is erg goed voor de spieropbouw en helemaal niet belastend (enkel als je de hond veel te lang laat lopen, waarbij de spieren niets meer doen). Sterker nog: voor veel honden wordt het zelfs geadviseerd als ze blessures hebben (gehad) of voor jonge honden in sport-opbouw. Ook hier met de jonkies vanaf 6 maanden begonnen (en dus tot 8 maanden gewoon straat uit en weer terug) en altijd profijt van gehad in conditie! Tegen de tijd dat de hondjes een jaar zijn hebben ze al een super spieropbouw, kunnen best wel wat hebben en kan je er ook al eens wat gekkere dingen mee gaan doen in plaats van dan pas te beginnen. Als je ze tot een jaar stil laat zitten, moet je toch erg oppassen met na 12 maanden "ineens" te beginnen met wandelingen, rennen, vliegen jachttraining en weet ik wat niet nog meer. De hondjes die stil hebben gezeten zijn over het algemeen veel meer blessure gevoelig door een gebrek aan spieropbouw.
En ja, natuurlijk, alles met mate, maar je kunt ook overdrijven :wink:

Knappe Bruce!!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Een pupperd hoeft ook echt niet vast gebonden te worden. Hier nu ook een uk met prachtige bespiering door het klieren en spelen etc. Maar fietsen zou ik persoonlijk echt mee wachten,ieder zijn ding.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

lablove schreef:Een pupperd hoeft ook echt niet vast gebonden te worden. Hier nu ook een uk met prachtige bespiering door het klieren en spelen etc. Maar fietsen zou ik persoonlijk echt mee wachten,ieder zijn ding.
Sorry, maar dat snap ik dan niet. Spelen en klieren is dus niet belastend, en rechtlijnig bewegen wel? Ik mis de clou denk ik :roll:
Maar inderdaad, ieder zijn eigen manier. Ik ga het liefst voor gecontroleerde spieropbouw, waarbij ik onverwachte bewegingen kan ontzien. Dus fietsen, wandelen, rechtlijnig bewegen... lage kans op blessures, mooie spieropbouw.
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
samantha
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door samantha »

Knappe Bruce hoor :D

Voor wat betreft het commentaar sluit ik mij helemaal bij Lupos aan!
Met DJ ga ik de komende maand ook vast een klein beginnetje maken.
Ik denk dat hij het ook erg leuk gaat vinden :D
Afbeelding

:bruinpootje: Macho
:zwartpootje: DJ
:zwartpootje: Jack
:blondpootje: Tiesto
:zwartpootje: Jones
:blondpootje: Fudge

In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000 / 07-11-2011 en Babs 20-12-2005 / 18-10-2012
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoran99 »

Bruce is een knappe kerel :)
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010