roef schreef:
durf jij wild zwijn te geven? er komt bij nederlandse wilde zwijnen nog steeds aujeszky voor
als er iets dodelijk is voor een hond(en kat) dan is het dat wel.
of kook je het eerst?
Zwijn wordt idd licht gekookt, om het euvel te nekken van wat je aanhaalde
Het is overigens vers geschoten wild uit de kroondomeinen
Doodeng. Ik zou dit risico nooit, maar dan ook nooit nemen, ook niet met koken. Better safe than sorry.
Even nog ter aanvulling: "Op 1 januari 2009 resulteerde dit in een officiële status “Vrij van Aujeszky” binnen de EU."
Laatste opmerking komt van het: "Central Veterinary Institute" ..
Ik lees dat er regelmatig rauw ei gegeven wordt. Op zich niet erg natuurlijk, maar als ik dat hier voer, dan krijg je als uitkomst de volgende dag ofzo een labrador die de gasbel bij slochteren immiteert .. Ze wordt er nogal winderig van, en een wasknijpertje op je neus helpt dan écht niet meer
Ep is uit logeren, dus Co krijgt lekker:3 haringstaartjes, 1 makreelkop en staart, en een halve kivo "vis en kip"worst plus wat makreelvlees ,nog over van gisteravond.
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)
:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005 Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994 Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007 Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009 JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013