Beste snee in de tong

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Jelmer-vr

Beste snee in de tong

Ongelezen bericht door Jelmer-vr »

Hallo,

Fido heeft gister iets roppig zn stuk schapenvet opgegeten denk ik. Hij begon opeens heel veel op zn bek te slikken, toen ik ging kijken had ik wat bloed op mn hand..
Nou heeft ie dus aan de zijkant een flinke snee erin, steeds zelfs een klein stukje uit..
Dit geneest vanzelf vrij snel toch ? Of zou ik toch naar de DA moeten ??
Het bloed nu verder niet meer, lijkt er ook niet veel last meer van te hebben.. Eet zn eten gewoon op, stoeit lekker met stokjes etc..

Weet niet hoe snel zoiets gaat ontsteken ? Want duurt wel even voordat zoiets dicht is denk ik ??

Gr. Jelmer
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Tong geneest vrij snel, maar voorlopig niet met stokken laten spelen (eigenlijk helemaal niet :wink: ) je kunt beter een safestick geven en even geen bot-werk geven tot het helemaal genezen is.

http://shop.opstapmetdehond.nl/n2/10945 ... festix.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Gittje
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Gittje »

Els schreef:Tong geneest vrij snel...
Wij dachten dat ook toen we op 11 maart tot de vaststelling kwamen dat een héél klein stukje tong van onze net afgehaalde pup op de rand een klein sneetje vertoonde.

We zijn nu vijf werken verder en het is niet verbeterd :(
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

In dat geval zou ik geen risico nemen en een afspraak maken bij de da.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lablove »

Bij een reutje van ons.. Nadat wij hem uit de auto haalde, overal bloed op mijn handen. En ik in zijn bekkie kijken. Een flink gat midden in zijn tong. Het is vanzelf dicht gegaan. Alleen heeft hij een flink litteken op zijn inmiddels volw tong.
Groetjes Miranda (cosy cottage)
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Tong geneest vrij snel, bloed ook als een rund :shock:
Doran heeft een behoorlijk lange lap, daar bijt hij zo'n beetje elke dag wel een keer op, bloeden als een rund, even smekken, maar daarna heeft hij er nooit meer last van gelukkig :D
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Jelmer-vr

Ongelezen bericht door Jelmer-vr »

Ok, maar bij hem steekt er een stukje vel uit zeg maar..
Echt raar om te zien.. En vervelend voor hem denk ik ? Zou dit afsterven of zou dit altijd blijven zitten ?Dan heeft ie voor 't leven zn klein flupje aan zn tong zitten .... :shock:
Plaats reactie