Wat je allemaal niet meemaakt
Moos mocht ivm een wond 6 dagen niet los. Volgende week worden de krammen eruit gehaald.
Gisteren mocht het eindelijk weer, los rennen. Ik nog even gecheckt bij de DA, wond rustig...check, Moos is gezond / 'in orde'...check! Ja dan mag hij best los, hou wel zn 'romper' aan voor bescherming dat was het advies (niet zwemmen en niet té lang lopen).
Oke, voor Moos had ik een hele constructie gemaakt...romper aan, opgerold, tuig erover heen, houdt alles fijn op zn plek, ik mijn hardloop outfit aan en gaan! Had een route uitgestippeld waar niet teveel water is, en weinig andere mensen. Moos los...oh wat vond hij het fijn

, rennen, vliegen, je 'ziet' hem dan genieten

. Hij heeft dat naar mijn idee echt nodig, hij is zo actief. Tuurlijk heb ik de afgelopen dagen lange 'lijn-wandelingen' gedaan, oefeningen tussendoor en thuis gezorgd voor meer geestelijke uitdaging.
Terugweg, Moos blijft wat achter...ach, hij komt vanzelf wel. Ik ren verder, hmmm hij blijft wel iets langer

maar daar hoor ik het... in de verte de daverende pootstappen achter me, die steeds dichterbij komen

, vertrouwd zoals altijd. Tegerlijkertijd ruik ik direct iets

... mijn lieve brave viervoeter rent triomfantelijk een stukje voor me uit

, iets wat vaag op Moos lijkt komt terug op me af rennen

, de stank is niet te harden

. Moos is bruin van top tot teen....zijn romper/shirt, tuig, tong, kop, staart alles...ik weet niet wat het is, stont iets wat in verre staat van ontbinding is. Licht in paniek, want ik maakte mij zorgen om de wond, vermande ik mijzelf en schoof zn romper opzij keek naar de wond...zag er nog 'rustig' uit, toen even pissig (shit straks in bad, kan de rest wel weggooien), maar daarna kon ik erom lachen

. Die stinkerd heeft het er goed van genomen, die heeft zich heerlijk te buiten gedaan aan een stront/lijk Hamman en voelde zich zichtbaar goed

OF dit was zijn laatste afrekening met de ROZE tuig

. Nu de terugweg nog, 30 min aan de lijn terug hardlopen, laten zwemmen was geen optie ivm die wond. De nodige opmerkingen kreeg ik wel naar hoofd.
Thuis hup in bad, de lucht was echt vreselijk

, een dode mol, poep, het was er niks bij dit was een combinatie geur uitgespreid over mijn gehele hond....! Romper weggegooid en JA de roze tuig is niet meer....! De wond voorzichtig schoongespoeld. Die ziet er nog goed uit.
Natuurlijk besef ik mij dat het niet echt handig was. Stel voor dat hij bleef haken of schuren en de wond toch open was gegaan met krammen en al. Komende week toch weer wandelingen aan de riem voor meneer. Totdat de krammen eruit zijn en de wond goed geheeld.
Die gekke smurf ook

. Ik kan niet zeggen dat het saai is met hem!