Vreemde aanval

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Desdemona
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Desdemona »

Nou dan zou ik zeker voor een second opinion gaan, je weet nu niet wat het is, en wie weet richt het wel schade aan die voorkomen kan worden.
Sterkte!
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Tja, Bob heeft ook een epilepsie aanval gehad, maar dat was echt veel heftiger dan dit. Maar bij de DA zeiden ze ook dat hij echt een heel zware aanval had. Qua bewegingen zie ik wel veel terug in de aanval van Bob, maar dan rustiger dan bij Bob.

Overigens hoeft een epilepsie aanval niet per definitie neurologisch te zijn (en dus niet op MRI te zien), dus het kan best dat hij door een andere oorzaak een aanval krijgt. Bob bijv had een lage bloedsuiker.

Sterkte met uitzoeken, het is echt vreselijk om je hondje zo te zien. En zeker buiten in het bos etc. Wij waren gelukkig thuis.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Bah wat naar om je hondje zo te zien :( Sterkte!
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Monique »

Het lijkt mij ook vreselijk om je hond zo te zien, ik heb geen tips maar wil je wel veel sterkte toewensen. Ik hoop dat je er snel achter kunt komen wat het is.
Afbeelding

Bedankt Monika!
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchlabs »

Nu ga ik je weer op een andere gedachten brengen maar dit is zeker geen EIC.
Bij EIC heeft de hond achterhand verlammings verschijnsels, en ik zie hem toch echt gaan zitten.
Dit is onmogelijk met een EIC aaval, lees alles er maar op na.
En helaas spreek ik ook uit eigen ervaring.

Wat ik zie maar ik ben geen dierenarts, lijkt het me meer op spasme pijnen.
Groetjes Saskia

Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.

Labradors are an addiction, you can´t have just one.
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

marions schreef:
Debby schreef:Heel herkenbaar, mijn hondje heeft soort gelijken aanvallen. Wij zijn met haar in Utrecht terecht gekomen. Zou je willen adviseren om je door de da te laten doorverwijzen naar Utrecht ons hebben ze daar geweldig geholpen.
En wat was de diagnose Debby?
EIC
Groetjes Debby en een poot van Fayth
Koda-beer

Ongelezen bericht door Koda-beer »

Wat naar, heb hier zelf geen verstand dus ga geen uitspraken doen. Wil je wel heel veel succes wensen en hopen dat je vind wat het is :o
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

Ik denk toch aan een vorm van epilepsie.
En dan wel primaire epilepsie dus niet het gevolg van een andere afwijking (bv. een tumor in de hersenen)
Epilepsie kan in zoveel verschillende gradties voorkomen, van licht trekken van de ledematen tot zeer heftige aanvallen.
Primaire epilepsie is niet aan te tonen in het bloed of dmv van een MRI.
EIC past niet in het beeld.
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
brigitte064
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door brigitte064 »

Het is op jouw filmpje moeilijk te zien wat t nu precies is, omdat ik niet goed kan zien wat de situatie voorheen was, het lijkt wel op eic, maar dan zeker niet in de klassieke vorm, het is zeker wel een collapse ( een " instorting" van het lichaam) maar wat nur de veroorzaker is?

Meten is weten, persoonlijk zou ik toch als eerste een gentest op eic laten toen, mocht daar nu niks uitkomen, dan is een bezoek aan een neuroloog en een internist een optie.
Bedenk daarbij wel het volgende, ik weet niet hoevaak jouw maatje dit krijgt, maar is het niet frequent, en bemerk je ook geen restschade, zou je er natuurlijk ook voor kunnen kiezen het te laten voor wat het is.
Een hond is geen mens, en, als de oorzaak niet simpel te vinden is, zullen er heel wat onderzoeken gaan volgen, wat naw ook niet echt bevordelijk voor zijn gevoel van welbehagen zal zijn.
Dus, blijf altijd wegen, wat kost het en wat levert het op, niet zozeer in geld, maar meer vwb het welzijn van jouw maatje.

Heel veel succes, en vooral plezier met de kleine man!

Ps ik zie nu dat jouw vriendje inmiddels negen is, en de aanvallen pas op zijn zesde levensjaar begonnen, de kans is heel klein dat het dan eic is, eic uit zich al op jonge leeftijd, immers het is een aangeboren ziekte.
Afbeelding
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

gebeurt dit waneer ie vrij is??? of aan de lijn gelopen heeft???

sommige honden trekken zo hard aan de lijn dat ze zichzelf eigenlijk verstikken dus hebben tijdelijk zuurstof te kort gehad en storten daardoor in

gebeurt dit met het vrijlopen dus wanneer dat absoluut niet kan, dan kan het neurologisch ergens een blokkade zitten, een wervel misschien of iets die de luchttoevoer tijdelijk blokkeerd ergens
al me kinders uitgevlogen
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Ik kan je niet adviseren, maar wil je veel sterkte wensen... Hoop dat jullie er snel achter zijn wat het is
Debby schreef:
marions schreef:
Debby schreef:Heel herkenbaar, mijn hondje heeft soort gelijken aanvallen. Wij zijn met haar in Utrecht terecht gekomen. Zou je willen adviseren om je door de da te laten doorverwijzen naar Utrecht ons hebben ze daar geweldig geholpen.
En wat was de diagnose Debby?
EIC
Heftig! Heb er zelf geen ervaring mee maar wel genoeg over gehoord :(
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Marinda

Ongelezen bericht door Marinda »

speurneus carola schreef:gebeurt dit waneer ie vrij is??? of aan de lijn gelopen heeft???

sommige honden trekken zo hard aan de lijn dat ze zichzelf eigenlijk verstikken dus hebben tijdelijk zuurstof te kort gehad en storten daardoor in

gebeurt dit met het vrijlopen dus wanneer dat absoluut niet kan, dan kan het neurologisch ergens een blokkade zitten, een wervel misschien of iets die de luchttoevoer tijdelijk blokkeerd ergens
Dit gebeurd op verschillende momenten..
dit was de eerste keer dat het buitenshuis was. Aan de riem trekken doet mijn stoere vent gelukkig niet, hij is een keurig opgevoede lab die nooit aan de riem trekt :)

@Dutchlabs,
Ik heb het een beetje onderzocht, maar zit inderdaad ook niet erg sterk te denken aan EIC (een lab die ik ermee heb gezien leek haast eerst dronken te lopen, en daarna ging de kracht in de achterhand weg...Rosco heeft het ook niet op de aangegeven momenten (niet tijdens drukte etc)
Een onderzoek kan nooit kwaad natuurlijk, maar verwacht dat het negatief terugkomt, dus dat hij het niet heeft...
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchlabs »

Marinda schreef:
speurneus carola schreef:gebeurt dit waneer ie vrij is??? of aan de lijn gelopen heeft???

dit was de eerste keer dat het buitenshuis was. Aan de riem trekken doet mijn stoere vent gelukkig niet, hij is een keurig opgevoede lab die nooit aan de riem trekt :)

@Dutchlabs,
Ik heb het een beetje onderzocht, maar zit inderdaad ook niet erg sterk te denken aan EIC (een lab die ik ermee heb gezien leek haast eerst dronken te lopen, en daarna ging de kracht in de achterhand weg...Rosco heeft het ook niet op de aangegeven momenten (niet tijdens drukte etc)
Een onderzoek kan nooit kwaad natuurlijk, maar verwacht dat het negatief terugkomt, dus dat hij het niet heeft...
Wat ik het gekke vind is dat het op zo een late leeftijd pas gebeurd.
Bij mijn hond die het heeft kwam dit rond 16 maanden al zijn eerste aanval.
Zoals ik lees hebben jullie al veel dingen gedaan, dan zou ik hem toch laten testen op EIC om dit uit te sluiten.....je kunt bij van Hearringen instituut een swapje aanvragen, ik ga met het swabje naar mijn dierenarts en dan doen we het samen alles invullen, en het swabje.
Dan kun je dit uitsluiten.
9 jaar geleden was deze test er nog niet sinds 2008 pas.
Want hij kan best natuurlijk al heel lang deze aanvallen hebben....kan ook gebeuren natuurlijk als je niet thuis bent.
Ik heb van mijn hond ook een filmpje gemaakt, maar die heeft de dierenarts, tijdens de aanval ben ik naar de dierenarts gereden die zijn aanval behandelde als over verhitting.
En na dat ik hem getest had, het niet wilde geloven.....en nu mijn filmpje op band heeft staan om in het vervolg EIC te kunnen herkennen.
En hij zegt dus ook dat dit bij veel meer rassen voorkomt dan alleen de labrador.

Maar om over jullie kanjer na te denken verder, is er wel eens op koliek getest?
Ik blijf het vreemd vinden dat die zijn buik zo erg optrekt....een koliek aanval krijg je alleen maar er uit door te gaan lopen met je hond.
Misschien kun je dat eens proberen wat gebeurt er als je langzaam gaat lopen met hem....en niet stil blijft staan...?
Groetjes Saskia

Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.

Labradors are an addiction, you can´t have just one.
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

Dutchlabs schreef:
Marinda schreef:

@Dutchlabs,
Wat ik het gekke vind is dat het op zo een late leeftijd pas gebeurd.
Bij mijn hond die het heeft kwam dit rond 16 maanden al zijn eerste aanval.
Zoals ik lees hebben jullie al veel dingen gedaan, dan zou ik hem toch laten testen op EIC om dit uit te sluiten.....je kunt bij van Hearringen instituut een swapje aanvragen, ik ga met het swabje naar mijn dierenarts en dan doen we het samen alles invullen, en het swabje.
Dan kun je dit uitsluiten.
9 jaar geleden was deze test er nog niet sinds 2008 pas.
Want hij kan best natuurlijk al heel lang deze aanvallen hebben....kan ook gebeuren natuurlijk als je niet thuis bent.
Ik heb van mijn hond ook een filmpje gemaakt, maar die heeft de dierenarts, tijdens de aanval ben ik naar de dierenarts gereden die zijn aanval behandelde als over verhitting.
En na dat ik hem getest had, het niet wilde geloven.....en nu mijn filmpje op band heeft staan om in het vervolg EIC te kunnen herkennen.
En hij zegt dus ook dat dit bij veel meer rassen voorkomt dan alleen de labrador.
Maar om over jullie kanjer na te denken verder, is er wel eens op koliek getest?
Ik blijf het vreemd vinden dat die zijn buik zo erg optrekt....een koliek aanval krijg je alleen maar er uit door te gaan lopen met je hond.
Misschien kun je dat eens proberen wat gebeurt er als je langzaam gaat lopen met hem....en niet stil blijft staan...?
Klopt maar niet bij ieder ras is het te testen nog.
Groetjes Debby en een poot van Fayth
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Dutchlabs schreef:

Zoals het bij Sam gaat verkrampt alles, dus waarom de buik niet?
Met hem gaan lopen is naar mijn mening het slechtste wat je kunt doen, het zal ook ws niet lukken maar is wel heel rot voor de hond he als je dat gaat "proberen".
Plaats reactie