koppig

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
giuly

koppig

Ongelezen bericht door giuly »

Hoi

Ben ik weer met men vervelende vragen :oops:
Suki heeft de laatste week ontzettend veel voorruitgang gemaakt.
Echter soms (heeel zelden) wilt hij wel eens koppig zijn bvb niet komen wanneer je roept, of een momentje niet luisteren.

Hoe vang je zon moment het beste op? Heb het gevoel als ik dat laat gebeuren dat hij dan een gevoel heeft dat het best mag, klopt dat?
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

ik neem aan dat je het over een pup hebt, geboren feb 2012????

das geen koppigheid dat is niet snappen wat je bedoeld. stapje terug nemen, brokjes erbij en vaak zomaar even roepen en een brokje geven
al me kinders uitgevlogen
giuly

is inderdaad een pupje, maar hij weet zeer zeker wat ik bedoel is gewoon te koppig op dat moment, gebeurd niet vaak tot nu toe 2 keer .

Normaal als ik hem roep komt hij diect af zonder aarzelen, echter in die 2 gevallen kijkt hij me dan echt aan alsof hij geen zin heeft.

Maar het begrijpen is zeker geen probleem, met of zonder snoepjes.

Is enkel als ik het commando hier geef, wat hij zeer goed verstaat en ook altijd doet. :)
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

kom zeg tis 9 weken

nog een baby
al me kinders uitgevlogen
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

Ik vind het al super zoals hij het doet met z'n 9 weekjes!
Geef de kleine wat meer krediet, het is een baby en wil jou echt niet dwarsbomen :)
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
giuly

ik weet inderdaad dat het nog een baby is :)

Het is zeker niet dat het me stoort dat hij 2 keer koppig is, enkel bijonze vorige hond werd dat na verloop van tijd aanzienlijk meer, vandaar dat ik even wou informeren hoe je koppigheid het beste aanpakt

Hij doet het ontzettend goed voor slechts 8 weken te zijn, luistert perfect en kan al veel trukjes. wil me enkel op de toekomst voorbereiden ;)
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

giuly schreef:ik weet inderdaad dat het nog een baby is :)

Het is zeker niet dat het me stoort dat hij 2 keer koppig is, enkel bijonze vorige hond werd dat na verloop van tijd aanzienlijk meer, vandaar dat ik even wou informeren hoe je koppigheid het beste aanpakt

Hij doet het ontzettend goed voor slechts 8 weken te zijn, luistert perfect en kan al veel trukjes. wil me enkel op de toekomst voorbereiden ;)
Mijn pup van 9 weken kende 0 trucjes :)
Hoefde ook niet, perfect luisteren hoefde ook nog niet, en koppigheid....dat kent een pup niet hoor.

Was jouw vorige hond een labrador Giuly?
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Als een pupje op die leeftijd niet meteen komt als je roept, moet je hem aanmoedigen. Ga op je hurken zitten, klap in je handen, doe een huppeldansje, loop al roepend achteruit, tover een piepspeeltje uit je zak... kortom, maak jezelf mega-interessant. Al doet hij maar één stap in jouw richting, meteen belonen: JA BRAAF, KOM MAAR, GOED ZO!! En als ie dan bij je is, bouw je een feestje, dan wordt hij geaaid en gekroeld, hij krijgt misschien een brokje en dan is ie het knapste hondje van de wereld :D .

Hanneke
giuly

Vorige hond (van men ouders) was inderdaad ook een labrador, is nu ondertussen 12 jaar, ben samen met hem opgegroeid.

Deze daarin tegen is een groot verschil, komen, zitten, liggen , draaien, deur sluiten, kruipen, pootje, blijven kan hij allemaal al. Ontzettend slim hondje. Komen op zich is dus zeker geen probleem.

Hetgeen ik schrik voor heb is als hij koppig wilt zijn, wat doe je dan met een hond? straffen? Negeren? blijven doorroepen tot hij eindelijk opgeeft en komt? of zijn er nog andere alternatieven? (heb het dan over het algemeen niet perse voor suki hoor)

Alsvast bedankt voor de reacties!
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

giuly schreef:Vorige hond (van men ouders) was inderdaad ook een labrador, is nu ondertussen 12 jaar, ben samen met hem opgegroeid.

Deze daarin tegen is een groot verschil, komen, zitten, liggen , draaien, deur sluiten, kruipen, pootje, blijven kan hij allemaal al. Ontzettend slim hondje. Komen op zich is dus zeker geen probleem.

Hetgeen ik schrik voor heb is als hij koppig wilt zijn, wat doe je dan met een hond? straffen? Negeren? blijven doorroepen tot hij eindelijk opgeeft en komt? of zijn er nog andere alternatieven? (heb het dan over het algemeen niet perse voor suki hoor)

Alsvast bedankt voor de reacties!
Dat is een heleboel voor slechts 8 weken oud :(
Dit roept bij mij twee dingen op, een is hoe lang heb je hem al hebt.
En ik wil jou waarschuwen dat je jouw pupje nu niet overvraagt, want dat lees ik wel in jouw verhaal en dat gaat tegen jou werken.
giuly

Suki is bij ons sinds 13 april. dus toch al een goeie 2 weken. (hier in spanje mogen ze weg vanaf hun 6 weken, wt ik toch redelijk raar vond)

Het luisteren doet hij zonder probleem, ik probeer het ook altijd leuk te houden voor hem. Wil uiteraard ook niet teveel van hem vragen, ben er veel mee bezig en voorlopig kent hij genoeg trukjes, nu wordt het vooral herhalen zodat hij ze niet gaat vergeten.
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

giuly schreef:Deze daarin tegen is een groot verschil, komen, zitten, liggen , draaien, deur sluiten, kruipen, pootje, blijven kan hij
Lijft mij eerlijk gezegd onmogelijk dat een pup van 9 weken al deze commando's al kent!!
giuly

Is hier eerder al eens langs geweest.
Zal dit weekend een filmpje maken, zou het oook niet geloven moest iemand het mij zeggen.

maar er zijn er zelf betere als suki => http://www.puppyprodigies.org/VideoClips.htm
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Je bent me net voor :D Ik wilde ook net verwijzen naar het eerdere topic van deze week en het puppy prodigies-programma :)

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Overigens kan je op die site van puppy prodigies lezen dat het leervermogen een 8 weken oude pup al evenveel capaciteit heeft als een volwassen hond.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Plaats reactie