Dat zal, maar of je het dan ook hetzelfde moet belasten is voor mij weer een ander verhaalLaboriginals schreef:Overigens kan je op die site van puppy prodigies lezen dat het leervermogen een 8 weken oude pup al evenveel capaciteit heeft als een volwassen hond.
Hanneke
koppig
-
Roos
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Nee natuurlijk niet, alles op niveau
Maar ik denk zeker dat een pup van twee of drie maanden al heel wat kan leren, op voorwaarde natuurlijk dat je het op kleuterniveau aanbiedt: eenvoudig, speels en gedoseerd zonder druk en uitsluitend op basis van succes en beloning. Ook bij mensen is het leervermogen in de jeugd het grootst en ik denk dat bij honden niet anders is
Hanneke
Hanneke
-
speurneus carola
- Speurneus

nee dat vind ik niet, ik ben nu met mij puppert van bijna 2 (nog 1 mnd) behendigheid aan het aanleren, maar met 2 x doen begrijpt ie het gevraagde toch aardig snel
ook oudere honden kunnen snel leren, mits dat ze graag willen leren (will to please) dan willen ze nog leren als ze 10 zijn en ook dat werkt.
mijn duitse herder toen had nog nooit gebeten, met 9 jaar op een mouw gezet en leren bijten..goed ze worden geen topper in het gevraagde meer, maar het aanleren en willen leren lukt dan nog prima
maar en pup van 8 a 9 weken moet je niet van verwachten dat ie de truckjes op zelfde nivo uitvoert als een hond die veel ouder en dus meer getraind/ervaring heeft. dus geen gekke dingen verwachten van een pup dat je net 2 weken in huis hebt.
ook oudere honden kunnen snel leren, mits dat ze graag willen leren (will to please) dan willen ze nog leren als ze 10 zijn en ook dat werkt.
mijn duitse herder toen had nog nooit gebeten, met 9 jaar op een mouw gezet en leren bijten..goed ze worden geen topper in het gevraagde meer, maar het aanleren en willen leren lukt dan nog prima
maar en pup van 8 a 9 weken moet je niet van verwachten dat ie de truckjes op zelfde nivo uitvoert als een hond die veel ouder en dus meer getraind/ervaring heeft. dus geen gekke dingen verwachten van een pup dat je net 2 weken in huis hebt.
al me kinders uitgevlogen
-
Allard
-
giuly
Het is deur sluiten
heb ik per ongeluk openen gezegd ergens? Het moet wel degelijk sluiten zijn
, is een zeer makkelijk aan te leren trukje.
Heb daarvoor de volgende youtube video aangeraden, het gehele kanaal is een aanrader! Werkt simpel makkelijk en ze begrijpen het direct, heeft denk ik max 10m heb aangeleerd, nu enkel nog kwestie van herhalen
http://www.youtube.com/watch?v=4lL3Js-E1Bc
Heb daarvoor de volgende youtube video aangeraden, het gehele kanaal is een aanrader! Werkt simpel makkelijk en ze begrijpen het direct, heeft denk ik max 10m heb aangeleerd, nu enkel nog kwestie van herhalen
http://www.youtube.com/watch?v=4lL3Js-E1Bc
- RaymondC
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
@giuly ga eens genieten van je hondje, speel er mee.
wandelen in je tuin, zonder riem, beweeg veel gaat je hondje links ga jij rechts.
Telkens de andere kant op dan dat de hond gaat.
Hondje gaat wel bij je komen, en wilt graag bij je zijn.
Komen: heel simpel, aandacht trekken door in je handen te klappen, zodra de hond kijkt en in beweging is zijn naam roepen samen met kom.
Doe dit vrolijk, maak je belachelijk, en als die dan bij je is, heel uitbundig belonen, en vrolijk.
Heb het gedacht dat je wilt gaan hardlopen maar je kan nog niet stappen.
Echt die puppytijd vliegt voorbij, geniet er wat meer van.
Trainen is nu max. 5 à 10 minuutjes per keer, deze periode kan je meer herhalen per dag.
Maar verwacht geen volwassen gedrag van een pup van 9 weken.
wandelen in je tuin, zonder riem, beweeg veel gaat je hondje links ga jij rechts.
Telkens de andere kant op dan dat de hond gaat.
Hondje gaat wel bij je komen, en wilt graag bij je zijn.
Komen: heel simpel, aandacht trekken door in je handen te klappen, zodra de hond kijkt en in beweging is zijn naam roepen samen met kom.
Doe dit vrolijk, maak je belachelijk, en als die dan bij je is, heel uitbundig belonen, en vrolijk.
Heb het gedacht dat je wilt gaan hardlopen maar je kan nog niet stappen.
Echt die puppytijd vliegt voorbij, geniet er wat meer van.
Trainen is nu max. 5 à 10 minuutjes per keer, deze periode kan je meer herhalen per dag.
Maar verwacht geen volwassen gedrag van een pup van 9 weken.
- RaymondC
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Wordt door onder andere Fille Excelmann, Nigel Mann, John Hallstead en dergelijk al heel lang verkondigd.Allard schreef:Dat zijn volgens mij technieken van martin gaus.
En bovenstaande personen hebben toch iets meer bereikt in de retrieverwereld dan Gaus.
Martin Gaus, niet mijn vriend, zal wel goei dingen doen.
Gaus heeft een arrogantie waarmee ik niet overweg kan, en komt mij iets te betweterig over (zijn wil is wet, en hij vekondigd alleen de waarheid).
-
speurneus carola
- Speurneus

haha zo zal gaus inderdaad overkomen, maar ik ken hem persoonlijk al jaaaaaren en dat valt reuze mee, ook nu nog is ie toch bereidt om te leren en om te veranderen.
kijk maar naar het bannen van de slipketting (bijna zijn uitvinding) en over te stappen op de clicker... das geen grote overstap ook en een dure overstap want alles moest veranderd worden, trainers omgetraind al het lesmateriaal en promotiemateriaal
kijk maar naar het bannen van de slipketting (bijna zijn uitvinding) en over te stappen op de clicker... das geen grote overstap ook en een dure overstap want alles moest veranderd worden, trainers omgetraind al het lesmateriaal en promotiemateriaal
al me kinders uitgevlogen
-
Allard
- RaymondC
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Als ik zijn kop op TV zie, of die stem hoor dan wordt er heel snel naar een andere zender gezapt.speurneus carola schreef:haha zo zal gaus inderdaad overkomen, maar ik ken hem persoonlijk al jaaaaaren en dat valt reuze mee, ook nu nog is ie toch bereidt om te leren en om te veranderen.
Zijn manier van antwoord geven is echt op zo'n kinderlijke manier:
"en wat hebben we vandaag geleerd", en dan dat overdreven zijn, jakkes
Nee zal nooit fan van hem worden, en NOOIT bij één van zijn scholen gaan trainen.
Ben ook geen fan/voorstander van de clicker, maar dat is puur persoonlijk.
Ik was op 9 weken heel content dat mijn hondje in de buurt bleef bij mij, en kwam zodra ik hem riep (zie mijn tips voor hondje bij je te laten komen).
Wandelde met mijn hondje, korte stukjes in afgesloten ruimte (heel weinig prikkels).
En voor de rest was het spelen, spelen, slapen, plas&kak
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
Je hondje is niet koppig, jij slaat nogal wat fases over in een leerproces van het aanleren van commando's
In de aanleerfase, dus de fase waarbij je hondje een signaal (commando) leert koppelen aan een bepaalde handeling duurt echt veel langer dan 2 weken. Dat wil zeggen: je hondje kan binnen die 2 weken echt wel in een bepaalde context een bepaald signaal begrijpen, maar als je hem bijvoorbeeld in huis leert zitten, wil dat niet betekenen dat je hondje dit direct generaliseerd naar buiten op een veld met 10000 luchtjes.
Pas als je hondje een maand of 6/8 is ga je naar de overgangsfase van het leren van signalen: je hondje weet dan in diverse contexten wat er van hem verwacht wordt en dit ga je niet meer continu in de associatietijd belonen, maar stelt soms beloningen uit.
Tot slot is er de beheersingsfase, waarbij je na enkele maanden zover bent dat je hondje een bepaald commando ALTIJD uitvoert, ongeacht afleidingsprikkels of situatie. Daar ben je nog lang niet met je pupje. Je zit nog in het prille begin van de aanleerfase en daarmee kan ik meegaan met mijn voorgangers: ga lol maken, je hondje doet nog niets fout, doe het spelenderwijs en bouw vooral een goede band op.
Kan het niet laten: Martin Gaus heb ik steeds meer respect voor gekregen sinds ik hem persoonlijk heb mogen leren kennen. Hij doet echt niet alles goed, maar zoals Carola ook al aankaart: hij is absoluut willend om te leren, en daar zit wat mij betreft de beste aard van een hondentrainer: vooruit kijken en verder willen leren en begrijpen in plaats van stilstaan en vasthouden aan "het gaat al 30 jaar goed zo" mentaliteit (waarmee ik niet wil zeggen dat dus bepaalde mensen dat doen genoemd in dit topic)
In de aanleerfase, dus de fase waarbij je hondje een signaal (commando) leert koppelen aan een bepaalde handeling duurt echt veel langer dan 2 weken. Dat wil zeggen: je hondje kan binnen die 2 weken echt wel in een bepaalde context een bepaald signaal begrijpen, maar als je hem bijvoorbeeld in huis leert zitten, wil dat niet betekenen dat je hondje dit direct generaliseerd naar buiten op een veld met 10000 luchtjes.
Pas als je hondje een maand of 6/8 is ga je naar de overgangsfase van het leren van signalen: je hondje weet dan in diverse contexten wat er van hem verwacht wordt en dit ga je niet meer continu in de associatietijd belonen, maar stelt soms beloningen uit.
Tot slot is er de beheersingsfase, waarbij je na enkele maanden zover bent dat je hondje een bepaald commando ALTIJD uitvoert, ongeacht afleidingsprikkels of situatie. Daar ben je nog lang niet met je pupje. Je zit nog in het prille begin van de aanleerfase en daarmee kan ik meegaan met mijn voorgangers: ga lol maken, je hondje doet nog niets fout, doe het spelenderwijs en bouw vooral een goede band op.
Kan het niet laten: Martin Gaus heb ik steeds meer respect voor gekregen sinds ik hem persoonlijk heb mogen leren kennen. Hij doet echt niet alles goed, maar zoals Carola ook al aankaart: hij is absoluut willend om te leren, en daar zit wat mij betreft de beste aard van een hondentrainer: vooruit kijken en verder willen leren en begrijpen in plaats van stilstaan en vasthouden aan "het gaat al 30 jaar goed zo" mentaliteit (waarmee ik niet wil zeggen dat dus bepaalde mensen dat doen genoemd in dit topic)

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
giuly
- RaymondC
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
-
Terra5
- Speurneus

Volgens mij probeert iedereen juist duidelijk te maken dat een pup van 9 weken niet niet luistert omdat hij koppig zou zijn, maar omdat het voor een pup van 9 weken gewoon nog te veel gevraagd is om de commando's 100% te beheersen.
Dat hij al wat commando's "kent" en die ook af en toe uitvoert is al hartstikke knap. Ik zelf zou die eerste weken vooral investeren in een band met je pup en spelenderwijs dingetjes leren. Maar je kunt van een baby of een mensen-peuter op de peuterspeelzaal ook niet verwachten, dat hij altijd luistert. Vooral geduld hebben en rustig begeleiden
Koppig suggereert dat het keuze is van je pup en een karaktereigenschap en dat klopt volgens mij gewoon echt niet in dit geval.
Heb vooral geduld met je pup en verwacht nu niet direct een hond die altijd luistert, maar geniet vooral
Dat hij al wat commando's "kent" en die ook af en toe uitvoert is al hartstikke knap. Ik zelf zou die eerste weken vooral investeren in een band met je pup en spelenderwijs dingetjes leren. Maar je kunt van een baby of een mensen-peuter op de peuterspeelzaal ook niet verwachten, dat hij altijd luistert. Vooral geduld hebben en rustig begeleiden
Koppig suggereert dat het keuze is van je pup en een karaktereigenschap en dat klopt volgens mij gewoon echt niet in dit geval.
Heb vooral geduld met je pup en verwacht nu niet direct een hond die altijd luistert, maar geniet vooral
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
In loving memory