Ja hoor, het zal niet waar zijn.

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ja hoor, het zal niet waar zijn.

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Al maanden denken we dat Roxy toch wel snel loops zal worden, want ze ruikt zo lekker voor de mannekes. Maar nee, niks hoor.
Nu gaan we aankomende dinsdag op vakantie naar Duitsland.....en ja hoor, madam is vanmorgen voor het eerst loops geworden. Geeft natuurlijk niks, is de natuur.

Maar het komt wel slecht uit :cry:

We gaan 5 dagen naar de Eifel voor een wandelvakantie. Lekker de bossen in. Met de kinderen en de :wandelen:

Omdat dit voor ons de eerste keer is dat ze loops is, weten we niet zo goed wat we precies moeten verwachten??

Kunnen we haar nu helemaal niet los laten in de bossen? We wilden haar op het bungalowpark in de tuin (gewoon open tuin) vastleggen aan een lange riem, maar is dat nu niet slim?

Verder is ze gewoon een schatje hoor :verliefd1:
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik zou haar niet loslaten en ook niet vast leggen in een open tuin.....voor je het weet moet je er hitsige reuen afhalen en los zou ze weg kunnen lopen op zoek naar een lekkere vent :wink:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Ik zou het gewoon even aankijken. De eerste week zijn ze meestel nog niet vruchtbaar. Voor een ongewenste dekking hoef je nog niet zo bang te zijn, dat stadium komt pas in de tweede en derde week :?
Meestal valt het in het begin ook wel mee met het wegloopgedrag en de aantrekkelijkheid voor hitsige reutjes. Ik zou haar zeker niet zonder toezicht in een open tuin laten liggen, maar loslopen in het bos kan waarschijnlijk wel. Althans, als je daar niet struikelt over de andere honden. Je kent je eigen hond het beste. Als jullie haar los laten, zie je gauw genoeg of ze zich anders gedraagt dan normaal. Heeft ze ineens bananen in haar oren, dan is het jammer, maar helaas. En ik zou haar ook even aanlijnen als er een andere hond in de buurt is, just in case... Dus wel goed opletten tijdens de wandeling :)

Hanneke
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Briljante timing :)

Toen Miep voor het eerst (en de 2e keer) loops was hebben we haar wel los laten lopen in het bos. Maar alleen daar waar geen andere honden liepen, wij hebben rustige momenten uitgezocht. En Miep blijft redelijk dicht bij ons in de buurt en verdwijnt nooit uit het zicht en luistert goed naar het fluitje. Dus voor ons is het vooralsnog geen probleem.

Even afwachten hoe het op het bungalowpark gaat. Als je een aantal hondeneigenaren vlak in de buurt hebt zou je wellicht aan kunnen geven dat Roxy loops is maar wel aan de lijn zit. En of zij dan even extra op hun reu kunnen letten ofzo.

Nouja, succes iig en alvast een fijne vakantie!
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
Lotte
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lotte »

Wij gaan de komende week ook wandelen in de Eifel. Dus als Tiddles hem ineens smeert, is hij vast roxy op het spoor :)

Maar alle gekheid op een stokje: Officieel mag je hond in de Duitse bossen nergens los. De kans dat je veel loslopende honden tegen komt is dus niet zo heel groot.
Mijn teef liep trouwens tijdens haar loopsheid wel los. Alleen in de vruchtbare (lees gewillige) periode zat ze aan de lijn.

Je zei dat jullie in een bungalow verbleven; Dan is het misschien wel verstandig haar bij bloedverlies een broekje aan te doen. Het is tenslotte niet je eigen huis en schoonmaken en dwijlen in je vakantie is ook iets minder leuk.

In ieder geval een prettiger vakantie, geniet ervan
lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lablove »

Ik heb mijn hondjes ook altijd los laten lopen tijdens de loopsheid. Maar ik ga heel vroeg, en of heel laat, en wij zoeken altijd een beetje plekjes op waar we niet veel andere hondenmensen tegen komen.
Groetjes Miranda (cosy cottage)
Plaats reactie