Ze zijn er weer
-
royenmarjolein
- Hele grote hondenneus

Ze zijn er weer
Het is weer zover. De eerste teek is al getraceerd.
Roy merkte vandaag bij Max een grote knobbel op in zijn hals tijdens het aaien. Na een inspectie bleek er een teek te zitten. Na verwijdering en ontsmetting van de beet, de DA even gebeld. De assistente gaf aan dat de knobbel veroorzaakt werd door de beet en deze zou binnen twee weken weg moeten zijn. Wij moeten het in de gaten houden en contact opnemen als het niet weggaat of verergert. Zij zijn vroeg, dit jaar. Dus dat wordt weer tijd voor front line, dan kan Max onbezorgd weer door het bos struinen.
Gelukkig heeft hij tot nu toe geen last van de tekenbeet.
Roy merkte vandaag bij Max een grote knobbel op in zijn hals tijdens het aaien. Na een inspectie bleek er een teek te zitten. Na verwijdering en ontsmetting van de beet, de DA even gebeld. De assistente gaf aan dat de knobbel veroorzaakt werd door de beet en deze zou binnen twee weken weg moeten zijn. Wij moeten het in de gaten houden en contact opnemen als het niet weggaat of verergert. Zij zijn vroeg, dit jaar. Dus dat wordt weer tijd voor front line, dan kan Max onbezorgd weer door het bos struinen.
Gelukkig heeft hij tot nu toe geen last van de tekenbeet.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
-
Connie mama van Boris
-
doggie
- Hele grote hondenneus

Ik vind teken ook vieze beesten, maar doe er nooit iets preventief tegen. Als ik er eentje zie, haal ik hem uit de vacht, en klaar.
Liever op deze manier dan dat vreselijke frontline ed. gebruiken.
Nou moet ik wel zeggen dat het hier wel meevalt met teken hoor. Maar toch, zo veel kwaad doen die beestjes toch niet?
Nou moet ik wel zeggen dat het hier wel meevalt met teken hoor. Maar toch, zo veel kwaad doen die beestjes toch niet?
-
MheenLab
- Grote hondenneus

-
Dinie
- Speurneus

Helaas heb ik de eerste teek begin maart al ontdekt.
viewtopic.php?highlight=teken&t=76852" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?highlight=teken&t=76852" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Dinie
- Speurneus

Een teek kan wel degelijk kwaad doen bij je hond.doggie schreef:Ik vind teken ook vieze beesten, maar doe er nooit iets preventief tegen. Als ik er eentje zie, haal ik hem uit de vacht, en klaar.
In het ergste geval kan je hond aan een tekenbeet overlijden!
Google maar eens op tekenbeet bij hond.
-
Huub
- Middelgrote hondenneus

En er zijn heel erg veel teken die lyme hebben en daar wordt je niet vrolijk van.Dinie schreef:Een teek kan wel degelijk kwaad doen bij je hond.doggie schreef:Ik vind teken ook vieze beesten, maar doe er nooit iets preventief tegen. Als ik er eentje zie, haal ik hem uit de vacht, en klaar.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
-
MheenLab
- Grote hondenneus

http://www.tekenradar.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
doggie
- Hele grote hondenneus

Nee, maar ik word ook niet vrolijk van al die bestrijdingsmiddelen. Ik heb toch ook vreselijke verhalen gelezen over frontline, terwijl het niet eens afdoende helpt.Huub schreef:En er zijn heel erg veel teken die lyme hebben en daar wordt je niet vrolijk van.Dinie schreef:Een teek kan wel degelijk kwaad doen bij je hond.doggie schreef:Ik vind teken ook vieze beesten, maar doe er nooit iets preventief tegen. Als ik er eentje zie, haal ik hem uit de vacht, en klaar.
Leven is risico lopen, en je moet altijd een afweging maken hoe groot het risico van iets is, en wat en of je er dan iets tegen wilt doen.
En zoals ik al zei: bij ons komen er niet veel teken voor, en zijn er weinig lyme-besmettingen.
-
MheenLab
- Grote hondenneus

-
wobbetje
-
francis v
- Middelgrote hondenneus

Ik heb gelukkig bij Banjer nog niets gezien. Bundels heeft een langere vacht en vooral een hele dichte dus ik houd mijn hart vast voor de zomer. Vooral omdat meneer altijd met zijn lichaam ónder alle struiken moet lopen (van hem dan...niet van mij). Ik trek hem steeds overal onder vandaan. En eigenwijs dat hij dan is....haha zucht.
Hier krijgen ze schapenvetblokjes met knoflook en ik heb ook al vlooien en teken pipetjes bij ze opgedaan (geen frontline).
Ik heb mijn vingers gekruist dat de mannen 'vrij' blijven van teken want jakkie wat zijn dat toch vieze beesten brrrrrrrr
Hier krijgen ze schapenvetblokjes met knoflook en ik heb ook al vlooien en teken pipetjes bij ze opgedaan (geen frontline).
Ik heb mijn vingers gekruist dat de mannen 'vrij' blijven van teken want jakkie wat zijn dat toch vieze beesten brrrrrrrr
Labradorliefde was een groot geluk in mijn leven
-
perelaar
- Middelgrote hondenneus

Hier tussen begin april en eind november altijd scaliborband aan, willen of niet.
Natuurlijk zitten we wel in een tekengebied, en heb ik zelf al aan den lijve ondervonden wat een Lyme-besmetting betekent.
Als je preventief niets doet speel je met de gezondheid van je honden, volgens mij.
Natuurlijk zitten we wel in een tekengebied, en heb ik zelf al aan den lijve ondervonden wat een Lyme-besmetting betekent.
Als je preventief niets doet speel je met de gezondheid van je honden, volgens mij.
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<
Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
Flora (Eyes of the River) °01/07/2006