Bommel lijkt stijf te worden en slachtoffer van Amy
-
Bommel Achter 't Dijkje
- Speurneus

Bommel lijkt stijf te worden en slachtoffer van Amy
Zoals de meesten weten heeft Bommel epilepsie, niet heel vaak maar gemiddeld eens per 6 weken. De laatste tijd valt het mij op dat hij stijver loopt en moeilijker op staat. In juni wordt hij pas 5
Wij vermoeden dat hij toch opdonders krijgt van de aanvallen.
Hij is ook nog eens veel te goed voor Amy, die hem echt terroriseert maar hij snauwt alleen en laat zijn tanden zien.
Amy is 8,5 maand flink aan het puberen en soms echt irritant (hangt aan zijn oor, in zijn nekvel enz) hij laat het toe en probeert weg te lopen maar die smurf is sneller en heel flexibel.
Vaak spring ik er tussen, maar ik denk dat het beter is als hij haar eens op d'r plaats zet. Maar het lijkt wel of hij het niet aankan.
Wie herkent dit? Wat doen jullie er aan?
Hij is ook nog eens veel te goed voor Amy, die hem echt terroriseert maar hij snauwt alleen en laat zijn tanden zien.
Amy is 8,5 maand flink aan het puberen en soms echt irritant (hangt aan zijn oor, in zijn nekvel enz) hij laat het toe en probeert weg te lopen maar die smurf is sneller en heel flexibel.
Vaak spring ik er tussen, maar ik denk dat het beter is als hij haar eens op d'r plaats zet. Maar het lijkt wel of hij het niet aankan.
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007
27-11-2014
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007
-
Allard
-
Roos
Ik denk dat Bommel niet stijver wordt door de aanvallen maar door het geklier en geterroriseer van Amy.
Zijn lichaam zal het ws niet kunnen hebben.
Dat hij haar zelf op haar plaats zet zal hij ws nu niet meer gaan doen dus het is aan jou om daarbij in te grijpen en jouw mannetje te helpen.
Sam wordt ook soms geterroriseert door Dewi, maar als mij dat te mal wordt grijp ik zelf in, want ik weet dat hij niets tegen haar doet, zelfs niet grommen.
Succes ermee!
Zijn lichaam zal het ws niet kunnen hebben.
Dat hij haar zelf op haar plaats zet zal hij ws nu niet meer gaan doen dus het is aan jou om daarbij in te grijpen en jouw mannetje te helpen.
Sam wordt ook soms geterroriseert door Dewi, maar als mij dat te mal wordt grijp ik zelf in, want ik weet dat hij niets tegen haar doet, zelfs niet grommen.
Succes ermee!
-
Bommel Achter 't Dijkje
- Speurneus

Ja maar een pup van 8,5 mnd kan niet de hele dag in de benchAllard schreef:Als je ziet dat hij hem aan het klieren is. Zet gewoon amy in de bench als je die hebt.
's Ochtends werk ik en dan zit ze in de bench, de middag is eerst even alle 2 eruit en dan ga ik met Amy alleen een uur op pad. Zij is dan zo blij dat ze terug is bij Bommel en dan begint het. Ik zou willen dat ze hem gewoon met rust laat maar ze deinst nergens van terug
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007
27-11-2014
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007
-
honesto do campo verde
Ms een tip: laat zn rug eens nakijken. Polka liep ook zo stijf en stond moeilijk op en dacht dat het voornamelijk haar voorpootjes waren, de atrose. Maar wat bleek...haar rug stond scheef, haar heiligbeen en dat kwam door onze Suzie. Die is nogal lomp en had een paar keer tegen haar opgebotst; lomp...wel nee!
Ik ben bij Dorit geweest en ze is vreselijk opgeknapt.
Het is echt de moeite waard hem eens te laten nakijken door haar
Ik ben bij Dorit geweest en ze is vreselijk opgeknapt.
Het is echt de moeite waard hem eens te laten nakijken door haar
-
Allard
-
marions
- Speurneus

Re: Bommel lijkt stijf te worden en slachtoffer van Amy
Het enige dat ik kan toevoegen is dat een epileptische aanval inderdaad een 'aanslag' is op de hond. Er wordt tóch telkens een tikje uitgedeeld....Bommel Achter 't Dijkje schreef:Zoals de meesten weten heeft Bommel epilepsie, niet heel vaak maar gemiddeld eens per 6 weken. De laatste tijd valt het mij op dat hij stijver loopt en moeilijker op staat. In juni wordt hij pas 5
Mijn Nick heeft het, krijgt een lage onderhoudsdosering medicatie en heeft sindsdien nooit meer een aanval gehad.
De stijfheid herken ik niet, heb dan wel geen pup erbij maar ook na lange wandelingen, inspanningen zie ik het niet bij hem.
Ik vind 1 aanval per 6 weken eigenlijk best wel vaak..
En mocht je besluiten om hem medicatie te gaan geven, hier 0,0 bijwerkingen.
Het enige is, goed op gewicht letten.
Sterkte!
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
-
Bommel Achter 't Dijkje
- Speurneus

Ik ga binnenkort even met de DA overleggen, vanwege een hartafwijking bij Bommel wilde ze liever niet starten maar als het beter gaat we kunnen het altijd proberen
Allemaal bedankt voor de tips, ik ga ze nalopen en kijk of het iets oplevert voor Bommel
Allemaal bedankt voor de tips, ik ga ze nalopen en kijk of het iets oplevert voor Bommel
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007
27-11-2014
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007
-
luckylabrador
- Hele grote hondenneus

Onze Bolton heeft er twee per jaar, dus geen merdicatie van dfe DA.
Aanvallen lijken wel intensiever te worden naarmate hij ouder wordt.
Maar alles gaat perfect nu dus afwachten..
Aanvallen lijken wel intensiever te worden naarmate hij ouder wordt.
Maar alles gaat perfect nu dus afwachten..
:zwartpootje:Finn 29-11-2014
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)
-
Els
- Speurneus

Dat stijve opstaan en moeilijk lopen herken ik wel. Ik heb ook geen pup in huis, maar merk wel dat als hij heeft gespeeld (alleen of met een andere hond) de klachten zijn toegenomen.
Vooral bij zeer enthousiaste honden die vol tegen hem aanbeuken, ja daar heeft ie echt goed last van.
Of Bommel of Amy in de bench is denk ik niet de oplossing, maar Amy is nog jong en dan ook nog een formaat tank.
Scheidsrechtertje spelen is niet leuk, maar voorlopig wel noodzakelijk. Ze zal moeten leren dat ze hem pijn doet en hij zal moeten leren dat ie van zich af moet snauwen. dat heeft tijd nodig.
Succes en een hele dikke knuffel voor Bommel.
Vooral bij zeer enthousiaste honden die vol tegen hem aanbeuken, ja daar heeft ie echt goed last van.
Of Bommel of Amy in de bench is denk ik niet de oplossing, maar Amy is nog jong en dan ook nog een formaat tank.
Succes en een hele dikke knuffel voor Bommel.
Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
-
Bommel Achter 't Dijkje
- Speurneus

Dank je Els, Amy valt nog mee (nu 8,5 maand) Bommel is groter, hoger en zwaarder
maar hij is ook wel een grote lab
Ik moedig Bommel aan wanneer hij naar haar snauwt zodat hij weet dat ik hem steun
Amy maakt overal een lolletje van, de puberteit is begonnen
maar het gaat goed komen ze liggen (gelukkig) af en toe ook wel gemoedelijk bij elkaar
Ik moedig Bommel aan wanneer hij naar haar snauwt zodat hij weet dat ik hem steun
Amy maakt overal een lolletje van, de puberteit is begonnen
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007
27-11-2014
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007
-
-kim-
- Speurneus

Mexx is Bear hier pas echt op de plaats gaan zetten toen Bear rond de 10 maanden was, daarvoor mocht Bear alles bij Mexx en moesten wij regelmatig optreden.
Zou Bommel zeker in bescherming nemen en wellicht eens even helemaal laten nakijken
Zou Bommel zeker in bescherming nemen en wellicht eens even helemaal laten nakijken
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
-
Bommel Achter 't Dijkje
- Speurneus