Het laatste stukje van de wandeling was wel wat minder, omdat er zwarte vliegende insecten waren...heel veel....

Toen wij driekwart waren, heeft Max nog ergens in liggen rollen. Geen idee wat... waarschijnlijk iets heel vies, want toen wij zowat thuis waren, merkte ik pas op dat dat smerig geurtje niet in de lucht hing, maar afkomstig was van mijn eigen hond

Thuis aangekomen, heb ik dat varkentje maar even gedouched en Roy rook de geur al toen hij even later thuis kwam

Wij hebben vandaag een hele andere route gelopen dan normaal. Normaal lopen wij een route waar wij zelden iemand tegenkomen. Dat was vandaag wel anders! Het was goed te zien dat Max geen puber meer is en volgens mij werkt het implantaat al een beetje. Hij heeft mij echt verrast met zijn goede luisteren en het rustig benaderen van andere honden. Hij is driekwart van de wandeling los geweest waarin hij zich ontzettend goed heeft gedragen. Andere hond in zicht? Hij keek meteen naar mij of hij erop af mocht gaan en als dat mocht, ging hij heel behoedzaam erop af. Wandelaars? Leuk, maar de natuur en vrouwtje zijn leuker! Fietsers? Idem. Joggers? Ook. Heerlijk! Eindelijk gedraagt Max zich niet meer alsof iedereen naar buiten is gekomen, omdat hij buiten is

En Max reageert vaak helemaal niet, die is zo in zijn element en bezig met zijn neus dat hij nog niets eens in de gaten heeft dat iemand passeert.
En wat een aandacht heeft hij voor mij! Hij loopt een 20 meter voorop te struinen, maar houdt mij in de gaten of ik niet van koers wijzig. Ik ben zo trots!