Wandeling met Max

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Wandeling met Max

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Vanmorgen heb ik met Max een lange wandeling gemaakt. Wat hebben wij genoten van elkaar en van de natuur! Wat een rijkdom als je samen met je hond zo lekker kunt genieten van het weer en de natuur. Max heeft gestruind door het hoge gras en zelfs de dolle 5 minuten gekregen ervan :lol: .
Het laatste stukje van de wandeling was wel wat minder, omdat er zwarte vliegende insecten waren...heel veel.... :(
Toen wij driekwart waren, heeft Max nog ergens in liggen rollen. Geen idee wat... waarschijnlijk iets heel vies, want toen wij zowat thuis waren, merkte ik pas op dat dat smerig geurtje niet in de lucht hing, maar afkomstig was van mijn eigen hond :shock: Op het laatste stukje moesten wij nog door het industriegebied waar modderplassen waren. Stinkie Max moest daar nog even doorheen banjeren....met een grijns van oor tot oor :D
Thuis aangekomen, heb ik dat varkentje maar even gedouched en Roy rook de geur al toen hij even later thuis kwam :kots:

Wij hebben vandaag een hele andere route gelopen dan normaal. Normaal lopen wij een route waar wij zelden iemand tegenkomen. Dat was vandaag wel anders! Het was goed te zien dat Max geen puber meer is en volgens mij werkt het implantaat al een beetje. Hij heeft mij echt verrast met zijn goede luisteren en het rustig benaderen van andere honden. Hij is driekwart van de wandeling los geweest waarin hij zich ontzettend goed heeft gedragen. Andere hond in zicht? Hij keek meteen naar mij of hij erop af mocht gaan en als dat mocht, ging hij heel behoedzaam erop af. Wandelaars? Leuk, maar de natuur en vrouwtje zijn leuker! Fietsers? Idem. Joggers? Ook. Heerlijk! Eindelijk gedraagt Max zich niet meer alsof iedereen naar buiten is gekomen, omdat hij buiten is :) Ik ben trots op Max en ook een beetje op mijzelf. Ik ben niet als een hysterisch persoon gaan roepen als ik iemand of een hond zag, maar ik ben rustig gebleven...Een beetje zo van: ,, laat ik eens zien wat er gebeurt als ik rustig ben en eens afwachten hoe Max reageert op de hond/het paard/ de jogger enz.
En Max reageert vaak helemaal niet, die is zo in zijn element en bezig met zijn neus dat hij nog niets eens in de gaten heeft dat iemand passeert.
En wat een aandacht heeft hij voor mij! Hij loopt een 20 meter voorop te struinen, maar houdt mij in de gaten of ik niet van koers wijzig. Ik ben zo trots!
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Hier ook al van die enge insecten vandaag :mad:

Wat fijn dat jullie zo hebben genoten! :)
Ik heb gemist dat Max een implantaat heeft gekregen :confused:
maar inderdaad, dat maakt wel even verschil he... Toen Keo zijn implantaat had werd ik ook ineens weer belangrijk. Heerlijk!
Gelukkig is hij er nu niet meer zo erg aan toe als voor het implantaat, maar het werd er wel even een stukkie makkelijker door :)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Wat heerlijk klinkt dat zeg, dat is genieten!
Tess
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Tess »

Super, dat is dan echt een vooruitgang!
Als ik de verhalen van Max lees, lijkt het wel alsof ik over Bailey lees.
Helaas gaat het hier nog niet zo goed als bij jou, maar we hoop houden!
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wat een goed bericht zeg :)

Insecten zijn er idd heel veel.. Vieze beesten..
Merle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Merle »

Heerlijk is dat, zeker genieten! :)
roostrixliz
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door roostrixliz »

Wij denken dat het vossenpoep is waar ze zich in rollen en wat heeel erg stinkt. Ze doen het hier allemaal. We vinden altijd een zwart hoopje/restje als we gaan kijken in het gras.
groetjes Roos (Labrador), Trixie (Mopshond), Lizzy (Mopshond), Loewie (Mopshond), Bobbie (Cavalier King Charles)
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Dat kan het inderdaad zijn...bah.
Volgens mij is het een nieuwe 'hobby' . Afgelopen week heb ik hem al een paar keer uit iets viezigs gehaald, zelfs uit een koeienflat
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Plaats reactie